Älsa & Ästher

Alla inlägg den 22 juni 2012

Av Annica - 22 juni 2012 07:47

Idag kommer våra familjer hit för att äta lite tillsammans, vi ska grilla och för första gången ska jag duka ute i det fria annars har vi alltid suttit på altanen och det fattas ungefär en halvmeter för att det inte ska kännas som att man sitter i en sardinask när alla bänkat sej, så nu ska det bli skönt att kunna resa sej och hämta mat utan att alla måste flytta sej samtidigt! Hade tänkt att duka i garaget först....ja vi har ett jättefint dubbelgarage som är tomt...den enda bilen som stått där en liten stund är raggarbilen men den är såld nu. Men vädret ska ju vara fint hela dagen

Jag o Kenneth ska försöka hinna att åka och hälsa på en vän som är lite sjuk....dom ville att vi skulle komma en sväng, så jag får sätta fart så vi hinner....annars får väl våra "gäster" sätta sej på bänken o vänta tills vi kommer hem

SJälv känner jag mej som en hundrafemtioåring i kroppen....nej jag ser inte såå gammal ut bara känner mej sån har agerat lite hemsamarit och städat och torkat fönster och golv både åt mej själv och åt min mamma och tvättat mattor för glatta livet   sen har jag klippt gräs både här o i torpet....tack o lov hjälptes vi åt i torpet...det tog oss två tim var det var så högt....bläää......och däremellan har jag faktiskt jobbat...lite

Vovvorna är fortsatt pigga och glada, Sofia,Lars o Jack är ju "hemma" och hälsar på och jag kan ju säga att vovvorna är överlyckliga.....Älsan så knasigt glad att hon juckar lite i luften ibland när hon går bredvid Jack hon blir så exalterad! Synd nog så får han röda utslag om dom pussar på han så det är fullt sjå att hindra dom att göra det....vääääldigt svårt då han är i perfekt pusshöjd.....

Och här bakom oss har sommarhästarna kommit till hagen...suck....dubbelsuck.....BollnäsTrollet har fullt upp att "säga" fula saker åt dom om dom är i närheten av våran gård, inget som inte tillhör oss får finnas på våran(hennes) gård, vare sej det gäller skator eller måsar eller andra katter........

Men hörni ha en för baskat GLAD o TREVLIG o    Midsommarafton


Jack på väg med bestämda steg

Älsan undrar vart han tog vägen

han skulle hem och duscha....och det ville han ju eller.....

nej men sa Sigge jag ser ju min tjeja....

men väääntaaaa på mej sa Sigge....................

aha därför hon inte stannade

äh jag ville ju bara säga hej säger Bollnäsa...tänk att ingen tror på dej "skitTroll"

dumma dej säger Älsan

hmmm....så konstiga "spår" i våra grönsakslådor.....

och fiberduken har "råkat" gå sönder...vem kan det va???

inte jag säger Älsan...

"harkel"....den klart misstänkta  

ja kan väl hända att det var jag ...ville se vad det var där i

nya fina halsband

Älsa bakar liten kaka med ett ilsket troll





och där fick hon tag i lillTrollet

är såååå roligt att se dom leka igen  




 





 


                                   

                              


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards