Älsa & Ästher

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Annica - 22 september 2010 18:29

Jamen usch vad BollnäsTrollet har det jobbigt nu, hon är såå skendräktig så det är synd om henne! Så nu har jag bestämt att det blir kastrering på henne, skulle ju ha gjort det för längesen, MEN...tänk att det alltid finns ett men med, ja det känns som att jag knappt hinner tänka tanken så är det löp på gång...sen blir hon skendräktig.....klart att det finns tid men tiden går ju så fort. Men nu har jag bokat tid, fick tid i slutet på oktober då ska hennes skendräktighet vara över...och hon ska löpa i december så det borde funka. Hon har snart...mycket snart bäddat sönder våra skinnsoffor  det är då man funderar på om man var så klok den dagen man tillät att dom ska få vara i möblerna  för nu kan man ju inte börja bestämma att NÄÄE NU får du minsann inte vara i möblerna, nej har man en gång lovat dom vara där så får man skylla sej själv  ...meeen OM man bortser från ALL lera och skräp,päls och sönderbäddade möbler såå är det himlans mysigt att ha dom i möblerna ju  jaa en sak till är ju inte så mysigt då.....vi delar även fästingar  ..eller delar gör vi väl inte men dom levererar dom så att säga....i måndags så började det klia på örat när jag satt o kollade på tv.....kliade och kände att det var som en liten "grej" där....tänkte att meen är det en finne....gick till badrummet o tittade....suck...en liten otroligt äckligt fuuul fästing satt fast på örat...Kenneth fick ta bort den. Gör förbaskat ont att ta bort dom...kändes som halva örat följde med  jag kom på att jag läst nånstans att våran vårdcentral var med i nån undersökning och ville att man skulle kontakta dom om man blev biten och även ta med fästingen dit, så fästingen fick bo i en creme fraiche burk över natten...tror inte den uppskattade det för den såg himla trött ut(läs död) på morgonen, men jag ringde o frågade och jag fick en tid på eftermiddagen att komma dit, väl där så fick jag lämna blod och svara på en massa frågor...ja så många var det väl inte...men utan glasögon som jag glömt hemma kändes det som att det var hur många som helst. Sen efter 3 mån så blir jag kallad igen o ska lämna ett nytt blodprov...jag får inget för besväret men fick ett plaströr ifall jag blir biten igen så då ska jag lägga fästingen där i tillsammans med ett grässtrå!! Och ha den i kylskåpet tills jag ska dit igen...den kan alltså ligga 3 mån i mitt kylskåp om jag har otur  

Örat är inte skönt idag....känns som ett blomkålsöra...som boxarna får...ja det ser så ut iallafall....det är dubbelt så stort och gör jä***** ont! Vilken skada dom små äckliga djuren kan göra, fyyy. Jag var ju till doktorn för 3 veckor sen....hon slog ut med händerna och talade om för mej...jag har ingen aning om vad det är för fel på dej ....nähää....men vad bra då....ja det togs en massa prover som hon skulle ringa o tala om hur dom var och hur "vi" skulle gå vidare...jaa eftersom det gått 3 veckor när jag ringde om fästingen igår så frågade jag....sköterskan kollade på datorn o sa att alla prover var bra...jaha sa jag men doktorn skulle ju ringa o prata med mej om det..ja men då gör hon väl det sa sköterskan..hm...undrar NÄR sa jag...hon ringer nog snart fick jag till svar....ska bli intressant att se. Jag får bara mer o mer ont i kroppen..leder o muskler....men om dom inte kan hjälpa mej så måste dom väl för f*n kunna skicka en vidare nånstans??? Är så trist att vara sur o grinig på omgivningen...ja det är ju den närmaste "omgivningen" som får höra det mest....men han har nog "lite" knäck i öronen och hör inte allt...tur det  och sen kanske man skulle sitta i ett hörn o inte göra ett skvatt för att "bevisa" att jag har ont...nu gör jag ju det mesta ändå och får sota för det dagen efter...jaa jag är sån som person....är väl vikinga blodet...eller näe,,är väl mitt Älvdalsblod....min morfar sa att vi hade vallonblod i ådrorna..kanske är det som svallar?  

kockosnöten Bollnäsa vill helst ligga så här nu

men i skogen blir hon "normal"

o springer som en toka

har ALDRIG sett en hund som kan titta i kors förut..

snygg Trollet

Älsa är på fniss humör

spanarna på "fallet"

här har hon svalkat sej i en dypöl

mm..såå gött så

hann bara öppna luckan på bilen idag i torpet så stack hon...såklart till sin fina lya under bon....bara en massa skräp där under och jag är rädd att hon gör sej illa..och hon blir jäääättelortig

måste bara visa vilken otroligt fin(sååå ful) sovenir jag fick av Pelle sen han o syrran vart i Turkiet..TACK snälla Pelle för denna  en orkester gjort av snäckor...jippie                      

           


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards