Älsa & Ästher

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Annica - 15 maj 2011 17:43

ska myrorna i mina kängor att göra?  För tredje gången denna vecka har jag fått tömma ur hur mååååååååååååånga som helst och dammsugit som en tok innan jag kunnat gå ut i skogen med vovvorna....jag har dom stående innanför köksdörren i torpet närmast väggen, det lustiga är att det står även "nån" annans skor där men dom vill dom tydligen inte bo i...kan jag ju kanske förstå  det kanske inte luktar lika gott i dom som i mina  nu har jag flyttat mina kängor...få se om det hjälper!

Idag har jag börjat med Älsas sommarfrissa....jöööösses vilken päls, maskinen klagar hela tiden...och Älsan också som tycker det tar lång tid och är tråkigt, men vi har ingen brådska vi tar det under några dagar, såg antydan till prickar i huden och gör jag inget blir det eksem...då mina vovvor jämt och ständigt badar i alla möjliga spagropar(läs snusk) och är ständigt blöta så är det ett måste för Älsa att klippas ner så det inte blir fula fukteksem., trist när man har en vattenhund som inte tål vatten och ändå så har jag ju super hundblåsen, men det är svårt att få helt torrt ändå..ska erkänna att det gör lite "ont" i mej när hon har så fin päls....men tröstar mej med att den faktiskt växer ut och att det är bättre att mota Olle i grind.Annars kanske man ska ha en hund som inte får gå i skogen eller bada i alla spagropar och sjöar, sätta henne bakom lås och bom och bara gå koppelpromenader och vara "fin" nääää skulle inte tro det   Ska erkänna att jag är sugen att "frisera" Bollnäsa också....efter kastreringen så har hon en päls med massor av tovor...räcker att säga vatten så tovar den hon men har absolut inte tendens till fukteksem iallafall så det är sköööönt...men hon verkligen hatar pälsvård....ja vi får se vad som händer  

försökte fota dom små jävlarna som dessutom kröp upp under byxbenet och högg mej  

var "några" stycken...

BollnäsTrollet bubblar lite

och får tokfnatt

håller på att klicker träna in bugning...gissa om jag fick ett gott skratt när hon gjorde så här i bäcken....hade ju inte klickern med men skrek bravo så det måste ha hörts vida om kring...och sen regnade det godis i bäcken    

det här är ett potatisland Ästher...ja det ska bli iaf...

så gå därifrån....

Älsan sa åt henne på skarpen och

och "satte" henne på plats  

godisletning

jag gömmer åt Älsan längre ner men hon måste upp o kolla ifall det finns högre upp...hon mår bra nu...blev bra nästan omgående efter vändan hos massören

här kollar hon in dampTrollet

som har dampfnatt  

ett flygande BollnäsTroll är det inte alla som har  




inte storsjö odjuret men väl björnmossdamms odjuret  

ett riktigt Troll

hihi blir inte mycket kvar av dom när dom är blöta

Ästher BollnäsTroll blev lite fnissig

rull i rull





snygg Älsan...men nu är pälsen ett minne blott  bilder kommer en annan dag..kanske                                                   
    

     

  

               

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards