Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Mindre roligt vårtecken

Av Annica - 15 april 2010 05:10

Usch igår hittade jag ett mindre roligt vårtecken, en fästing som kröp på Älsa  vi åkte till torpet och snön har försvunnit på åkrarna så nu kunde vi gå där så det var väl där den lilla  hoppade på henne! Men jag tror båda vovvorna var helt galna igår, Bollnäsa sprang som en tok runt runt och när hon blir så där super knasig så låter hon också när hon springer..morr morr eller nåt knorrande ljud, hon njuter av att rusa som en tok så hon kan inte låta bli att låta så där och då hakar Älsa på och springer men hon är ju inte "riktigt" lika galen tack o lov. Idag ska Älsa få massage av en "riktig" massör hoppas hon gillar det, men det tror jag nog för hon älskar ju när jag masserar henne!

Nej nu ska jag göra mej i ordning så jag hinner gå en sväng med vovvorna innan vi ska till jobbet...vi börjar tidigt idag...har vart vaken sen halv tre för andra morgonen på raken..igår trodde jag att det var att det var för varmt för Bollnäsa men här i torpet är det inte varmt...jag kom på att hon gjorde så förra gången hon skulle löpa..suck... och sen ser hon spöken och springer runt och skäller tidiga morgnar när det är mörkt..det gjorde hon också innan förra löpet.

wihooo galen pannan

snyggaste tungan

åtminstonde låååång tunga 













vilken lååång tunga du har säger Älsa till Bollnäs



hm...vi har inte tennisbollar för Bollnäsa äter upp dom...jag vet vem den skyldiga är..han är svart och krullig och hans namn börjar på P  och han pillar in dom under gärsgårn till oss...

suck.. säger Älsan man ska väl inte äta tennisbollar heller

     

                 

                               

 
 
Edith

Edith

15 april 2010 11:12

Vilka härliga hundbilder. Bollnäsa ser för häftig ut. Nu är jag tillbaka i Paris igen. Känns bra efter 3 dagar i bilen. Tröttsamt. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Wille

Wille

15 april 2010 11:55

Näe fästingar är inge kul tycker matte heller.
Själv bryr jag mig inte men däremot älskar jag fart och fläkt och här på sidan sprudlar det av den varan idag. Åhh vad jag önskar jag kunde vara med och busa. Ni tjejer verkar vara ngt i min smak ni ! Nej det är ingen kärleksförklaring eller så, bara ett konstaterande. Ha en underbar torsdag och en härlig helg.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

15 april 2010 14:31

Men fy sjutton, fästingar redan?! Det finns ju nackdelar med allt, men våren och solen väger upp ändå som tur är :) Bollnäs ser verkligen helt galen ut på den första bilden, tänk att möta henne i skogen...då skulle man ju bli rädd ;) Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Sigge

Sigge

15 april 2010 19:02

Matte tog årets andra fästing på mej idag.
Vitlöksoljan gör matte själv.
Ta vanlig rapsolja, solrosolja eller liknade. Lägg i ett par vitlöksklyftor och låt det dra ett par tre dagar.
Sen är det bara att ta bort vitlöken och så hälla lite olja på maten.
Min mage klarar det utan problem och fästingarna gillar inte att jag luktar vitlök.
Bärnstenshalsband funderar matte på att testa på mej i år en del säjer att det ska vara väldogt effektivt.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

15 april 2010 20:42

Det är tur att vi har snö kvar märker vi. Inga fästingar här tack. Vi hade några ifjol, dom har lyckats komma ända upp i norr. Ja busig verkar ju vara det minsat ordet. Dom springer ju omkring som jehun. Ha en bra kväll PS Husse säger att han ska ta Matte med sig till Borlänge i nästa månad, men vi får se hur det blir med den saken. Hon säger att det skulle vara kul att träffas. DS

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

15 april 2010 21:22

Det var väldigt bra gissat av dig med tatuering :) Jag blev nöjd med resultatet, nu är det bara att vänta på att skiten läker...är lite kladdigt och blodigt nu :(
Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

16 april 2010 01:45

Härliga "galenbilder". Här har oxå plockats fästingar :-( det är det tråkiga med denna tiden som kommer..

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
AnneSofie

AnneSofie

16 april 2010 08:35

Usch och blä för fästingar!
Plockade fem stycken på Panter när vi kom hem från våran påsksemester.
I går satt jag på gräsmattan med hundarna och så en krypa på marken - en tinivini pytteliten - men ack en fästing.
Panter kom precis in från nattsudden och jag plockade två till.
Ha en bra helg.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Stella

Stella

16 april 2010 10:03

Vilken häftig tunga Bollnäs har, ja hela hon är häftig, vilket ös!! Skulle gärna busa ett tag med henne, så kan ju Doris och Älsa titta på för de är ju inte så fulla i bus..

Ha en go helg

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Madeleine

Madeleine

16 april 2010 21:31

Så underbara bilder. Som alltid.

http://astasdagbok.blogspot.com

 
carina jonsson

carina jonsson

17 april 2010 18:23

Nu har jag kikat runt på härliga kort på dina hundar IGEN *haha...otroligt vad hon ser tossig ut syster yster till Myra,kanon bilder !Snön har gått bort fort,jag är aningen brydd över det,trodde det skulle ta längre tid.Ha en skön kväll / kram Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Nanna

Nanna

19 april 2010 16:23

Men GUUUU vicken lååång tunga Bollnäsa har.
Shit såg nästan ut som en kotunga..haha!!
Roliga bilder..som alltid.Kram N

http://la-sirenitas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards