Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Ja inte vet jag

Av Annica - 4 april 2010 07:28

Igår när vi gick skoter spåret så hittade jag ett rejält lass skit mitt på spåret och nej det är inte mina hundar som gjort det. Och nej det är ingen annan som gått där i vinter, igår var det sån skare att vi kunde gå längre än vad vi brukar kunna..annars har vi en gräns där det brukar börja så att man sjunker igenom och där vänder vi, men igår kunde vi gå långt, och jag kunde ju inte låta bli att ta en pinne och peta i skiten då jag såg att det var nåt mysko som stack fram  det var benbitar i. Spåren i snön var en aning större än Ästhers..jag tog bilder men det blev inte bra bilder, jag letade på internet när vi kom hem och ja jag vet inte men det ser ut som vargskit och vargspår men jag har absolut ingen aning om det är det! Kollade på lodjursspår också men dom har rundare tassavtryck tyckte jag, men nu kan ju faktiskt spåren ha "flutit" ut en aning också! Men lite kul är det tycker jag, nej jag är absolut inte rädd att möta varg...då tycker jag det är bra mycket läskigare om vi möter på en björn där långt uppe i skogen!!

En lustig sak som hände oss också igår morse var att när vi kommit en bra bit upp i skogen och ja jag hade hundarna lösa trots koppeltvång...så ser jag på långt håll att det sitter "nån" mitt i vägen...det var räven...det såg ut som att den var nyfiken på vilka vi var, det var ju så långt ifrån oss och mina hundar såg den inte så jag slängde ut godis på marken så mina fick leta upp och jag satte mej på spåret och försökte fota, men jag hade ju inte mitt "längsta" objektiv på kameran så räven syns ju bara som en liten prick längst bort, ja men av nån konstig anledning fick jag en sån där känsla att jag kopplar hundarna ändå ifall dom kanske får upp vittringen på den, jag hann precis koppla dom och satte mej igen på spåret för att se om jag kunde få nån bättre bild...då får jag se i kameran att det kommer en helt ovetandes räv ut ur skogen inte så långt ifrån oss med näsan i backen och han ser oss inte först..hahaha ni skulle ha sett minen när han såg oss, kunde han ha pratat hade han säkert sagt..men vilka f*n är ni  

Jag hann ta en bild på han också innan jag i princip låg med hakan tuggandes i skaren med ett fullkomligt galet BollnäsTRoll som skrek..släääääpp mej skit matte jag ska jaga räven.

börjar med "skit"bilden

spåren

nyfiken räv

nästa räv





haha jag vann pinnen

och jag tänker INTE lämna den ifrån mej

tralalala bara miiiin pinne   

en oerhört intressant fläck

här skulle dom sitta still en stund....hahaha..titta så hon ser ut Bollnäsa!!!





nu börjar lortvattnet att komma fram i dikena






hmm....

Kenneth körde fram traktorn och det blev perfekt att gå där

tyckte båda vovvorna

vilken tur att det finns lortvatten när man är törstig

mmmm såå gott


vilken skare det var igår..den tom höll för mej  

vovvorna hade jättekul när dom sprang på skaren..bara det att jag blir så rädd att dom ska bryta benen om skaren brister

Bollnäsa försöker likna en känguru


 Bollnäsa lyfter från marken   

    

        

                                      

                                   

           

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

4 april 2010 08:37

Vilken spännande dag ni verkar ha haft. Och vilken skare. Hos oss är snö som ligger under som socker. Inte alls roligt att gå på sidan av spåren. Inte kan man uträtta 2;an heller som man vill. Ha en skön söndag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

4 april 2010 08:55

Hälsning från min matte.
Ta reda på vem som är rovdjursansvarig på er länsstyrelse sen mailar du bilderna till den personen.
Kom ihåg att meddela ungefärliga mått på spår och skit plus om du kände någon speciell lukt från skiten.
Rovdjur är det för det syns ju tdliga benbitar.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Anette med Flock

Anette med Flock

4 april 2010 09:06

Wow viken tur du hade som fick foto på dom:=)) bra bilder som vanligt fasen vad snö ni har kvar...
Glad fortsättning på påsken

http://www.activeassar.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

4 april 2010 09:11

Hej! Vad spännande med bajset :) Jag håller med dig, mycket hellre möter jag då en varg än en björn. Lodjuren har ju mycket rundare tassar som våra Landseerhundar sk kattfot. Kan ju säkert vara varg som varit där.
Jag stöter ofta på räv på promenaderna, har tom haft en på altanen när det låg snö på den och jag såg spår efter den.
Man får verkligen vara med om naturupplevelser när man är ute i skog och mark.
Fortsatt trevlig påskhelg! Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Carina T

Carina T

4 april 2010 11:52

Skulle vilja se en bild på när Kenneth petar i "de där" ;)
Skratta åt Äshter när hon hoppar och studsar, ser nästan ut som en räv.
Nä nu måste jag dra mig till köket, släkten kommer för att äta söndagssteken ;)

Kramisar!
Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

4 april 2010 12:16

Hahaha vilka bilder på "tokan"! Också vackra, kloka Älsa!! Härligt

http://www.freewebs.com/pipps

 
Ingen bild

Lena Backman

4 april 2010 21:01

Vilken spännande promenad =O) Jag skulle nog tippa på att det är vargen som varit där, och jag håller med om att du nog ska rapportera fyndet!
Ha en fortsatt skön påskhelg !

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

4 april 2010 23:26

Men gud vilken spännande dag! Vad coolt med bilderna på rävarna! Jag är heller inte rädd för vargen. Björn känns betydligt farligare!
Och som vanligt sköna bilder på dina kockovoffs ;)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Ingen bild

mia

5 april 2010 11:34

Här sitter man o äter frukost... O va dyker upp!! URKKK!!!! JAg är väldigt kräsen av mig så tack så mycket för den skiten =)
Jag tog inte så många kort, det är inge kul att ta kort längre då jag itne har hur mycket plats på hemsidan o ladda upp kort längre.
underbara kort som vanligt!!

 
Wille

Wille

5 april 2010 12:30

Vad spännande. Det är säkert vargspår.
Vad kul bilder på Älsa och Ästher. Matte skrattde åt dem.
Ha nu en skön annandag påsk allihopa.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

5 april 2010 16:19

Vilken spännande skogspromenad. Och vilken fin rävbild. Som vanligt jättefina bilder på hundarna. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
AnneSofie

AnneSofie

6 april 2010 09:42

Det känns konstigt att se all snö nu när våran är borta.
Det är fortfarande väldigt blött på gräsmattan med det kliar i fingrarna för att få ta tag i krattilikratten och rafs runt lite.
Peseér är jag också sugen på att köpa men får väl vänta lite till.
Kram till bustjejerna

http://www.sofielundilerdala.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

8 april 2010 01:18

Hi hi skrattar åt Bollnäsa som ser ut som en galen björn som kommit lös... meeen vad mycket snö ni har kvar. Kul att du fick några rävbilder :-) Jättefina bilder ( som vanligt)
Hoppas det håller sig med rökningen...

http://www.kulan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards