Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Trivs bra i bilen

Av Annica - 28 maj 2009 05:53

Älsa och Bollnästrollet trivs ypperligt i nya bilen, tur det då=)

Det åskade lite här igår, först en rejäl smäll på eftermiddagen, Älsa lyfte på huvudet men la ner det på en gång...sen igår kväll åskade det också lite, kom aldrig nära som tur var men mullrade, vi hade precis varit och handlat och jag öppnade bakluckan och skulle släppa ut hundarna men Älsa reagerade inte!!! HOPPAS att hon inte blir lika åskrädd i år, förra året så blev hon hysterisk bara hon hörde lite muller, sen kom ju Bollnästrollet in i vårat liv med buller och bång och jag tyckte att Älsa inte blev lika rädd när det åskade när hon var med, vet att det åskade rejält en sommarkväll och Bollnäs sov på altanen, Älsa kom inte ut på altanen men var lugn inne, annars så bäddar hon nästan sönder klinkersgolvet i ren panik!

bakom lås o bom=)

här ligger vi bra

Bollnästrollet trivs bra

kommer det nån?

åskhimmel

trötter

zzzzz....

 
 
Anette med flock

Anette med flock

28 maj 2009 06:23

kan ju vara så att Trollet har en lugnande inverkan på Älsa..då kan hon känna sig trygg och kanske inte tycker det är så otäckt när det mullrar...fin bil och vad rymlig den var...sååå nu är det bara dags för Annica att ta körkort:=)

http://www.activeassar.se

 
Lena Backman

Lena Backman

28 maj 2009 07:24

De såg ju nästan små ut i den bilen =)
Det är nog bra att Ästher kom in i Älsas liv och sprider lite glatt hälsingehumör kring sig =)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena & Zorro

28 maj 2009 08:23

Var sitter ni när ni ser på TV ? för i soffan finns det väl ej plats. Ha en trevlig Pingst önskat vi er alla.

 
Ville

Ville

28 maj 2009 11:28

Svårt att avgöra vad som är snyggast....bilen eller tjejerna ..? Nej inte alls faktiskt....finns nog ingen bil som överträffar er skönhet brudar.
Hoppas ni får en bra dag..
Nospussar från Ville

http://marno.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

28 maj 2009 13:06

Oj, så stort och härligt de fick i nya bilen! inte undra på att de ser nöjda ut=)
Man får ju hoppas att Lilla Bollan kan vara lugnande för Älsa så hon slipper vara så rädd.

http://hem.bredband.net/b581626

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

28 maj 2009 13:30

passar bra i bilen:)Ja, jädrar vilket oväder det var igår!!mysigt att kura i soffan då:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

28 maj 2009 13:38

Oj vad stort de fick i bilen. Vilken skillnad.
Här är det matte som är rädd för åska, livrädd att hundarna ska bli det tack vare mig.
Hörs i morgon ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Ingen bild

Bittan

28 maj 2009 17:53

Hej på er! Det var ett tag sedan. Vilken fin bil ni har köpt, den ser nästan ut som våran Trajet. Bra med stor skuff så att hundarna har gott om plats.
Ja idag flyttade Beyla och det känns väldigt sorgligt, hon är underbar i sättet. Men dom har ju redan hennes syster och hon kommer att få det hur bra som helst och det är det viktigaste.
Jag vill även passa på och önska er en trevlig pingst. Antar att ni ska till torpet.
Sköt om er och vovvarna.

 
Sigge

Sigge

29 maj 2009 07:52

Nä jag har faktiskt inte rullat med den tunnan.
Skit att jag inte kunde prova.
Jag kan massor med olika sorters svamp.
Börjar ju nu med murklorna sen slutar det med vinterskivling under vintern.
Kan nog nosa upp minst 20 olika sorter nu och varje år lär matte mej nån ny att leta efter

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Stellas matte Lotta

Stellas matte Lotta

29 maj 2009 09:18

Tror jag det, att de trivs i den fina bilen!!

Stella reagerar varken på smällare eller åska (peppar, peppar) men vi har hundar förut som varit otrligt rädda, så jobbigt!

Ha en go fredag!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

31 maj 2009 12:19

Tack för kaffet igår!=) Idag är jag trött...var hemma 04.30 ungefär i morse. *Gäääsp*
Idag blir det slödag. Men ååååå vad fint ni fått i torpet! Vilket underbart ställe att bara vara på! Förstår att ni är där ofta.
Kram!

http://hem.bredband.net/b581626

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards