Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Typiskt

Av Annica - 29 oktober 2012 06:23

Ja det är väl typiskt att det måste snöa idag när vi ska till Strömsholm på återbesök! Ja vinterdäcken är på men jag gillar inte att åka när det snöar, finns ju en del som kör som det är sommarväg jämt och det är otäckt, och nu kanske inte alla bytt däck heller utan chansar och tror dom är nån känd rallyförare. Storvägen är säkert bar...men den slingervägen när man svänger av från storvägen kan vara snorhal...usch kommer ihåg när vi vart där med Signe en gång då vräkte visserligen snön ner men fy vad rädd jag var då!

Ska bli intressant att se vad proverna visar, jag tror OCH hoppas dom är bra idag  

I fredags när jag som TUR bara hade Ästher med mej och vi var på väg hem efter en långpromenad så var det en hund som smitit från sin gård.....det såg ut som den hunden fick rabies när den fick syn på oss och sprang rakt mot oss och skällde......slog mej i efterhand att det kanske jag skulle va glad för att den skällde....den var väl osäker och ville skrämma bort oss..eller? Ja iaf så föste jag BollnäsTrollet bakom mej..vilket funkade kanon och hon stannade där och jag satte upp handen och skrek STANNA! GÅ HEM MED dej och stampade i backen så det borde gett utslag på richterskalan....hunden tvärstannade några meter framför oss och såg lite förvånad ut...började skälla igen och jag gjorde samma igen då lommade den iväg. Efter den sprang några människor och lockade på den och dom ursäktade sej att det var inte deras hund....ägarn kom ut från sin gård när jag närmade mej och undrade hur det gått.....aha är det en hane sa han om mitt troll....nej svarade jag, oj ja då kunde det ju blivit slagsmål sa han...hmmm......jag frågade om hon smitit , då skyller han på några barn som var på hans gård och dom hade lekt med hunden OCH då smet hon, jag vet att den här hunden har gjort så här ett flertal gånger,och han fortsätter ha den lös,  otäckt när dessutom vägen går där och bilarna kör fort....och om den här hunden flyger på nån, vet att den nafsat efter folk i kläderna, sen ångrade jag mej för att jag var så flat mot ägarn...han skulle ha haft sej en riktig blåsning, ja händer det igen DÅ  och som sagt är så glad att jag bara hade BollnäsTrollet med mej, hade jag haft Älsa då hade hon garanterat velat ha ett (några) ord med i spelet...pust!

"skithund" säger Bollnäsa åt den hunden

och så gjorde jag så här åt den bakom mattes rygg  

upptäckte att Bollnäsa roar sej med en ny grej

hon tar tag i Älsans kind och drar






och så ett äpple

mm jag tror bestämt

att jag ska ta

och dra lite i din kind

ja här behövs då ingen botox...  


Sigge chillar

BollnäsTrollet håller på att lära sej ett nytt recept  



                      


                     


 
 
Ingen bild

Anne-Marie

29 oktober 2012 07:04

Kör lugnt och vi håller tummarna här hemma att allt ser bra ut!! Bollnäsan kanske hjälper till med ansiktslyft? Ta båda hundarna med nästa gång och släpp dom båda om/när grannens hund kommer, då tror jag nog att den får bråttom hem igen.........

 
Lena Backman

Lena Backman

29 oktober 2012 07:37

Håller också tummarna! Älsan ser iaf mycket pigg ut på bilderna :)

http://brindberg.blogspot.se

 
carina jonsson

carina jonsson

29 oktober 2012 18:04

Hoppas det har gått bra i dag,tror säkert du hör av dig på nått sätt så jag får veta ;) Det är det enda att göra: att stampa i backen...sätta upp handen eller slå ut med båda armarna ( så gör jag ) och säga NEJ ! Skit trist att vissa inte lär sig,hur svårt ska det va att ha koll på sin egen hund *suck.Ha en fin kväll/ kram

http://www.svartangel.n.nu

 
Malin

Malin

30 oktober 2012 08:29

Hoppas proverna var bra, och hoppas det gick bra att köra trotts snön!
Jätte fina bilder,som alltid :)
kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

9 november 2012 11:21

Vi hoppas också att proverna var bra hos vetten. Älsan ser allt lite förskräckt ut på första bilden när Bollnästrollet drar i hennes kind. Dom är för roliga! Trevlig helg! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ingen bild

Annkie

20 november 2012 21:02

Men herregud!!! Jag har ju helt missat det här inlägget =P
Hoppas att proverna var bra, & att inte marken har rämnat efter ditt stamp! Hoppas också att Älsan inte kommer att behöva plastikoperera kinderna efter Trollets omilda behandlingar =D

Ha det bäst!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards