Älsa & Ästher

Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Annica - 4 juli 2010 16:57

med en lufvärmepump är att man kan använda den som en air condition, vi har ju varit i torpet hela helgen och det blev nästan för kallt  nej då det var såå skönt att kunna sova och vovvorna har sovit kanonbra. Nu är vi hemma och här har vi ingen pump så natten blir nog en aning klibbig  

Imorse gav jag o vovvorna oss iväg till sjön, vi genade över bäverbäcken som är i princip torr nu!!!! Helt otroligt för ett par veckor sen hade jag inte en chans att ta mej över torrskodd....men nu är det bara att gå, det rinner lite lite på sina ställen bara, tänkte på stackars bävern...undrar vad han ska göra nu när hans bäck tagit slut på vatten??

Nu är jag såå superseg, först gått med vovvorna..ja det är ju inget ovanligt men det var såå svettigt idag eller i morse, dom fick ju bada då men jag har då rakt ingen lust att bada i en skogssjö...huuuu....jag ryser...slemmig botten och en massa grejs där på botten...så nej tack, sen när vi kom hem till civilisationen igen så satte jag mej på cykeln och cyklade en runda på 1,2 mil  på vägen hem stannade jag till på mitt snart nya hem..och vattnade blommorna och passade då på att bada såklart  Jag och vovvorna har nyss ätit varsin portion med hallonglass..det var gott det  jag har fyllt två påsar med vatten i frysen...fick tips om att det är nåt hundarna gillar att gnaga på i värmen när det frysit till...sen kom jag på att jag kunde ju lagt i lite korvbitar eller nåt annat smaskigt också..jaja får bli nästa gång det då!

Nu är den klar gärsgården

blev såå bra, jag var rädd att det skulle kännas som en hage först men det gör det inte!

ja vilka brudar jag har..den ena glädje fnatt rullar och den andra springer som ...

ett BollnäsTroll     

framme vid vattnet..men vad gör Älsa???

hahaha jo hon smyger på Bollnäsa

som simmar rätt i fällan..

buuuu skräms Älsa

hihihi..Älsa tyckte det var jätteskojsigt

Bollnäsa simmar med bestämda simtag...

hmmm...vad är detta?

bäst att titta närmare..ögonen går nästan i kors...

bläääää...

hon trodde nog att det var en boll....

den var inget vidare så hon struntade i den..tack o lov...

Älsa gjorde en nässköljning....hon gör så när hon blir varm...även i vattenskålen hemma  

Bollnäsa lurar lite i strandkanten...ja nån strand är dej ju inte förstås

Älsa funderar på om hon ska ta ett dopp till..

hon funderade inte så länge

                                                  
   

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards