Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 25 december 2008

Julafton

Av Annica - 25 december 2008 11:15

Det gick riktigt bra igår=) Först var vi på förmiddagen till syrran och Pelle för att ge Albin paket då han inte skulle vara med oss på kvällen. Det första Ästher gjorde där var att kliva upp i soffan och noga kolla in granen, där smakade hon på kristyr pyntet och snodde en röd fin julgranskotte, sen snodde hon en tomte som satt vid pepparkakshuset=)och hon provade som vanligt deras säng....

Senare när vi var här allihop och skulle till och äta då skulle Ästher ut....hihihi...hon insåg nog inte att vi skulle äta då så hon var ute frivilligt hela tiden...tills jag och syrran skulle duka av, då kom hon in och jag tror hon lyckades med sin långa tunga att slicka på allt, hennes ögon stod rätt ut i skallen på henne, skulle nästan kunna tro att hon gick på amfetamin=) dom fick givetvis varsin jultallrik så Älsa låg senare nöjt och pruttade bredvid soffan=)). Paket fick dom också, Älsa fick en av grisarna jag köpte i Stockholm och hon tog den ur paketet och la sej nöjt under bordet och morrade åt Ästher som undrade vad hon fått. Sigge fick en snygg cape mest på skämt av Sofia en leopard mönstrad....Sigge är hennes prins säger hon, och man riktigt ser hur han ler när hon kommer...sen hade hon gjort en riktigt snygg bling bling matskål åt han som han nöjt äter ur...klart är man prins ska det väl vara glitter o glamor när man äter=) . Idag kommer syrran,Pelle, Hampus och Catrin och kanske Sofia(tveksamt idag med henne=) hit och vi ska äta upp resterna från igår, undrar om Ästher kommer stanna ute idag också....knappast tror jag=), Snart kommer Joanna hit och hälsar på, hon ska få sina julklappar idag då hon inte var med igår.


Gott med kristyr

Kollar efter tomten

Stjäl tomten

Jul Ästher

Älsa kollar vad Albin får

Ästher kollar också

Sofias Prins=)

Älsa får paket

Älsa mer paket


Älsa supernöjd med sin gris

Ästher öppnar paket också=)

Ästher med sina STORA ögon=)

Ästher sitter bra med "farfar" & "farmor" =)

 
 
Mia

Mia

25 december 2008 18:06

Nääää jag trodde att jag skulle få läsa en massa tok som din hund hade gjort =)
Men du kanske läste min blogg först o såg att Myzak skötte sig bra......
Kan avslöja för dig att för en stund sen så snodde han en skink macka från mig.... Tur att han inte gjorde det igår, o framför allt inte pappas macka...
kramkram

http://www.familjennorman.se

 
Lena Backman

Lena Backman

25 december 2008 19:06

Å vad söt Siggeprinsen blev :)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

25 december 2008 23:22

Åh, vad kul att Sigge åxå fått paket!=) Zelda har fått förståss, men katterna och hästarna fick hålla till godo med massa xtra mat enbart=)
Kramis & fortsatt god jul!!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Anette med flock

Anette med flock

26 december 2008 08:51

hahaha vad söt han var prinsen i sin cape...vovvarna var allt bra goa..man kan verkligen se Ästher vad hon kunde tänka sig att göra...god fortsättning på julen

http://www.activeassar.se

 
Kennel rozcoe'z

Kennel rozcoe'z

28 december 2008 17:25

Vilka juvliga bilder ni har satt in. Jag satt länge o kolla o fnissa åt dom. Ha nu ett riktigt bra avslut på året o ett GOTT NYTT ÅR - 2009. Mvh Pia o resten.

http://rozcoez.se

 
Ingen bild

Sherry

28 december 2008 17:36

Vi önskar er ett riktigt Got Nytt År. Från oss Alla till Er Alla
Anette Eddie Sherry Brandie Nestor Eile och Småland

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

28 december 2008 19:57

Åh, hoppas nu att ni får det smällfritt bort i torpet!
Vi tar med oss Zelda och firar nyår hos ett par vänner som har en smällrädd häst så vi får hoppas att det går bra.
Gott nytt år!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Carina T

Carina T

28 december 2008 23:09

Vilken stilig prins =))))
Skönt att allt gick smärtfritt ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Lena & Zorro

Lena & Zorro

29 december 2008 18:00

Detta gick ju bra!! Jag trodde nog att vi skulle få se kort på Äster, Älsa och Julgranen i en hög men inte denna gången. Hur har ni det i Smedjebacken? Här i Torsby är det bra .Vi har nästan ingen snö,men 16-* i morse och sloen lyste det får mam vara nöjd med. Men Zorro hade nog gärna sett att det var mera snö. Ha nu ett riktigt Gått Nytt År på er alla

http://web.telia.com/~u73916301

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards