Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Det var en gång

Av Annica - 5 maj 2011 09:20

en nästan nyduschad vovva som luktade såå gott, i tisdags på kursen så glittrade hennes päls när det hade regnat....nu är glittret BORTA  

Vi börjar med lite fina bilder



go och glad som kexchoklad


aaaa såå härligt att sitta och sniffa

pälsen flyger så lätt o fint i vinden

kom hit Ästher o sluta lipa

jag ser dej kom hit

snygg som få  

jag tog en annan väg i skogen igår för att slippa det här  

men hon har verkligen "näsa" för vart spa groparna finns.....  

           

  


     

              

 
 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

5 maj 2011 10:01

Men vilken snygg tjej!! Go fia!

http://www.pippsan.bloggo.nu

 
Hector

Hector

5 maj 2011 11:18

Men hoppsan då ! Det där låter bekant. Husse badade mig i måndags i förra veckan, för jag skulle ställas ut den helgen. Två dagar senare var vi ute på promenad med mellanhusse och jag bara måste få rulla lite i rabatten som var så varm och skön.
Gissa hur jag såg ut efter ?
Det var bara för husse att bada mig igen det. Sedan fick mellanhusse en tillsägelse av matte att vi INTE skulle vara i rabatterna !
Jag höll mig ren, men jag älskar att rulla i rabatter eller på gräsmattor, eller bada i vattenpölar. Men Wille var ännu värre, för han rullade sig i hästbajs när husse tog en skogspromenad och en promenad genom hästhagen med honom. Och det stinker fortfarande om honom fast han badat en gång sedan dess.

http://rocketbus.bloggagratis.se

 
Carolin och Malte

Carolin och Malte

5 maj 2011 11:18

Oj en sån fin fluffpäls!
Hoppas det är bra med er tjejer :-)

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

5 maj 2011 12:44

Men ler spa är ju underbart..tycker iaf. vovvarna, våra med:(

http://www.la-sirenitas.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

5 maj 2011 15:11

Vilken jätte fin bild på Ästher den som är överst :) Kan tänka mig att du inte blev så glad när hon hittade en spagrop i skogen och skitade ner sin fina päls.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Malin

Malin

5 maj 2011 18:16

Hittade hit via "Sigge-Svamphund" .
Gud vilka fina hundar du har :) Vilken härlig päls dom båda har,kan tänka mig att det är ett fasligt jobb med de just pälsarna? =) ..
Kanon fina bilder,hit lär jag garanterat komma igen :)
//Malin

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Petra & Merci

Petra & Merci

5 maj 2011 20:39

Fin vovve duktig vovve.Låt inte matten lura dej med nya vägar använd nosen :) Och nej Annika jag har inte torkat lever.Tänkte ta en tur till smedjebacken nästa vecka.Har du en påse kvar kanske :) Petra

http://www.nogg.se/lufsen

 
Rudi  och matte

Rudi och matte

5 maj 2011 22:34

Bara för att man är nyshamponerar en dag, så måste man väl inte vara de nästa dag också, eller hur? Man måste ju får leva också, inte bara fluffa runt som en maräng. Du är lika snygg med eller utan lera i pälsen, bara så du vet!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Lillan

Lillan

5 maj 2011 23:06

HAHAHA! Ja dj-vlar så go! Men Zelda har gjort likadant, hennes nyduschade lukt förra veckan är ett minne blott :(

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Stella

Stella

9 maj 2011 09:09

Det är bra Ästher, du och jag är liksom i samma liga, man kan väl lukta sig till förstklassig dy på flera mils håll, och pälsvården klarar vi så bra själva!! Riktigt snygg blev du, kan tänka mig att doftade ljuvligt oxå ( på de sista bilderna alltså)

Kramar från Borås

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

9 maj 2011 09:48

Ja men förstår då verkligen varför det vart en dusch där. Undrar vad våran Matte gjort om vi kommit in i den munderingen. Vi har ju en lite tokig dusch inne, och ute är det bara kallvatten. Ja vi får hålla oss från skithålen helt enkelt

http://mrbamse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards