Älsa & Ästher

Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Annica - 31 maj 2011 14:33

jag skrev nåt här! Får kalla den för "ibland" bloggen  Iaf så har jag nu klippt ner BollnäsTrollet också...vilket säkert dom flesta vet, jag gav upp med hennes tovor, och efter den sista rejäla "spa" vändan så blev det mej över mäktigt...jeeesus....maskinen orkade knappt i genom allt lurv som fanns där  jag sparade lite päls så hon har en krage kvar, men jag måste nog ta lite mer på den också, syns redan efter nån vecka att pälsen växer med raket fart så jag måste nog ta en vända till med maskinen på henne, jag ställer inte ut och pälsen växer ut igen så det är skönast för både henne och mej att hon är korthårig över sommaren, och efter kastreringen så fick hon en enorm underull som blir som tuggummi när hon fäller, och sen rejäla gyttjebad på det....  och hon hatar verkligen all pälsvård, tror hon fattade att det skulle bli skönt utan tov pälsen för så still som hon var när jag klippte det har hon ALDRIG varit.

I söndags efter skogsvändan så började hon helt plötsligt att halta, jag kollade igenom henne och såg att hon brutit av en bit av klon, den hade gått rätt av ungefär som när man klipper av för mycket på sej själv..det gör ont, och sen hade en bit av pulpan blottats och var lite svullen, jag tvättade av med vatten. Dagen efter var jag in till vet i ett annat ärende och fick då tipset att ta på lite nagellack som skydd och fick även en salva att ta på, hon blev kanon snygg med ett rosa nagellack   nu ser det nästan läkt ut men hon får ta det lugnt nån/några dagar till och sen får hon inga promenader på asfalt ett tag så jag hoppas det läker fort. Hältan försvann dagen efter. Nu såg jag på tvn igår att det skjutits en räv som bar på dvärgbandmasken här i Dalarna  jag kände direkt att jag vill nog faktiskt avmaska mina vovvor som är så mycket i skogen och äter allt möjligt och sen har vi mycket räv uppe vid vårt torp. Var in på apoteket idag och frågade om avmaskningsmedel...joo det har vi sa hon, va bra jag har två hundar på 50 kg styck...mm 15 kg sa hon..jag upprepade 50 ..då nästan skrek hon 50  herregud är det så konstigt då tänkte jag..ja då helt plötsligt fanns det ju inte, hon visade mej några förpackningar och jag fick upplysa henne om att NEJ det där är för kattungar  

Idag fick jag beskedet från skatteverket att jag numer heter Svanström...ska erkänna att jag nästan blivit personlighetskluven om vad jag egentligen heter när jag ska skriva under saker...är ju en del på jobbet...men NU vet jag minsann  

mmm såå skönt att slippa tovorna

väldigt hyena lik här med raggen

Älsan blev jättekär i sin "nya" tjej    





titt ut här kommer Älsan från vatten tunneln


blir en del tokiga miner när BollnäsTrollet är i farten





spanar...

aaaaanfall.....

och studs och skäll....på fåren som går i hagen...tur det inte är grisar som ska bli feta....för dom här får lite motion ibland när dom kommer för nära...    

              

        


     

           

     

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards