Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Mysigt

Av Annica - 25 januari 2009 15:17

Tycker det är mysigt med snö men nu har vi plusgrader så den packas snabbt ihop...inte bra, vill ju ha några minusgrader. Dessutom fastnar det så mycket på benen på vovvorna när dom är i snön! Vi var upp till torpet idag och grillade lite korv. Där hade snön tyngt ner småträden så dom hängde över vägen, på ett ställe fick vi stanna bilen och gå ur och ruska på dom så dom åkte upp...bilen blir nog fint repig efter detta.....tur man är i branchen så att säga=)

Torpvägen


Skak skak

Fikabordet


Köpte tulpaner med mimosa, doftar underbart, och en krokus som inte blommar än=)

slappa Sigge "Tyson"

Kenneth o Älsa har fixat grillpinnar

Får jag korv nu??

Usch vad snön fastnar

Snötrollet


 
 
carina  jonsson

carina jonsson

25 januari 2009 15:47

Bjällerklang....bjällerklang *haha,nästan så jag hör den sången när jag ser Myra full med snöbollar i pälsen *ler.Snöar som sjutton här med i dag,jag skottar och skottar och sopar och sopar i ett.Men ett fint vinterlandskap har vi iallafall *ler.Kramar om/Carina & myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Maaria

Maaria

25 januari 2009 17:27

Oj va massa snö ni har.. Det ser så vackert ut,visst det är lite jobbigt med plusgrader när snön fastnar på hundarna..Här är det inte så mkt snö men grått väder..Tur, har ingen hundar så slipper man gå ut, hihi..
Måste säga att Bollnästrollet har blivit stor nu.. Ha en skön söndag på vinterlandet.
Kram

http://www.landarias.se

 
carina jonsson

carina jonsson

25 januari 2009 18:14

Jag ska ta itu med vetten igen,han har varit svårflörtad och jag vill gärna ha min egen vette.Myra ökar i vikt och äter som hon ska MEN jag tycker att hon luktar i munnen igen ? Nu har vi varit ute i snön och busat med lillmatte,gisses så hon ser ut *hahaha/kram igen.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

25 januari 2009 18:22

Mycket snö har visst ni åxå=) Fast här töar det åter igen bort:(
Jag gillar Sigges sovplats=)))))
Åh, vilka snygga blommor!Ja, jag vet jag kan inte sköta blommor men jag tycker ändå att de är fina att se på=)
Kul att se lite fr. ditt hem! Men jag vill se mer=) Speciellt fr. torpet! Har fått pippi på inredningsbloggar. Sitter och synar och kollar och får inspiration=)
Jättekul att se hur andra har det.

http://hem.bredband.net/b581626

 
Lena Backman

Lena Backman

25 januari 2009 21:04

Ja nu kan man väl lugnt säga att vi har vinter. Jättefina bilder på voffsen och härliga blommor, gillar krukorna mycket!

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Britta

Britta

25 januari 2009 22:44

Hmmm jag vill ju ha vår nu.. men jag kan ju tala om att hela hjärtat ler lite av dina snöbilder ;)Och drömmarna som jag hade innan jul kom tillbaka .... att får sitta insnöad i en stuga framför brasan och bara mysa..
Härliga vår blommor :)

http://www.englas.se

 
Britta

Britta

25 januari 2009 22:45

Men gud den små vorrana måste ju skicka många slaksiga pussar till de stora ;)
Slask och plask...

http://www.englas.se

 
Carina T

Carina T

25 januari 2009 23:38

Ser att ni också fått snö. Roligt när hundarna går in med de där pinglorna på benet ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Anette med flock

Anette med flock

26 januari 2009 05:53

Åhh annica vilka underbara bilder...det är ju så jag vill ha det...här är det bara regn och gräsmattan är som en svamp...fy fabian vad det är surt...och vovvorna är ju för underbar..vad härligt att få grilla korv och ha det sådär mysigt...ett torp i dalarna får jag nog leta efter:)

http://www.activeassar.se

 
mia

mia

26 januari 2009 12:48

Hejsan i snö skogen! Vilka härliga bilder!
Grattis snötrollet på 9 månaders dagen! Lilla fröken börjar bli stor!
kramkram

http://bamseskrypin.zoomin.se

 
carina jonsson

carina jonsson

26 januari 2009 15:04

Lade precis in kort i min blogg från våran tur i dag till Bolletjärn.Grattis till syster säger Myra *ler.Kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards