Älsa & Ästher

Alla inlägg den 24 april 2010

Av Annica - 24 april 2010 05:55

Jag cyklade ju en del med Älsa förut i skogen innan hon fick ont i ryggen, men nu fick jag höra av massören till Älsa att det är jättebra träning för ryggen när dom travar...hm...ja så efter att ha pratat med Marita igår om cykling ang Älsa så pumpade jag cykeln när vi kom till torpet idag, för jag tänker INTE låta henne springa på asfalt utan hon ska få springa i skogen eller på skogsvägar som är bra underlag, jag värmde upp henne rejält före med promenad och sen fick hon vara lös, sen tog jag fram cykeln och hon blev som galen  hon blev sååå glad....jag satte på henne kopplet först men det behövs inte när vi ska cykla för hon går eller springer med blicken fast förankrad i mej...hon blir som hypnotiserad eller nåt, det glittrar i hennes ögon..du o jag matte o cykeln  det blev en jättekort vända där jag både cyklade och gick med cykeln..hon måste ju få vänja sej så det inte blir för häftigt i början och jag ska absolut inte göra det varje dag utan variera lite grann med promenader i skog o mark. Sen var jag ju bara tvungen att prova med den andra också, vet att Carina som har systern Myra har börjat cykla med henne...men ska sanningen fram så trodde jag inte att det skulle funka med denna här, hon tittade på cykeln ungefär som JAHAJA...så du menar att jag ska gå/springa bredvid den här?? Men det gick jättebra...förutom att hon får samma "syndrom" som med sparken..hon vill dra...precis som att hon tycker om när det blir motstånd.att hon vill jobba liksom...ja jag vet inte....hade ju vanligt halsband nu och hade fullt sjå så hon inte skulle dra med halsen, ska jag ha henne kopplad får det bli sele hädan efter...dum som jag var så hade jag lindat upp kopplet en vända runt min hand....det var jäääättenära att jag stöp ner i diket när hon tvärnitade för att lukta på en leksak som nån hund tappat som gått där..men det gick bra  jag släppte henne efter det..hihihi...ni skulle se minen på henne när jag cyklade ifrån henne...hon var på väg in i skogen flera gånger när hon såg att jag cyklade iväg och jisses så bråttom hon fick  och jag har ju ingen modern mountainbike utan en cykel från typ 40-50 talet som man sitter på som man har en stör i rö*** alltså helt rak i ryggen blir man...

Nu hoppas jag att mina vovvor inte får kennelhostan, en av grannvovvarna har fått det nu och vi bor ju jättenära och en av favoritsysslorna mellan Bollnäsa o "grannen" är ju att reta varandra så saliven sprutar  och får Bollnäsa det och ska ta det lugnt ett tag så kommer jag garanterat att hamna på ett visst sjukhus pga ett troll som kryper ur skinnet när hon inte får göra nåt   

Nu ska jag klä på mej och dra till skogen med vovvorna, släppte ut BollnäsTrollet när hon som vanligt väckte mej kl 5...hon var ut en kortvända sen kom hon in o la sej på golvet...efter en liten stund började hon trampa runt igen och jag sa att jag ska dricka kaffe innan vi går till skogen...då sätter hon sej och spänner ögonen i mej och pruttar ljudligt..hahahaa..ja det var ju bara att släppa ut henne igen, hon var ju nödig  

Ästher sprang som vanligt som en galenpanna när jag släppte henne vid torpet

och Älsa letade upp en av dom få snöhögarna som är kvar, hon älskar att rulla i snön

men som vanligt störs friden...

Retstickan Bollnäs in action

Älsa ser koncentrerad ut

hon skulle till en gran och se vad det var för plastband som dinglade på den

sen kom lille skutt...

skuttandes

                       


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards