Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Så där ja!

Av Annica - 11 mars 2010 04:59

Jamen vad kul..nu kom förkylningen. Blev väckt i morse..ja för mej var det i morse, kl 03:30 av den svarta terroristen,han vässade sina klor på garderobsdörren så det small och då vaknade ju BollnäsTrollet också så det var bara att gå upp och släppa ut dom, men det var ju tur för det var då jag kände att jag höll på att kvävas i snor  

Igår var jag i torpet med vovvorna, vilken härlig dag med en värmande  när jag gick med dom på morgonen så var det några minusgrader men det luktade vår...så härligt, tur det var igår för idag skulle jag nog inte känna nån vår lukt  sen när vi gick senare på dagen så var det så varmt att jag svettades rejält, Älsa fick bestämma och då blev det skoterspåret...jobbigt att gå där när det tinar för fötterna får inte riktigt fäste så man vinglar hit o dit..nej jag hade inte tullat på whiskyn innan vi gick!! På morgon promenaden så stack Älsa in i skogen i djupsnön...det brukar räcka med att jag säger att hon ska stanna på vägen med mej..men nu var det tydligen nåt som luktade så intressant att hon var tvungen att pulsa iväg, men hon stannade ganska omgående för hon sjönk rejält, och gnällde till i varenda steg hon tog....oj vad jag led med henne innan hon tog sej ut på vägen igen...hon klarar inte att pulsa för ryggen gör ont då  så synd att hon inte kan göra som hon vill!!

tungan rätt i mun som vanligt

mina solstrålar  

fullfart ur skogen

och ut på vägen

  

snygg Trollet

två snygg Troll

så kul att klättra på snövallen

lite jobbigt är det

perfekt utsiktspunkt

hejhå hejhå...

sniff sniff..nåt super intressant

Bollnäsa har upptäckt ett monster...en gren hade rasat ner..hon tvärnitade..men kloka Älsa gick förbi henne och visade att det inte var nåt monster

håll dej undan matte

visst är hon snygg  

tok Trollet

men kommer ni då?

Älsa är glad när hon får bestämma promenadväg

blir så glad när vägen är på väg att tina fram....snart blir det geggigt  

Bollnäsa blev så trött...

Älsa också..                                           
                   

 
 
Ingen bild

Mia

11 mars 2010 08:13

Ååå så undebara bilder! Som alltid iof =) Jadu, snart blir det geggit.... hu!!!!

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

11 mars 2010 08:28

Det är verkigen härliga dagar nu med sol och plusgrader :) Man får lite extra kraft på våren och lite ny energi när solen tittar fram. Dock är det nu grusigt på hallgolvet och det har det inte varit sen i november...allt har sina för och nackdelar ;)
Hoppas ni får en fin dag! Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

11 mars 2010 09:32

Hahaha, vilka tokbilder på Ästher, ja hon är så vacker så=)
Stackars Älsa att det gör ont när hon tar i, inte kul:(
Jag är fortfarande hur impad som helst av denna päls som Älsa har! Går det att borsta detta? Hon är jättefin!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Wille

Wille

11 mars 2010 13:09

Inte undra på att tjejerna är trötta, de verkar ha haft en tuff dag hittills. Uppe så tidigt !
Matte hälsar att du ska ta det lugnt när du är förkyld. Den stannar kvar så länge annars säger hon.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

11 mars 2010 14:31

Oj det kanske är Kulan som smittat via bloggen :-) för hon har varit riktigt förkyld i 10 dagar men är bättre nu. Klart det är tungt för er för ni kan väl knappast gå uppe på skaren som jag kan.....

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Stella & Doris med matte Lotta

Stella & Doris med matte Lotta

11 mars 2010 19:34

Härliga solbilder på härliga hundar! Precis som Elliot så springer mina än så länge uppe på skaren, kan tänka mig att det är jobbigt för Älsa, stackaren... Vi får hoppas att snön snart försvinner!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

11 mars 2010 19:51

Ja det är inte kul att vakna tidigt, och speciellt inte om man som du har näsan full. Våran Matte var också uppe tidigt imorse, redan klockan 4. Hon var nervös säger hon. Men helt i onödan. Det vart ingen operation för Valle. Dom tyckte att hans ben hade blivit så pass bra att dom inte ville skära i honom. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards