Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 23 december 2008

Veterinär besök

Av Annica - 23 december 2008 06:46

Igår morse satt jag mej och försökte ringa till min veterinär men det var kroniskt upptaget. Så jag tänkte att vi åker förbi när vi åker till jobbet istället, var in och pratade med honom och han sa att jag skulle ta in henne direkt så skulle han kolla på henne=) måste säga att det är helt underbart med en sådan veterinär....han vet väl hur jag är att jag inte blir lugn förrns han kollat=), nej då men han är otroligt snäll och tar sej tid fast han egentligen INTE har det. Ja iallafall så fick Älsa komma upp på bordet och han kollade verkligen igenom henne riktigt, halsen såg bra ut, han klämde och tryckte på ryggen rejält och hon sa inte ett ljud och verkade inte ha ont där, bakbenen och frambenen böjde han också och det märktes inget där, sen böjde han nacken kors och tvärs och hit o dit och till höger hade hon lite problem att vrida sej och protesterade lite lite, så hans teori var att det KAN vara en sträckning, inte konstigt i såfall som hon och Ästher håller på ibland. Han tyckte också som jag att hon var i en förfärlig fällning men att det inte såg konstigt ut i ljumsktrakten som jag tyckte men han gav henne som han själv sa en hästkur med B-vitaminer, två STORA sprutor=)

Nu ska hon ta det lugnt och vila ett tag, men han sa att efter en vecka ska det vara bättre annars ska jag höra av mej. Han har semester nu i två veckor men han sa att jag då skulle ringa på hans mobil om det var nåt=))) TACK säger jag bara.

Nu har Älsa pälsa en otrolig tur för jag hade tänkt ge henne en juldusch men vill inte bråka med henne nu så hon slipper=)

Nu ser jag fram med skräckblandad förtjusning till julafton när vi ska fira här.......ser framför mej hur Ästher stjäl mat av ouppmärksamma ovana människor som glömmer att hålla koll på tallriken och hur alla sitter och gräver ur hundpäls ur sina munnar=)))) tjohoo det är härligt med jul ;)

Imorse när jag var ut med Ästher så hörde vi att räven "skrek" gissa om Ästher tittade sej omkring men hon sa inget själv=) är det nån som vet varför räven låter så? Usch det läter lite otäckt tycker jag, nästan som den har gjort sej illa, eller är det som ett skall för dom? Nä nu måste jag sätta fart...jobba sista dagen inför jul......har en del att göra...hoppas hoppas Ästher uppför sej idag så jag får nåt gjort!!


Vackra Pälstrollet

 
 
Bittan

Bittan

23 december 2008 07:49

Skönt att det inte verkar vara något värre än en sträckning! GOD JUL på er.

http://www.alfahonans.se

 
Lena Backman

Lena Backman

23 december 2008 08:29

Håller tummarna för att det inte är något allvarligare än så!
Oroa dig inte för julaftonen. Det kommer att gå jättebra,hundarna bor ju där och då är det faktiskt gästerna som får anpassa sig! Så är det hos oss....de som inte gillar att få en glad liten russlla i knät får hålla sig härifrån helt enkelt =0)
Önskar er en riktigt GOD JUL och hälsa jättemycket till moster Ruth, till Annelie och till Johnny om han kommer!
Måga julkramar till dig och voffsen från mig o tjejrna!

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Anette med flock

Anette med flock

23 december 2008 15:05

va tror du inte att dina gäster gillar lite hundhår i maten hehehe då får de nog hålla koll på tallriken *S* koppla av Annica dina gäster har nog förståelse över att det finns hundar vem skulle kunna motstå dina pälstroll...visst är det underbart att ha en sån vette...vi har oxå en sådan hon är kanon och man får tag i henne jämt...ha nu en riktigt God Jul
Anette med flock

http://www.activeassar.se

 
Mia

Mia

23 december 2008 15:56

Hejsan! Va jobbigt att Pälstrollet inte mår bra! Usch!! Håller tummarna att det bara är en sträckning!
Jadu det kommer att bli en intressant julafton i våra hus.... Undra vem av våra små som kommer att sno mest =) Din tror jag! haha
go jul på er !kram

http://www.familjennorman.se

 
Ingen bild

Britta

23 december 2008 18:02

Vi vill oxå önska er en Ritigt Gog Jul och Gott Nytt År Men mångar pussar till de stora vovvarna från alla små Russllar ;)

 
Marie o Urkho

Marie o Urkho

23 december 2008 19:06

Jag ska hålla tummarna för att det inte blir något allvarligt med Älsa. Veterinären gav ju bra hopp för det.
Ha ha ha... Det låter som om det ska bli en härlig julmiddag hemma hos er imorgon. Ha ha ha... Hårtussar kommer nog att förekomma även på mitt julbord imorgon. Men det bjuder jag på. Ha ha ha...

Jag önskar er alla en riktigt skön jul!
Massor med kramar!

http://www.horby.nu/ahlman

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

23 december 2008 23:13

Håller tummarna fortsatt för att det enbart är en sträckning och hon snart mår bra!
Helt underbar bild på Älsa! Och än en gång god jul & gott nytt år!!=)
P.S Hundhår i mungipan har ingen dött av=)

http://hem.bredband.net/b581626

 
Ingen bild

Therese & Atlas

24 december 2008 08:09

Hoppas verkligen att det bara är en sträckning på Älsa, det går nog över av sig själv ska du se. Det är iaf skönt att kolla så man kan känna sig lite lugn. Atlas gjorde nåt liknande för en vecka sen och man får ont i magen när det inte är som det ska med dom :(
Hoppas iaf att ni får en trevlig jul med busande hundar och hundhår i munnen ;) Kan man inte ta det så kanske man inte ska fira jul hos hundfolk :)
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!!! Kram

 
mia

mia

24 december 2008 09:28

God jul! Ja du Ditt lilla troll har mycket att göra idag om hon ska komma i närheten av va Myzli gjorde på morgonen.... Hoppas att det inte händer när ni har gäster =)
Kram på er

http://www.familjennorman.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards