Älsa & Ästher

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Annica - 22 maj 2011 18:00

berätta det här kanske  Men så här var det....fru mus ville ju inte fastna i fällan så jag tänkte ju köpa en sån där annan fälla där man tar dom levande...och släpper in till grannarna  Men jag beslutade mej för ett sista försök i vanliga fällan...vi skulle åka till torpet när Kenneth slutade så jag tänkte att jamen då laddar jag fällan och ser om det möjligtvis sitter en fru mus på morron i fällan...jag tog en pytteliten ostbit och tryckte fast...sen lyckades jag på första försöket gillra fällan....ibland skriker jag innan den smäller igen  för jag kan ju bara tänka vad ont det gör när den sitter i ett finger! Jag satt in fällan i skrubben...hinner knappt stänga dörren förrän....PANG....jaha ja tänkte jag nu dog hon...fru mus alltså....går och öppnar skrubbdörren, jo då DEN ligger på rygg med fällan över sej..jag skriver DEN för det där var minsann inte lilla fru mus som åt av mitt bröd inte...stänger dörrn för att hämta en påse att lägga både DEN och fällan i....SKRAMMEL SKRAMMEL SKRAMMEL....DEN är ju för fan inte död tänker jag...öppnar dörren...men ååååå visst fan hoppar den runt där inne med fällan runt halsen  jag fick panik...det må va en råtta eller ett DET men det ska ju inte plågas.och JAG kan inte slå ihjäl den...vad fasen ska jag göra....får en snille blixt...SIGGE älskade byskräcken ligger och sover på övervåningen, springer upp o hämtar han...talar om för honom att NU DU får du hjälpa din matte....bär ner honom öppnar dörren till skrubben...han tittar in med STOOOORA ögon och det ser ut som han tänker vaaa f*n är det därhan vänder på klacken och går därifrån.och sätter sej att äta på bänken....DEN skramlar vidare och jag vet inte vad jag ska göra...vill ju inte att den ska plågas, hittar först inga handskar heller...ska tillägga att jag pratade med min syster i telefon också...jag hör hur hon skrattar...jaa nu var hon tuff...hon har själv ringt till mej och Kenneth när en mus sprang runt med fällan som fastnat i ett ben under hennes diskbänk för måååånga år sen  ja iaf så hittade jag mina vinter handskar och öppnade återigen dörren...lyckas ta tag i fällan med DEN hängandes...hittar en tång i skrubben och bär ut DEN och tar tången OCH släpper lös DEN som glatt springer iväg över altanen  det är nu man säger over and out tror jag  

neej men sluta det är INTE sant....

joho då visst hittade hon den där "grejen" igen...

hon ruskade den ordentligt....

och försökte verkligen svälja den men lyckades inte   

hittade en möjlig slaktplats...nån som vet vad det kan vara???

jag vet vad jag tycker om skogsmaskiner....

men vad jag tycker lämpar sej inte i skrift...

men mina lort Troll älskar deras "vägar"

kan tala om att det luktar skit om dom efteråt

riktig skit...  








fröken BollnäsTRoll är ju knasig..först kletar hon ner sej sen blir hon galen för att det är klet på henne så då gnuggar hon ansiktet i gräset

mot sjön....

syns knappt

härligt med rent vatten...tycker jag  




The Queen Älsa             

                                                  
           


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards