Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 19 december 2008

Snart Jul

Av Annica - 19 december 2008 15:08

Oj vad dagarna går fort!! Inte utan att jag börjar gruva mej för julafton när vi ska vara här....det blir nog 12 personer......jag tänker på bollnäs trollet alltså Ästher=) japp hon heter så numer=) tänker på all mat som hon tänker försöka norpa!! Åhh hon är hopplös....här om dagen på jobbet så hade jag två st torra mackor med mej med korv på, var jättehungrig så det gjorde inget att dom kändes torra, hade precis hunnit ta två tuggor då det kommer folk från banken och ska prata, jag tuggar ur munnen och lägger mackan på skrivbordet( pucko jag vet) och går fram till grinden som jag har till kontoret, Ästher hänger med dit och slänger så klart upp tassarna där och skäller sitt tinnitus skall för dom vågar inte hälsa på henne(konstigt) då skäller hon för att få uppmärksamhet, jag går ut från kontoret och stänger dörren för då blir hon tyst, folket babblar på...OCH då kommer jag på mackan......äsch.....men jag tänkte att jaja....en macka mer eller mindre....var bara det att den andra var också borta, fast jag hade lagt den i påsen bakom tangentbordet...så det hjälpte inte utan påsen låg sååå prydligt bredvid Ästher i biabädden när jag kom in=) ÄLsa såg nästan förlägen ut, jag VET att det inte var hon, hon gör inte så!

Igår morse så hörde jag att Älsa sa till Ästher på skarpen....tittade in i rummet där jag visste att Älsa legat i soffan...jodå Ästher hade knölat sej upp framför Älsa och helt sonika lagt sej på hennes framben, men inte flyttade Ästher på sej utan Älsa gick därifrån! Spökåldern håller i sej också, när jag gick ut med dom på jobbet en morgon så tvärnitade Ästher och började fnysa, hon låter så himla rolig, sen kom hennes basröst fram, vilken skillnad mot tinnitus skallet, den är otroligt mörk rösten när det är nåt läskigt....både jag o Älsa tittade oss omkring och fick se vad hon var så upprörd över=) En skidbox på taket på en bil=)))) kockohund=)


Kollar efter tomten

Kommer tomten snart undrar Älsa

Hej tomtegubbar sjunger Älsa=)

Ästher gör lite gymnastik

aaaaaa ska vi äta upp varandra?

Älsa blir sur

Lika bra att gå

Bollnäs Trollet=)

 
 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

19 december 2008 18:15

Sött namn hon fått Ästher=) Ja, hon håller dig aktiv med sina spratt och visst om du tror det är lugnare här (tror jag åxå) så välkommen hit och barrikadera soffan, ska jag köpa pralinerna du ska käka åxå?=)

http://hem.bredband.net/b581626

 
Lena Backman

Lena Backman

19 december 2008 21:36

Är du helt säker på att skidboxar inte är farliga Annica ? ;-)
Bollnästrollet är megasöt!

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
L

L

19 december 2008 22:05

Ja, åtminstonde punchpralinerna är bättre om jag köper istället för dig=))))))))))))))))))

http://h

 
MIa

MIa

19 december 2008 22:12

Hm.. det går inte så fort att tapetsera... Prova själv med ditt troll!
De verkar vara så lika dessa småttingar!
O att tapetsera in Pissenisse, nä då skulle han ju kunna komma igenom tapeten, o då skulle det bli hål i den... inte värt.....
Suck, jag skickar han till er, julklapp till hundarna =)
kram

http://bamseskrypin.zoomin.se

 
Ingen bild

Sherry

20 december 2008 11:03

Vi önskar er en riktigt härlig 4:e advent
Alla hälsar - ps: vi hittar inte gästboken

 
Anette

Anette

20 december 2008 17:13

hahaha åhh vad härligt att läsa din blogg Annica du har nog lika roligt med dina vovvor som vi har med våra:) de är så söta dina pälstroll...såg scenen med mackorna framför mig...
ha en skön jul och tack för julkortet...

http://www.activeassar.se

 
carina jonsson

carina jonsson

20 december 2008 17:44

jag har också ett Bollnäs-troll men betydligt lugnare än ditt.....vad gör du med henne *hahaha.Myra sussar så gott under köksbordet just nu.Hon blev rädd i dag när vår tomte kom fram,en ganska stor golvtomte med ljuslykta *hahaha.Hon såg så härlig ut men jag fick henne till att gå fram och hälsa fint på tomten*ler.Nu ska jag klä granen och sen gå en sväng med Myra i snöslask,blötsnö som faller.ha en skön kväll/kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Carina T

Carina T

20 december 2008 18:46

Börjar tro att det är matte och husse det är fel på ;))))))
Låter som hon tagit efter husse lite när det gäller mackorna, fast en annan tid på dygnet då förstås =))))))

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Ingen bild

Therese & Atlas

21 december 2008 11:09

Hej! Hon är ju för go ditt bollnäs troll, även om hon spelar dig spratt hela tiden =)
Ville bara kika in för att önska er en GOD JUL!!!! Kram på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards