Älsa & Ästher

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Annica - 14 september 2010 07:14

Vilken sk*t färg jag målat med....4 gånger för att det skulle täcka och massor av rinningar har det blivit...såg nästan ut som jag hade gardiner på väggarna ett tag. Men nu får det räcka med målandet ja förutom att inte köksluckorna är målade men jag känner en lackerare jag minsann som ska få äran att lacka dom  ...bara det att VI inte är riktigt ense om vilken färg det ska vara på dom....jag var ju helt inne på att mitt kök skulle bli vitt vitt....nu är väggarna vita och då blev jag först osäker...sen när lackerarn också säger att det blir nog FÖR vitt då, så vet jag inte....men har kollat runt på nätet på olika kök och sett massor som är vita och det är snyggt!!! Vad ska jag annars ha för färg??? Ja iaf så gick det bra att måla trots att hundarna var med i princip heeela tiden...bara EN av vovvorna som hade lite färg i pälsen...kan ni gissa vilken av dom??  för sitter matte på golvet i ett hörn med en pensel i näven lär man ju dit och pussas lite tyckte hon  

Älsa är frisk i magen...skööönt, hon äter sitt i/d foder men nu ska jag börja lite försiktigt att blanda i hennes vanliga foder, hoppas att hon får vara frisk nu, BollnäsTrollet upptäckte en sak på Älsa igår...hon nosade o nosade på halsen på henne och såg lite äcklad ut?! Så jag kollade och där satt en stooor fästing som jag missat...helt otroligt att jag missar en fästing som är stor som en ärta...ja och naturligtvis så har hon fått eksem runt det där....hon får ofta det efter fästingbett, iof så brukar hon plocka dom på sej själv så det blir i princip vattenskada innan hon plockat färdigt...hon har sån känslig hud och det är så trist, så det var bara att raka rent runt och sätta på salva. Annars är det Älsa som brukar visa mej var det sitter en fästing på Bollnäsa fastän dom är pyttesmå så hittar hon dom, måste väl vara blodlukten dom går på?

Jag har bestämt att byta foder åt BollnäsTrollet...det hon har nu gillar hon inte...ja hon äter men hon äter så det ser jätte äckligt ut och jag får städa upp efter henne när hon ätit.. halva portionen ungefär..jag ska ge henne samma som Älsa får...ja såklart dyrare men det blir dyrt att städa upp o kasta det hon sullat med också, och hungrig är hon för hon äter gärna Älsas mat om hon får, jag trodde det var pga löpet hon gjorde så där men det har suttit i länge nu, så jag har börjat att blanda det Älsa äter och hennes nuvarnade så hon ska vänja sej, och det första hon äter upp är det "nya" fodret. Och Bollnäsa har fått krångel med öronen igen..så trist...så det är bara att droppa öronen igen, så nu är jag den elaka matten igen. Det fodret Älsa äter är ju mer allergivänligt så det kanske blir bra att byta, Älsa har ju haft problem med sina öron innan jag bytte till det här fodret, jag pratade med våran veterinär igår om det och han tyckte det var en bra idé.Blir ju bra mycket enklare om dom kan äta samma mat.

I söndagsmorse så kom Älsa upp i sängen..ja inget ovanligt alls och BollnäsTrollet låg med halva kroppen i sängen och resten hade hon på golvet  då började det klia som f*n på käken på mej, sen började det klia på halsen, gick upp o kollade jag hade två stora bett...såg ut som myggbett...det fanns ju inga myggor inne vad jag vet så jag undrar vad det kunde varit? Myra,spindel ELLER en loppa??? Ja inte vet jag, det kliar fortfarande och svullnaden har inte helt gått ner...jag bäddade rent i sängen som jag hade gjort innan helgen också och kollade noga efter ev fiender, hittade inga så jag undrar om det var nåt hundarna hade i pälsen? Letade igenom deras pälsar också men hittade inget där heller?! Knepigt! Och måste erkänna att jag blev lite psyko när jag la mej på kvällen sen ifall nåt skulle bita mej igen men jag har då klarat mej hittils  

det var så trångt i vardagsrummet med alla grejor o spis osv men det hindrade inte ett Troll att ta sej upp i soffan  

Älsa kollade vad tusan hon höll på med

alla möbler och grejer borttagna...huuu jag gillar inte den gula "träfärgen"

kyl o frys bort tagna

ska ta en bättre bild men här är väggen målad vit och frysen på plats

och här målat runt fönstret...ja och så skåpluckorna då??? Vita blir nog bra eller????

suck...strunta i målningen nu matte så går vi ut i stället

wihoooo...äntligen

Älsan försöker hinna i fatt

men Trollet är så snabb så snabb

kolla så fint jag hade det i skafferiet sen dom bilat upp golvet...gissa om jag fått kasta o diska o städa..och gissa OM jag var arg  

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards