Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Friluftsdag

Av Annica - 21 oktober 2011 11:51

I onsdags bestämde vovvorna att dom ville ha en friluftsdag  så klart att jag gick med på det och så "struntade" vi i jobbet den dagen    Bara det att jag glömt att ta med en ryggsäck hemifrån så jag fick skippa matsäcken....vovvorna klarade sej ändå för dom hittade alldeles färsk älgskit att smaska på  

Vi traskade runt i skogen i bra länge och det var jätte härligt väder det enda jag saknade var kaffet, men nu har jag lagt fram en ryggsäck som ska få bo i torpet och följa med ut i skogen framöver   

Älsan var lite seg på morgonen

det var inte "Lille skutt" som skuttade fram som vanligt

och fann sej en bäck att plaska i

tokan

där Älsa nosar ska absolut Bollnäsa vara också




vad spanar du på nu då....

aha en av våra "vänner" såklart   



BollnäsTrollet lyfter tassen som en pointer  

har just badat i ett dike....måtte det frysa till snart

bus

Älsa Märta har en sån läcker nyans på pälsen nu  

vad har du nu hittat?

Älsan blir också nyfiken.....

alldeles färska älg"bullar"  

mmmm så gott

efter att ha ätit av delikatesserna(nej jag gillar det inte)

är det gott med lite dyvatten  


hon har ständigt koll






såg helfestligt ut...BollnäsTrollet satte sin ena tass på en stubbe  

hörru Märta ska vi ta och gå hemåt?

ska bara spana lite mer först...

  gullvovvor  

mindre gulliga...

med detta eviga badande

i alla pölar som finns...näää jag har inget pli på dom alls   

och Bollnäsa blir skvatt vatten galen  



men det här var riktigt rent så det värsta rann av...men på söndag blir det dusch, med schampo o balsam och hundfönen och säkert saxen för en del tovor som det sitter barr och kåda i = spadag...(.men jag säger inget högt så dom hör  )          

  


                 

        

                                

           



 
 
Kristin, Harras & Plura

Kristin, Harras & Plura

21 oktober 2011 14:46

Hihi men vad mysiga dom är...älgskit!! Haha godingar!

http://www.pippsan.bloggo.nu

 
Lillan

Lillan

21 oktober 2011 18:59

En sån härlig dag! Haha, dina hundar blir så kul på bild, de gör alltid nåt bus ;)
Kramisar!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
 Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

21 oktober 2011 21:51

Smutsgrisar på friluftsdag! Härligt! Vi ska inte beträtta om balsamet soch sånt, vi lovar...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Malin

Malin

22 oktober 2011 00:04

Åh underbara bilder =) Mysigt med en dag ledigt från jobbet sådär ;) ... Mysigt med spadag,tror jag ska ge Jason en sådan också men pratar inte heller så högt om det för då gömmer han väl sig under sängen och en relativt nyopererad matte går gärna inte efter ;D haha!
Hoppas ni får en toppen helg.
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

22 oktober 2011 08:19

Ja ni brudar hittar då allt gott man bara kan. Hoppas inte vi hittar samma idag. Ska en tur ut till stugan för att kolla det sista inför vintern. Det känns att den är på intågande. Inatt har det varit riktigt kallt. Alldelens vitt och hårt var det på backen imorse. Ha en härlig helg, nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

23 oktober 2011 14:15

Vad härligt med friluftsdag! Gött att kunna strunta i jobbet och vara ute i skogen istället :) Ni verkar ha haft en rolig dag. Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

24 oktober 2011 14:51

Vad härligt med en dag i skogen :) Synd du missade fikat för att du inte hade nån ryggsäck :( Låter som en bra ide att ha en rygga på Torpet.
Här hemma kryllar det av ryggsäckar av olika storlekar. Kanske några för många, men vet ju aldig vad som kan vara bra att ha ;)

Älgbullar låter verkligen inge vidare, även om tjejerna tyckte det var delikatess. Ser att dom hittat en del pölar att fixa till pälsen också. Antar det blev lite fixande när ni kom hem så ni slapp släpa in hela skogen ;)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
AnneSofie

AnneSofie

25 oktober 2011 07:25

Gött med ledig dag!
Men jag ställer mig ändå frågan: Hinner Bollnäsa torka mellan varven i vatten/dypölarna?

http://www.sofielundilerdala.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards