Älsa & Ästher

Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Annica - 12 juli 2010 19:17

Skulle nog säg att det är hett som i helvetet även om jag inte vart där...än  nej jag VET att jag inte ska klaga...men .. Hahaha..i lördags var jag såååå duktig..eller inte, cyklade till torpet..tog en omväg så det skulle bli 1 mil , Kenneth och vovvorna åkte bil dom! Sen torkade jag fönstren där och bytte gardiner, dryga fönster då dom är så höga , jag står raklång på fönsterbrädan när jag torkar, sen skurade jag golven och sen skurade jag dasset...före det så hade jag bjudit Kenneth på vitt vin....jag har inte druckit vitt vin på år o dar utan kom på att jag skulle köpa en flaska nu när det var så varmt...vi tog varsitt glas och fortsatte med det vi höll på med...han håller på med en dusch hörna..ute såklart och jag städade vidare,vi drack ur flaskan senare.... sen kom jag på.......jag hade glömt HUNDMATEN hemma...men åååååå.....det var ju 30 gr varmt...Kenneth tycker vi ska ringa nån som kan hämta maten...då blir jag så där envis vrång...har jag druckit vin då kan jag f*n cykla hem o hämta maten också....sagt o gjort...bläääää så varmt det var, slog iaf hastighetsrekordet hem med 5 min  och kom upp i 40,6 km i bästa värsta nedförsbacken...hade 39 km som rekord förut! Kan väl säga att på tillbaka vägen hade jag motvind och flåsade som en blåsbälg....och jag VÄGRAR att gå med cykeln..det blev en mil extra i lördags då...så på söndagen cyklade jag med gott samvete bara 5 km hem från torpet. När jag kom upp till torpet efter att ha hämtat maten så blev jag ju såå tvungen att duscha..i brunnsvattnet...max 4 gr varmt  j*klars vad kallt...men skönt att bli av med snusk svetten  

Vovvorna tycker också det är för varmt...igår gick vi till sjön...men tom den har sjunkit undan....så det är perfekt dy att trampa runt i innan dom når vattnet..blev dusch med schampo o balsam när vi kom hem och dom är sååå härliga i pälsen så idag tvekade jag läääänge innan vi åkte till sjön med dom, men nu hittade vi ett annat ställe utan dy så nu räckte det med att blåsa dom torra när vi kom hem, oj vad dom simmade idag, jag är så "elak" att jag kastar sten i vattnet och lurar dom när dom är i så då simmar dom i princip hela tiden istället för att ränna upp o ner...blir ju liksom lite mer träning när man gör så, känns skönt att trötta ut dom i vattnet.

Måste berätta vad som hände när jag och Bollnäsa gick ner på byn för nån vecka sen...mötte två utländska herrar med en sån där stor Ikea väska full i tvätt, ja det var inga problem fastän dom stimmade och höll på, en liten bit bakom kommer en utländsk kvinna, hon har en heltäckande klänning och typ slöja så man ser bara ansiktet...i handen håller hon en liten flicka OCH på huvudet har hon en stooor kartong med en massa tvätt i.......jag går på i samma takt....poff....tvärnit...Bollnäsa har sett ett monster.....jag vänder mej om och försöker locka med henne....tväääääärnit....och hon börjar konstra...de tär ungefär som att ha en unghäst i grimskaft ..helt plötsligt kommer jag ihåg hur det känns när man lärde åringarna att på i grimskaft....jösses....kvinnan tittar på mej och trollet....ser ut som att hon är både rädd och samtidigt att hon tycker vi är konstíga..jag mitt smarta pucko försöker förklara..."its because of your tvätt" och pekar på mitt huvud o sen på hennes...men ååååå ja inte vet jag om hon trodde att jag menade att hon eller jag var dum i huvudet eller för att hon var mörk...gud såå dumt det blev..hon såg bara chockad ut när jag tillslut fick med mej Trollet förbi!

arla morgon stund i torp skogen

är det nån som vet vad detta gräs heter?? Hittade det på en skogsväg i torpet, jättefint..påminner om korn men är nästan illgrönt i mitten och lila längst ut i stråna.Kanske nåt fåglarna planterat.

bäcken är tom på vatten...gissa vem som då springer i genom vägtrumman...ja det är då inte Älsa  

nytorkat torpfönster med nya billiga gardiner..hittade rea gardiner för en gångs skull..blev jättebra    

har sprayat lite tjärspray i pälsen.....dåå måste man gnugga sej hysteriskt så det förhoppningsvis försvinner

Älsan är glad hon

skönt att bada

dessa två herrar har flyttat till "våran" hage

och denna har blivit min stora favorit...han är INTE rädd för nån eller nåt..

komsi komsi din lilla skit säger BollnäsTrollet..

och han kommer och bryr sej inte ett skit att hon "talar" om för honom att han ska hålla sej borta från våran gård! Han ska tydligen bli en sån häst som invalider/handikappade ska rida på, han är sååå trevlig    ååå vad jag vill ha en sån häst.

Älsa "talar" om för BollnäsTrollet att man "säger" inte så fula ord till hästar                          

           

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards