Älsa & Ästher

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Annica - 4 januari 2009 17:51

Ja för min del är det åt h-vete för kallt...jag gillar när det är max 10 grader kallt men inte som i morse när jag vaknade tjugo över 5 i torpet och det var 23 minus ute och 13 plus inne!!! Brrrr....var bara att gå upp och elda det när vissa andra låg och rävsov=)......jag var ut med vovvorna lite senare för att dom hade nyss fått mat och ville inte att dom skulle busa då.....var ute max 5 min då såg jag att Älsa såg hallt ut....tills hon försökte lyfta alla fyra tassarna samtidigt upp i luften...stackarn fick nästan kramp...bara att skynda sej in, Ästher fick jag tvinga in...hon stog där med en jättepinne i munnen och såg ut som...vaaaa ska vi inte leka=) jag frös som sjutton jag hade långkalsonger,pyjamasbyxor och jeans och tre st tröjor på och dunjacka och en ful mössa och Kenneths stora raggsockor och foppa tofflor på inne...då fick jag nog och sa att nu åker vi hem! Som tur var så startade bilen iallafall....men inte gick det att få upp bakluckan inte så ut med all packning från baksätet så brudarna fick hoppa in där och packningen fick jag ha i knät.....när vi fått in allt så skulle Kenneth lägga i en växel=)))) jomen tjena det gick inte=)...alltså  kom vi ingenstans...efter ett litet tag så fick han i en växel så vi kom iväg.....hahaha...vilken cirkus.....nu inser jag vilket lyx vi lever i här hemma....bara tex att vrida på vattenkran så kommer det varmt vatten=)

Idag på eftermiddagen så har vi haft Pettson på besök i ett par timmar för hans matte och husse skulle göra lite ärenden och då fick han vara hos oss till Älsa och Ästhers stora glädje...men tror att han blir "lite" matt på Ästher ibland. men hon lugnade ner sej hon också faktiskt så dom låg och sov alla tre, går ju bara vara ute korta stunder då dom fryser snabbt om tassarna...ja iallafall Älsa och Pettson, Ästher fryser ju inte...hon kommer ju från Bollnäs=) där har dom väl alltid vargavinter ;) dom andra två kommer ju söderifrån där det inte blir så kallt på vintrarna=)

busfia

Vaaa??? INTE busa??

Kallt tyckte Älsa

Dragkamp två mot en

Vi skulle vilja ha godis nu

Törstig Pettson=)

Hmm.....=)))

Vilken snygging!!

Tre snyggisar


I väntan på godis

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards