Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Snart så

Av Annica - 14 april 2010 06:29

Ja snart står det inte på förrns isen släppt sitt grepp om sjön,och det är helt otroligt vad snön försvunnit fort, jag trodde ju att den skulle ligga kvar till midsommar minst..tur att det inte blev så  

När dom satte den nya gärsgårn runt våran gård så plockade jag upp små stumpar som blev över och för att snabbt bli av med dom så kastade jag in dom i våran vedbod..jaa jag tänkte att dom kan vi väl elda upp i kamin..*harkel*...det är bara det att ALLT det jag kastade in har ju såklart möglat....man kastar tydligen inte in färsk ved i en bod..japp jag VET det nu  så jag har "lite" jobb att göra om man säger så!

Älsa ville visa lite tussilagon för er..ser ni dom där till höger?

Älsa o jag gick till sjön och kollade..

och snart kan "vi" nog bada  

jag o Bollnäsa gick runt nere i hamnen och tittade

och än har då ingen sjösatt  

hon fick hoppa upp på stenar

det gillade hon

men helst av allt...

så skulle hon nog vilja vara lös  

här spanar hon på måsarna

triangeldrama?

dom blev skönt trötta efter promenaden

gäääääsp

Sigge på vårpromenad

                                         

 
 
Ingen bild

Mia

14 april 2010 07:49

Men har bollnäsa varit utan syrran, hon var ju lugn på korten =D
Visst har det gått fort! Sjukt fort!! Men än är det väl inte klart......... Syns på sön! Jag kommer nog bara med Lejja, Lars jobbar....

 
Ingen bild

Therese & Atlas

14 april 2010 07:53

Verkligen skönt att snön har försvunnit så fort...lite är det ju kvar men det står inte på förns den är helt borta.
Ska bli skoj när vovvarna kan bada ute igen och simma lite :)
Kram

 
Ingen bild

umeå

14 april 2010 10:21

Så söt min bäbis är när han "springer" ute på vårpromenader ;D
Men måste ju bara få säga att älsa har en STOR fin päls hihi

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

14 april 2010 10:31

Ja eran snö verkar ha försvunnit lite fortare än hos oss. Vi har snöhögar kvar. Men det förstod vi att dom skulle vara som varit som berg stora. Älgslamsor har vi inte provat, men älgskiten smakade mums. Ha en ba dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

14 april 2010 11:08

Det verkar som ni är lite efter oss med våren, men bara ytterst lite.
Sjyssta bilder på häftiga brudar. Snyggt ankare! ännu snyggare förståss med Ästher där :)
Möglad ved ja... sådär har jag åxå gjort och insett att det inte var så smart :/ meeen jag eldade den mögliga veden åxå jag :)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Wille

Wille

14 april 2010 11:17

Vilken skön vårpromenad ni var ute på imorse ! Så dags sov jag faktiskt, för jag är inte morognpigg direkt. Mne nu har väven matte och jag varit ute en sväng på promenad. Det är skönt väder här idag med, lite kallare, men solen lyser och vår tussilago blommar för fullt den med.

http://willebus.bloggagratis.se

 
AnneSofie

AnneSofie

14 april 2010 11:45

Ja, inte trodde man att snön skulle försvinna innan midsommar inte men vi har inte en snöfläck kvar.
Här varnar man för gräsbränder och jag är benägen att hålla med. Det är torrt som fnöske här.

Men det passar oss bra för vi har pensionat här åt tre leonbergerkillar när deras mattar och husse är på semester i två veckor.
Genast får vi annat att tänka på så det gör vardagen lite enklare att ta sig igenom.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

14 april 2010 17:37

Hejsan! Nä ingen uppdatering, dåligt va!! Jag ska skriva några rader tror jag.
Vackra kort som vanligt på dina luffsar!
Ingen hund här inte, vet inte när. Det dröjer nog som sagt!

http://www.freewebs.com/pipps

 
Ingen bild

malte o snoken

14 april 2010 20:10

vad härligt att vintern släpper sitt grepp om er!vackra bryggbilder!!
matte är skitsur för hon inte orkar va ute o ta vara på det fina vädret hon bara hostar o gnäller tycker vi...
slafsar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards