Älsa & Ästher

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Annica - 2 september 2010 19:26

Lite lite bättring på Älsan, i natt från kl 2 har vi vart ut 1 gång i timmen, det var bara som blodvatten, hon äter ju mat ofta i små portioner och efter första morgonmålet så började det bli en liten förbättring, har gått 3 tim som längst emellan innan det var dags, men nu när hon nyss åt så gick det knappt en timme innan hon skulle ut. Fasiken vilken omgång hon åkte på, ja skönt att hon slutat kräkas iaf, men i morrn om det inte är ännu bättre ringer jag o pratar med Strömsholm, tänkte göra det idag men när det blev lite bättre så väntar jag, hon är ju bra mycket piggare men ändå helt slut stackarn. Så det blir bara korta promenader i koppel nu...idag fick Ästher BollnäsTroll också det då husse vart borta hela dagen och jag kan ju inte lämna Älsa hemma själv om hon blir akut nödig...jaja Bollnäsa överlever nog det också...är väl bara jag som kommer få f*n av hennes överskott sen  var ju till doktorn själv härom dagen och det första hon gjorde var att peka på mitt ben o mage..(jag har 3 st stooora blåmärken)..hon bryter dessutom på nåt utländsktspråk..."vad har do gjort"...jag harklade mej och skrattade o sa att jag har en busig hund....hon såg inte så road ut...jag sa att det är en ganska stor hund som väger 50 kg...aha sa hon då men verkade inte övertygad så jag sa lite "käckt" ja jag har då inte blivit misshandlad  ibland kanske det är bättre att vara lite tyst  

vovvorna har fått några fina mjukisar av Albin och en passade jättebra att ha o snutta på tyckte Älsa

sååå trist att vara sjuk....

gääääääsp jaa det är sååå urbota tråkigt att Älsan är sjuk

matte ska vi gå en långis i skogen???

nähää...zzzz.....tråååååk....

tror det är syrebrist här inne....gäääääsp....

ååh en koppel promenad ...

"boooring"

BollnäsTrollet har en fågel(stek) i sikte  

matte du kan släppa mej nu....jag l.o.v.a.r....jag ska INTE jaga lilla "fina" fågel (steken)  hehehe....       

                  

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards