Älsa & Ästher

Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Annica - 18 januari 2009 15:33

Jag har återvänt till facebook och denna gången tycker jag det är riktigt roligt! Förut så tyckte jag att det var lite krångligt men nu har jag insett att även jag lär mej=). Det är därför jag inte uppdaterat bloggen på ett tag för jag har haft fullt upp!

Jaja nog om det, igår när vi åkte till björnskogen..ja jag har döpt om den efter att vi såg björnskit där i höstas, har inte varit dit sen dess...men nu kom jag på att nalle måste ju sova sin törnrosa sömn så då är det ju lugnt då! Ja iallafall så kliver jag ur bilen och hör ett hundskall alldeles i närheten? Jag väntar med att släppa ur mina för att se om hunden kommer närmare, jodå det kom fram en stövare från skogen och sprang runt och irra över hela vägen och skällde med jämna mellanrum...vid det här laget så hade ju mina i bilen gått igång så hela bilen rörde sej...såg att stövarn hade pejl på sej, han struntade då fullkomligt i både oss och hundarna, men det är klart han har väl bara annat i huvudet just då. Han drog iväg längs vägen och försvann ur synhåll...jag tänkte då att det är inte konstigt att jakthundar blir överkörda, han sprang ju kors och tvärs över hela vägen, sen skäller dom på att vargarna tar jakthundar. När vi åkte hemåt en 1 tim senare så kom det en farbror på vägen med en bössa på armen, Kenneth stannade och frågade om det var hans hund vi sett tidigare, jo det var det ju, han undrade var vi sett honom, vi förklarade, då säger gubben...jasså var han ända där borta ja då får jag nog vänta länge på att han kommer han har varit borta i 70 min nu......det visade sej att hunden drev hare....jag tänkte i mitt stilla sinne...stackars hare, vilken panik att bli jagad så länge!!

Ja nån jägare blir jag aldrig=)



lille skutt?


Spanar efter husse

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards