Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Rökfri

Av Annica - 25 mars 2010 06:00

Japp tisdag 23/3 kl 07:00 så rökte jag min sista cigarett! Bestämde mej på fredagen att jag skulle röka upp dom jag hade kvar innan jag slutade, var väl ett sorts avsked, en mental förberedelse på att jag faktiskt skulle sluta, i stället för att kasta dom jag hade kvar så rökte jag upp dom och en ask cigaretter har väl aldrig räckt sååå länge förut. Jag hade även tid hos doktorn i tisdags..egentligen vet jag inte varför..det stod återbesök...jaa jag var hos honom 2007 senast!! Ja iallafall så lyssnade han på mina lungor och tyckte inte att det lät som att det var nåt allvarligt fel...neeej jag har väl aldrig känt mej så fräsch som när jag väl var där..inte en tillstymmelse till att hosta..typiskt...ja men han tyckte att jag skulle göra en lungröntgen iallafall, så jag fick åka till Ludvika, fick svaret i min hand och sköterskan sa att jag skulle ta det med till min doktor..men han skulle ringa mej dagen efter och jag kunde inte hålla mej, så fort sköterskan försvann ur synhåll så sprättade jag upp kuvertet, ja jag hade iallafall inte "hål"..pust så skönt, det var "lite" stråkighet..jag tänkte lite snabbt stråkar har man väl inte i lungorna  . När han ringde igår så berättade han vad som stod i brevet..jag låtsades som jag inte visste  ja den där stråkigheten visade sej betyda att det var spår efter en infektion men för litet för att vara lunginflammation! Jamen vad bra då..han undrade om han skulle skriva ut antibiotika åt mej? Näää svarade jag det är väl dumt om det inte behövs..ja sa han för snabbsänkan var ju också bra..jamen då så!! Så jag kraxar väl vidare ett tag så får vi se vad som händer, blir andfådd   för minsta lilla så några långpromenader med vovvorna blir det inte och jag får mina host attacker så jag tror jag ska hosta ut allt som finns invärtes, och skratta kan jag knappt för då hostar jag ihjäl mej, fick säga åt syrran härom dagen att inte säga saker så jag skulle börja skratta  . Fick boken igår "Äntligen icke rökare"..ja nu hann jag ju sluta en dag före men jag läser den ändå...få se vad jag tycker om den när jag läst ut den! En sak som fastnat är iallafall detta: Rökning är INTE en vana..det ÄR ett drogmissbruk!

Annars händer det inte mycket här, jag får ju dåligt samvete mot hundarna när jag inte orkar gå så långt med dom,när Kenneth slutar på kvällen så tar vi varsin hund och går en sväng, det är bra att han får lite luft också   men det är såna här gånger jag är otroligt glad åt att ha en stor trädgård som dom kan vara i, så det går nog ingen nöd på dom, hoppas kunna åka upp till torpet i helgen så dom får springa av sej, ja i synnerhet det ena Trollet då. Ja "det" Trollet är skendräktig...suck...suck...tredubbelsuck....ååååå


å vad hon bäddar o piper och maten är ju sååååå vedervärdigt äcklig...Nu ska jag ta en allvarlig fundering på att kastrera henne, men frågan är ju bara NÄR jag ska kunna göra det när hon löper och är skendräktig om vartannat hela tiden.

Vill också säga tack till er alla som kommenterat i förra blogginlägget...Ja nu HOPPAS jag att jag INTE ska ta ett endaste litet bloss nå mer i mitt liv...Bye bye till dom stinkande giftpinnarna  


Pelle fyllde år i söndags så vi var dit och fikade, Älsa satte sej först och väntade hon

hon tyckte det tog lång tid så hon gick och kollade vart fikat tagit vägen

men det var så tråkigt att vänta så hon snodde "mosters" tofflor

hallå jag tycker också om bullar!!

Bollnäsa ville bara hem och bädda hon....

Bollnäsa har intagit "nu ska jag reta dej" possitionen

hehehe....

skrattar bäst som skrattar sist sa Älsan..

och gav Bollnäsa en liten omgång


rulli rull med ett BollnäsTroll


nä nu slutar vi tycker Älsa..Bollnäsa ser ut att tycka nåt annat..

kompisar

skulle man kanske kunna få en godis..

suck inge godis fick jag...

jag tror bestämt att jag ska...

retas med Älsa pälsa lite...

stick sa Älsa

okej då roar jag mej själv..

wihooo...

jaga svansen..

är ju bara sååå kul..

synd att den sitter fast bara...


Älsa tycker att Bollnäsa är knasig när hon jagar svansen

jag är väl inte knasig..

jooooooooo...det är du säger Älsan

mjaoo....Sigge myser..

jag är rädd att han får vårkänslor

och börjar slåss snart...

mmm..det kan hända att jag får lust att "puckla" på nån säger han

måste spana efter "nåt" objekt först

Det ÄR jag som är "Byskräcken"..snyggaste katten som finns  

tillsvidare får jag väl lukta på          

        

        

                                                  

                       

 
 
Maria

Maria

25 mars 2010 11:34

Men så otroligt duktig du har varit. Ja då var det snart min tur. Hoppas att det går lika lätt för mig. Vilken tur att det inte var "hål" i säcken. Du får ta det lilla lugna så att konditionen blir till det bättre. Ha en bra dag. Vi har en strålande solskensdag med +1 grad. Man ser riktigt hur snön tinar.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

25 mars 2010 17:18

Hahaha härliga vovvar!! Men min favvo är ju "Bollnäsa"!!
kanon bra att du slutar med dom där dumheterna!!

http://www.freewebs.com/pipps

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

25 mars 2010 19:02

Hejja Annica! Du är super duktig som nu slutat och nu håller jag tummarna att du inte börjar med dumheterna igen ;) Tidsnog när du blir frisk kommer du att orka mer och din kondition kommer bli bättre bara i och med att du inte förgiftar dina lungor nå mer =)
Kämpa på! Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Ingen bild

ylva

25 mars 2010 19:09

GGGUUUUUDDD va du ä dukti, själv har jag satt rök stoppet till den 27/3, vi ska nog inte ses på ett tag två avgiftnings apor i samma rum kan ju sluta hur illa som helst (fniss)Jag tycker du ä supe dukti!!!! kram

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

25 mars 2010 20:23

VA braaaaa.... det går , jag lovar. Nu har jag hållt upp i 10 veckoroch det går över förväntan. Som jag skrev tidigare så tog det ca 1 vecka bara tills jag blev av med pipet.Jag hat fått ta Bricanyl och annan astmamedecin tidigare, men det behöver jag inte längre.Bara det är underbart, nu är hostan oxå borta, jag håller tummarna för att du skall lyckas!!!!
Kulan

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

25 mars 2010 21:30

Supergrattis, tjejen! Klart di fixar det! Duktiga du.
Skönt att du bara hade några stråkar och inga hål i lungorna, nu ska du se att det bara kan gå åt rätt håll!
Jag tycker, om du ändå ska kastrera, att du ska göra det så fort som möjligt för att minimera risken för juvertumör.
Kramis!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Stella & Doris med matte Lotta

Stella & Doris med matte Lotta

25 mars 2010 23:21

Nu håller vi tassar o tummar för dig och rökstoppet!!!

Visst är det skitjobbigt med skendräktighet, jag har försökt få tag på veterinären i tre dagar för att disskutera en ev kastration av Stella, vi mår lika dåligt allihop när hon "valpar"

kramar!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

syster på ågatan

26 mars 2010 07:56

Du är en superduper duktig systra..

 
Edith

Edith

26 mars 2010 14:21

Matte och jag tycker att Annica är jätteduktig som slutat röka. Nu håller vi tummar och tassar hela dagarna för dig. Vilka fina bilder av hundarna. Och Sigge är supersnygg. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Wille

Wille

26 mars 2010 15:09

Vad duktig du är ! Fortsätt så !
Så härligt att du bestämt dig. Här håller vi såväl tassar som tummar för att du faktiskt klarar det nu, och piggnar till snart !
Vilka härliga bilder på Bollnäsan och Älsa ! Snygg "JOOOOOOO det är du" bild den innan Sigge kom med han också. Han ser ju rätt snäll ut ändå. Är han det ?

http://willebus.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

28 mars 2010 20:37

BRAVO!!!!!!!!!!
Kämpa på för du fixar det säjer matte!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ingen bild

fd svanström

28 mars 2010 22:40

Bra gjort att sluta med giftpinnarna.
Fina vovvar ni har. Trevlig Påskhelg på er.
önskar Gunnel & Kauko

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

29 mars 2010 16:35

Vi är lite nyfikna hur det får med rökningen... här hålles tummar och tassar .-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

stig o Ulla

29 mars 2010 21:15

Hoppas,hoppas du fixar rökningen!

 
Ingen bild

Mia

30 mars 2010 15:15

Hejhopp duktiga tjej!!
Underbara bilder som vanligt!! Bollnäsa är ju en crazy dog =)=)=)

 
AnneSofie

AnneSofie

30 mars 2010 15:53

Hoppas det går bra med ickerökningen.
Röker inte och har aldrig rökt men jag kan föreställa mig hur det skulle kunna vara att försöka sluta.

Nu märks våren av här nere och man är ute mer - därav mindre tid för hemsida och påhälsningar hos andra vänner.
Håller just för tillfället och planerar påsken med att rusta upp husvagnen för nu ska det bli premiäråkning. Vi har köpt ett yttertält som kan bli intressant att få upp.
Vi har nämligen aldrig haft ett riktigt yttertält till våran husvagn... Övriga campinggäster får kanske en nöjsam påsk att beskåda oss när vi ska trassla upp det för första gången - men det bjuder vi väl på då!
Ha en trevlig påsk med allt vad det innebär.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Christel och Herman

Christel och Herman

30 mars 2010 19:50

Gud vad roligt att Du redan nu tog beslutet att sluta röka. Nu håller jag alla tummarna så hårt jag bara kan på att Du lyckas. Jag är rökare själv och funderar mer och mer på att sätta stopp även för min rökning.

Glad påsk.

Kram Christel.

http://www.petrini.be

 
ki

ki

30 mars 2010 19:54

GLAD PÅSK! vad duktig du är som slutat röka=) många kramar från oss

http://edsbytjejerna.se

 
Marie o Urkho

Marie o Urkho

30 mars 2010 20:09

Super GRATTIS till att du har lagt giftpinnarna. Håller tummarna för ett fortsatt giftfritt liv!!!
Som rökare vet jag hur j*vla svårt det är och har själv gått i tankar om att sluta. Och försökt att sluta otaliga gånger. =)

Vill önska dig och din härliga familj en skön påsk med sol och värme.

Som vanligt så blir jag alltid glad när jag läser din blogg och ser på bilderna. Men nu var det ett tag sedan jag var här. Dumt när jag gillar den!?!? Ha ha ha...

Ha det gott!
Kramar

http://www.horby.nu/ahlman

 
Carina T

Carina T

30 mars 2010 22:53

Du kämpar på bra!
Men vilken päls Älsa har fått och tycker Sigge börjat få lite gråa strån ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards