Älsa & Ästher

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Annica - 3 juli 2010 16:06

Idag har jag bestämt mej för att flytta...ja jag byter helt enkelt hus med min syster o Pelle  dom bor så himla fint vid vattnet. Nu har dom i några dagar varit och hälsat på "min" Sofia som bor i Umeå med sin sambo Lars och hund o katt och om några månader en bebis också. Ja och jag har ju varit såååå himla SNÄLL och vattnat blommorna åt dom medans dom varit i Umeå   . Och när det varit så här varmt så har jag passat på att doppa mej mellan varven jag vattnat o vattnat o vattnat hela 8 vattenkannor går det åt när man vattnar där...och att jag ska släpa dom tunga kannorna från sjön också   ..så medans jag låg och guppade i vattnet kom jag på den geniala idén..vi byter hus helt enkelt!!!!Mina vovvor blir sååå glada nu när vi ska bo vid vattnet. Så nu när dom kommer hem så är allt klart och dom kan åka direkt till jungfrugatan som är deras nya adress  

Nu har jag tagit tag i mina volanger....ja dom som slänger runt omkring mej och som gör att jag fått köpa nya byxor pga att jag inte kommer i mina gamla...tacka rökningen för det  tydligen sätter ämnesomsättningen ny fart när man slutar röka och oavsett om man äter "lite" mer som kompensation för cigaretterna så ökar man i vikt ändå..jomen det är ju jättekul INTE  så nu har jag börjat cykla utöver hundpromenaderna..ja på promenaderna så härjar ju inte jag värst mycket utan det sköter hundarna så bra själva så det hjälper ju inte mej, så igår och idag har jag iaf cyklat strax över milen i denna värme, passade på att ta det innan jag vattnade åt syrran så jag kunde bada efter dom båda ansträngande sakerna   jag hoppas jag kan fortsätta med cyklandet, för X antal år sen cyklade jag o en kompis 11 mil i veckan men det var då mina problem med lederna började så tillslut gjorde det för ont och i samma veva blev vi med hund när Signe flyttade hem till oss så jag la motions cyklandet på hyllan. Men nu hoppas jag kunna fortsätta mer normalt med cyklandet för det är ju annars en motionsform som är lindrigt för kroppen då man slipper belasta fötter o ben på tex asfalt vilket är rena döden för mej längre perioder.

Idag är det tre gubbar som i denna otroliga hetta sätter gärsgård här i torpet åt oss, jag har tröttnat på att hela tiden ha tusen ögon i nacken på Bollnäsa...ja hon smiter inte "direkt" men jagar ALLT som rör sej och då passar hon ofta på att ta sej en liten vända...och nästan varje gång är hon blöt också så hon passar på att bada samtidigt den lilla trollungen  och när hon löper är jag på riktigt rädd att det ska dyka upp eller hon ska leta på en snygg varg att skaffa valpar med...huuuuu....jag fick rysningar när jag tänkte på hur dom skulle bli...ad/hd, damp upphöjt i 10 tror jag  så nu blir det gärsgård, men inte på hela torpgården utan precis i anslutning till huset, ska bli sååå skönt att kunna slappna av när hon är ute själv.

här ska vi bo..eller näää...här bor iaf min syster o Pelle..ja o Hampus såklart

utsikt från deras altan...sååå fint

äppelträden ser ut som bonsaiträd..ser ni bryggan där mellan grenarna...där har jag legat en liiiten stund idag..och igår      

i morse såg det ut så här..Bollnäsa sov i soffan med benen rätt ut...

och Älsa snodde min plats när jag klev upp...så typiskt att dom vill sova när vi måste kliva upp i tid, annars är det tvärt om, ja Älsa vill ju sova men det går ju inte då ett visst troll väcker oss jämt!

hon piggnade till snabbt iaf

och väntade in oss

haha här vet jag inte hur hon ser ut

nästan alla spa gropar i skogen har torkat bort men visst lyckades dom hitta en idag också..syns inte här för det var värre på andra sidan på dom..fy vilken stank

som tur är så har vi ett ställe med rent och fint vatten som dom kan skölja av sej i

igår var vi vid sjön och dom har sååå kul i vattnet..men dom bilderna kommer en annan dag...

                            


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards