Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Pärlan

Av Annica - 27 maj 2009 05:08

NU äntligen har vi fått våran nya pärla=), hundarna såg riktigt små ut där bak=)

Det som är tråkigt just nu är att Ästher haltar lite än....försöker hålla henne lugn men ordet lugn finns inte i hennes värld, hade ju trott att hon sträckt sej men jag vet ju inte så jag ska ringa veterinär och prata med han, jag blir ju orolig att det ska vara nåt "skit"...kan ju vara växtvärk...!!

Vi var med på hundkursen i måndags ändå, hade ju tänkt stunta i den men det är ju inte så avancerat så vi var med , vi tränade förbud...alltså man går förbi en rolig sak som kursledaren slänger ut....det var bara jag och en till som hade våra hundar lösa dom andra valde att ha långlina på....jag vet ju att Ästher inte springer fram till dom andra så jag avstog lina dessutom tycker jag det är lite otäckt med lina som släpar efter! Ja jag släppte lös henne och vi styrde kosan mot den roliga grejen och precis när hon skulle nypa den så sa jag ett bestämt NEJ...tror ni hon lydde mej?..Hahaha...hon ryckte åt sej den och hade skitkul med den=)...då säger kursledaren hade det varit en orm hade hon varit död nu!!! Var ju inte så kul att höra! Ja iallafall så kom Bollnäs i full fart mot mej med grejen i munnen och det var ju jätteskoj att vara lös och busa...fick bli lite mer bestämd på rösten, då lyssnade hon och släppte den....provade fler gånger och hon nöp den några gånger till men släppte fortare=)....ja nu får vi hårdträna...måste ju säga att det går bättre hemma än på kursen för hon tycker inte kursandet är nåt kul alls=)..klart som korvspad då att det är skoj att bli släppt och få busa på kursen istället=)

Hundarnas nya "pärla"=)

öh blire nå godis eller?

blöt bollnäs..som vanligt=)

bus sugen

goa Älsa

"kvast hilda"

Bästisar=)

snyggisar


 
 
Anette med flock

Anette med flock

27 maj 2009 05:41

hahaha klart som korvspad att det var kul att busa hon är ju bustroll ju...och det var väl en synnerligen korkad kommentar av kursledaren...om det varit en orm så hade hon nog inte gått fram trots att hon är nyfiken...fifina bilder som alltid...vi har oxå avslutat vår kurs ska väl se när jag hinner uppdatera på bloggen hehehe

http://www.activeassar.se

 
Ville

Ville

27 maj 2009 07:29

Hahahaha ett perfekt tillfälle...Då har man ju chansen att visa upp sig för alla runt omkring, jag tycker det är skittråkigt att vara lydig hela tiden ;)
Ingen smart hund tar väl en orm och leker med va??? Nej skicka kursledaren på en kurs så han lär sig vad som är kul ;)
Nospussatr

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Therese & Atlas

27 maj 2009 07:33

Oj, vilken fin bil ni skaffat och stooor :) Skönt att hundarna får gott om plats. Hoppas Ästhers hälta går över av sig självt och att det inte är nåt annat :(
Ha det fint! Kram

 
Ingen bild

ylva

27 maj 2009 08:21

ÖÖÖööö... klarar kenneth av att köra en sån stor bil ( fniss)!!! Nä Anka nu får du lov att ta körkort

 
Lena Backman

Lena Backman

27 maj 2009 08:27

Fina bilder!
Nejordet är jättebra om man får det att sitta ordentligt. Jag är inte helt säker på att de låter bli en orm, iaf inte mina russllar, de skulle se den som ett byte helt enkelt och dessutom är de vådligt nyfikna på precis allt. Min första russell Birk hann jag precis stoppa från att attackera en huggorm en gång, och varje gång vi gick förbi den platsen sen blev han tokig och nosade runt och letade efter ormen. Efter den upplevelsen är jag mycket noga med att ha cortisontabletter med mig. Huuu för ormar!

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

27 maj 2009 08:37

oj, vilken fin bil:)ja, en sådan behövs när man har så stora fina drottningar med sig:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

27 maj 2009 10:12

Jörgen skvallrade att ni köpt nytt "vrål-åk"=)
Ser ju superstor ut! och snygg!
Härligt med rymliga bilar=)
Kram!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Stellas matte Lotta

Stellas matte Lotta

27 maj 2009 11:01

Jösses vilken fin bil, blir inte något avis där jag pruttar fram i min lilla bil..

Man måste få busa ibland, Stella lyssnade aldrig på kursen men när vi kom hem så fixade hon det galant..

Nästa helg får vi hem lilla Doris, längtan är stor, hon var 6 veckor när vi var där nu ihelgen så vi får henne när hon är precis 8 veckor

Hoppas hältan släpper

Kram

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

27 maj 2009 11:29

Åh, vad tråkigt att ni inte kan hänga med...
Men, men det kommer väl fler gånger=)

http://hem.bredband.net/b581626

 
carina jonsson

carina jonsson

27 maj 2009 17:22

Grattis till nya bilen,vad roligt och gott om plats för hundarna.Bollnäs trollet är så himla charmig,kan inte låta bli att skratta åt henne*ler....fast jag sitter med systeryster här,men hon kan hon med.Kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Marie o Urkho

Marie o Urkho

27 maj 2009 17:54

Som vanligt är Äsla så söt. Hon klär i den korta pälsen.
Synd att inte Ästher är okej. Hoppas hon kryar på sig snart.

Kramar

http://www.horby.nu/ahlman

 
Carina T

Carina T

27 maj 2009 19:59

Att det aldrig ska vara nog med stelhet och haltande.
Härlig bil ni köpt.

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Sigge

Sigge

27 maj 2009 21:00

Wow vilken tjusig bil ni fått att åka med!

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards