Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

Possitivt

Av Annica - 4 oktober 2012 06:49

ja det blev ett possitivt besök på Strömsholm igår. Först togs en massa prover,dom tas av favorit sköterskan Margoth, när vi satt i väntrummet satt vi alldeles framme vid kassan och då hör Älsa en röst hon känner igen, så hon reser sej och tänker hoppa upp med frambenen på disken hon blir så glad när hon hör Margoth, ja hon får ju såklart godis efteråt av henne   sen blev det röntgen av lungor och buken, sen blev det ekg och till sist ultraljud av buken, mjälte, binjurar, njurar, levern och kanske nåt jag glömt finns ju en del "grejs" där inne  måste skryta om Älsan hon är såååå snäll på alla undersökningar inte ett pip eller att hon bråkar, först på röntgen ligga där utan sedering(sövning) och det tar ju att tag för alla plåtar ska ju kontrolleras att det blir bra , sen ultraljudet som jag trodde skulle ta typ 5 min....tog 1 timme, med en Älsa på rygg och veterinären trycker ju rätt så hårt för att försöka få bra bilder, inte så lätt på Älsa....är tydligen svårare att se på vissa, så hon veterinären på ultraljudet(det är ju olika veterinärer beroende på vad som ska göras) hämtade en annan mer erfaren veterinär som fick dubbelkolla det hon gjort, alltså ultraljuda ALLT igen, såg så kul ut när han kom in och vi satt där med Älsan liggandes på sidan och han sträckte fram handen för att hälsa på oss....då rätar Älsa ut tassen som att godag hälsa på mej också så han gjorde det och oj vad vi skrattade. Ja proverna är riktigt bra förutom dom vita blodkropparna men det är såå lite det skiljer från normalt och så har hon haft varje gång så kanske att hon har så?! Iallafall så valde Rebecca att inte bry sej om det lilla, trombocyterna är normala och det är ju såå skönt, men sen det ena sköldkörtelprovet(T4) var aningens lågt även denna gången så låg det på 15 och ska ligga mellan 20-40 så då valde vi att prova med medicin för att se vad som händer! Nu finns det medicin gjord för hundar som heter forthyron, förut var det levaxin dom fick....antar att det är samma men säkert är den för hund dyrare   Vi hade tid kl 13 igår och fick komma in på en gång och det rullade på utan väntetider, 16:45 var vi klara för hemfärd. Men är så glad att vi har dom bästa veterinärerna på medicinavd och klart bästa sköterskan Margoth som styr upp allt och inte bråkar med hundarna utan vill inte hunden (läs Älsa) ligga när ekg tas så får hon stå, lika när magen skulle rakas....ja den är ju numer pälsig så den behövde rakas men bara lite   

Oj då klockan har tickat iväg och vi ska visst jobba jag o voffs  

men ni ser väl hur dålig skärpan är  


okej här är ju grinden i fokus  


regnigt och allmänt suddigt...har kameran dinglandes i en plastpåse runt halsen när det regnar...kanske det regnat i den nångång?  


skönt att vila efter en regnig skogstur

  

                     

 
 
Ingen bild

Annkie Hasselkrantz

4 oktober 2012 09:08

Så glad för er skull! Fina Älsan förtjänar sannerligen att må så bra man bara kan! Hoppas bara att du slipper bli ruinerad på den nya medicinen, för de kan verkligen ta betalt för hundpreparat =P

Sen vore det väl kanske en bra ide' att serva kameran också! För tom jag, som ser suddigt för jämnan kunde se oskärpan på dina fina bilder!!! :)

Ha det bäst!!!!

 
Ingen bild

Mia

4 oktober 2012 09:31

Helloj! L'ngesen jag var in här! Härligt att läsa att det går år rätt håll med snyggingen! Vilken tur att man har de försäkrade! Shit vilka kostnader annars! Grattis till Sigge oxå, en man i sina bästa år =)
Ha en fin dag, o jag skulle oxå vilja ha RENA bäckar så Lejja kunde åtminstonde få av sig lite skit, innan vi kommer hem. Det är som gummislem som sitter fast i pälsen när hon varit i vissa span!
Puss till vovvarna! Mia

 
Ingen bild

Carina Sundberg

4 oktober 2012 09:56

Oooo va GLAD jag blir när jag läser!
Du ska se att det blir bra nu, INGE mer tok nu.
Jasså ni har regn........ ha ha ja det har vi määääää

puss på nosen

 
Rudi o matten

Rudi o matten

4 oktober 2012 20:43

Nu blev vi glada! Vi vill ju också att Älsan ska bli frisk igen! Så skönt att höra att hon triv shos vetten och sköter sig exemplartiskt!Stor puss till henne!

http://www.bmwsfgotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

6 oktober 2012 23:57

Åhh vad skönt att höra att Älsas prover är bättre :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards