Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Gnäll

Av Annica - 21 januari 2009 08:10

Förstår inte att allt känns så segt....undrar om det är nån förkylning på gång som inte bryter ut?! Nyser o nyser och har ont i kroppen till o från. Har även börjat få ont i lederna igen efter att det varit lugnt ett bra tag, åt ju medicin förut men nu har jag inte behövt göra det på minst 1,5 år, men nu känns det som det börjar bli dags igen. Tråkigt med medicin, jag äter ju även medicin för att jag har nåt som heter Trigeminus neuralgi....har haft det över 1 år nu, har provat att minska medicinen där men det funkade inte fick ont direkt! Jaja nu har jag fått gnällt av mej lite=) och så ska ju bloggen handla om hundarna och inte mina krämpor=)

Ästher fortsätter att leva rövare...Älsa har ju blivit så cool=) hon släpper fortfarande päls men det börjar ge sej nu....tur det för hon ser mager och eländig ut utan pälsen=) men hon har inte tappat i vikt hon väger sina 49-50 kg så det är ju bra, hennes idealvikt. Ästher vägde jag för nån vecka sen och hon har kommit upp i 42 kg! Men hon känns inte tjock, men vilken tjock päls hon har fått......tovar sej lätt men det är väl valp päls kvar än, hon har ju inte fällt nåt än. Nä nu måste jag väl jobba igen...annars hjälper säkert Ästher till med det...häromdagen så hörde jag att det kom fax....men jag var tvungen att gå ut från kontoret en sväng...kommer tillbaka och ser att det ligger nåt oidentifierbart på golvet=)) mm....faxet hade "råkat" hamna i Bollnästrollets mun....Kenneth fick ringa och be om ett nytt för det var ett papper som skulle med gods som skulle skickas=))

Ha en bra dag allihop=)

Snö "lover"

Ästher bus- sugen

Bus med husses gamla sko

Ästher trängs som vanligt

Tungan rätt i mun=)


 
 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

21 januari 2009 10:10

Åh, inte kul att ha ont...jag tycker du ska ta ledigt och rå om dig själv. Kanske åka på islandsridning igen? Smärtor och annat småtråkigt brukar lätta lite om man får göra nåt kul!
Ja, åssså kommer ju vi till helgen men det blir det väl bara mer krämpor av...;)
Jasså Ästher är Sååå duktig på jobbet?=)

http://hem.bredband.net/b581626

 
Igen

Igen

21 januari 2009 12:21

Jopp! Vi har fått svaret igår kväll!!!!! Ingen cancer=))))))))
Vi dyker upp på lördag om det är ok? Söndag är det handboll i Kristinehamn för Louise så då ska vi dit.

http://hem.bredband.net/b581626

 
Lena Backman

Lena Backman

21 januari 2009 15:54

Duktig sekreterare ni har ;-)

Pigga på dig!

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Anette med flock

Anette med flock

22 januari 2009 07:34

hmm ja det där med att ha ont är inte skoj...hoppas att du piggar på dig...du får ju ta och tala om för din lilla sekreterare att man inte får förstöra faxen innan man läst dom hihi

http://www.activeassar.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

23 januari 2009 11:42

Zelda har slutat "kraxa" men är lite slö än, kan hon bara haft en "liten" halsont, tror du?

http://hem.bredband.net/b581626

 
Christel, Herman&Melwin

Christel, Herman&Melwin

23 januari 2009 16:19

Härliga bilder som vanligt. Skrattade mycket gott åt Ästhers hyss när hon tog faxpappret, ha ha ha. Melwin har precis för typ 10 minuter sedan gjort sönder sin tratt som han har efter kastreringen, ja herregud. Tur att man hade Hermans gamla tratt kvar. Vet inte hur Melwin lyckades, men det är lite "Ästher" i honom = BUS och full i FAN.
En fortsatt trevlig helg.
Kram Christel.

http://www.petrini.be

 
mia

mia

24 januari 2009 17:51

Skönt att gnälla lite!Hoppas att det blir bättre av det !
Trollet verkar vara lik Myzli, "jag närmast, ser du mig."
Myzli Pyzli vägde 65,5 idag.. O Bamse 52,7 !!! Hurra Han har snart nått sin målvikt!! kramkarm

http://www.familjennorman.se

 
carina jonsson

carina jonsson

24 januari 2009 19:48

Hon är då för härlig det lilla Bollnäs-trollet *hahaha.Nu ska jag snart kika på Körslaget...Hejja Team Hanna !!!! Ha en skön kväll/kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

24 januari 2009 20:22

I långkallingar!?? Hoppas ni känner dem väl...för annars hmmm, kan de ju tro nå´t om er=)

http://hem.bredband.net/b581626

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards