Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Skogsuppehåll

Av Annica - 7 oktober 2012 18:18

Ja nu kan man inte vara i skogen på ett tag...får väl hoppas dom skjuter fullt snabbt så dom ger sej nångång(stackars älgar)  idag var det mycket nära att en mycket ilsk torphäxa knallat iväg och läst lusen av några som helt plötsligt när vi var på hemväg genom skogen började skjuta. 8 jäkla skott som ekade genom skogen....vägen vi kom ut på går parallellt med en väg till en jaktstuga, jag trodde ju i mín enfald att dom inte skulle skjuta förrns i morgon.....med en mycket skotträdd Älsa som pinnade på så jag trodde hon skulle spränga sej själv med mej hängandes i kopplet efter, blev livrädd då hon har sitt förmaksflimmer och tänkte nu stannar väl hjärtat...usch o fy, kan ju säga att dessa skjutgalna inte står överst på min favoritlista  så skönt att BollnäsTrollet är helt oberörd iaf!!

Så nu blir det till att hålla sej på gatorna...så tråkigt....Älsan skulle ju ha vaccinerats i maj men pga att hon inte är okej så får hon ju inte vaccineras, så jag vill ju inte att hon ska träffa för mycket hundar då man inte vet om folk vaccinerar sina hundar? Hämtade ut forthyron medicinen som är för sköldkörteln och den kostade "bara" 576:50 kr...ringde mitt försäkringsbolag och dom satte in pengarna direkt på mitt konto....3000 kr/år har jag i medicin ersättning från dom....kan ju säga att den här asken var nog den sista på detta året som ersätts, kvoten är väl nådd nu  frågade även om det här med att Ästher hade borrelia i våras, jag trodde ju då att hon och Älsa var lika försäkrade men det var dom inte, Älsa har stora hundförsäkringen och den hade tydligen inte Bollnäsa, men det vill jag ju att båda ska ha, men då var det en på försäkringsbolaget som sa att JA då måste du gå till veterinären som besiktar Bollnäsa innan du får uppförsäkra henne då hon vart sjuk....jaha....frågade henne som är handläggare och hon kunde inte svara på vad som skulle göras så hon kopplade mej vidare till en supertrevlig människa....nejnej det behövdes INGEN besiktning för detta, han skulle bara höra med deras veterinär OM ev borrelia plockas bort i försäkringen...jamen då är det väl så då, skulle få besked i morgon! Tycker IF är bra jag  

lika morgon pigga båda två  


hösten har kommit med stormsteg till torpet


sniffar i sej skogens alla dofter

samlar även hela skogen i sin päls


 


hopp


ju krångligare ju bättre



 



 



 


 



smälter in bra

inte lika bra



luktar inte hallon här

luktar mums säger trollet




experten på tungvrickning  

och Älsa gör så här till dom som sköt idag   

                             


       


                            

 
 
Lena Backman

Lena Backman

7 oktober 2012 19:29

Stackars Älsa...ja här i Åsen har jakten också börjat idag så vi håller oss hemikring vi med !

http://brindberg.blogspot.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

7 oktober 2012 22:11

Inte kul med jakten så man inte kan gå i skogen :( Gäller ha nån liten skog att gå i som dom inte jagar i.
Men vad puckat att börja skjuta redan idag om jakten börjar i morgon....

Oj vad mycke kul bilder du tagit på tjejerna :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ninna

Ninna

8 oktober 2012 08:37

Underbara foton!
Jag vet hur försäkringsbolagen är... Kolla upp så de inte lägger en parentes angående Borelian för den upptecknade försäkringen!
Här har de gjort det nämligen för Flisan med hö öra( bit skada) och Impala om hon skulle bryta sitt vä ben igen... Idioti...
Kram Ninna

http://www.labdgold.nu

 
Malin

Malin

9 oktober 2012 02:14

Så kanon fina foton, en fröjd för ögat :)
Kram kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards