Älsa & Ästher

Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Annica - 18 juni 2012 08:09

höll på att få en chock igår då jag kom på att det tydligen är sommar nu! Och jag har inte ens tagit fram dynor till utemöblerna och inte heller skurat altan...det är bara Sigge som har sin dyna och filt där och så insåg jag att det var hög tid att torka fönster och byta gardiner..hade absolut ingen lust....hade varit i skogen med vovvorna och hade en sån där riktig lust att bara lägga mej på soffan. Men tog en dust med latmasken och jag vann så nu har jag ett rent hus med rena fönster o gardiner o mattor....dock så hann jag inte med altanen, få se om jag hinner idag, måste åka till torpet och klippa gräset där....annars får vi snart hyra in grannens får då det snart är för högt, vi skulle ha klippt i fredags men jag vägrade, det var alldeles för fint väder och jag ville njuta istället och sa att vi kan ju klippa lördag eller söndag...hahahaaa joo tjena de regnade ju bara så det gick ju inte! Men idag ska vi ta varsin klippare och hjälpas åt, åkgräsklipparn är fortfarande under reparation...helt otroligt att det ska behöva ta sån tid när man lämnar in grejer 

Törs knappt säga när nåt är bra då jag vet att det kan vända på en fis....MEN det är sååå roligt...Älsa är pigg som en mört hon busar och skäller och bits....ja hon gör det när hon busar...och ja det gör skit ont och det vet hon också om är väl därför hon gör det   och hon går inte längre en koppellängd bakom på promenad utan går ofta före, Ästher är också lika pigg och knasig som vanligt, Sigge är också pigg....menn det märks att han blivit lite äldre, eller om det är skavanker efter allt han "gjort", igår låg han och rulla i gruset och sen fick han ett tokryck och sprang och tänkte klättra upp i ett träd men det gick inte så bra, han har inte full kapacitet än i ryggslutet, men han hoppar upp på möbler och så det klarar han galant men träd var inte så lätt tydligen. Och han vill gärna ligga och sova mer nu inne, det är bara skönt då vet jag vart han är!

Nästa gång vi ska till Strömsholm ska vi ev få vara med om en "grej"...lite hemligt än, få se om jag berättar när vi varit där

börjar med  BollnäsTrollets sovstilar



så här tidigt har då jag aldrig sett att kantareller är på G, förra året hittade jag i början på juli

vi fick främmande av Jack....han och Älsa skojade med Bollnäsa och stängde grinden

det tyckte Älsa var bra för då får hon ha Jack för sej själv

hej hej Ästher villl du komma in?


    

här kommer Jacks stora favorit "tror" jag

komsi komsi sa Jack

min mamma säger att jag inte får lyfta dej i huvudet....

så jag klappar dej...

mitt i ansiktet i stället  

nämen Sigge så sur du ser ut

hm bäst att ligga här

så jag ser vad dom sysslar med


men åh nej...

vad är så skönt att rulla i??

en älgblaja så klart  

mums

du borde prova matte      

syns ju inte så bra när denna här bruna rullat sej i nåt smarrigt...men det var kletigt älgprutt  



och fotboll är ju bara såååå intressant 

sniffelisniff

undrar OM bärnstenshalsbanden hjälper i år igen? Mycket mindre fästingar som kryper på hundarna!!! Sååå skönt!

rullirull och en galenpanna som springer runt 

livet är ju sååå kul 



jag o BollnäsTrollet cyklar ju lite i torpet...och då vill Älsa också med så då får hon lulla med lös bredvid hon ser så mallig ut bredvid cykeln..sen lämnar vi "hem" henne och cyklar lite fortare jag o lillTrollet....                                   
    

                                          
                          

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards