Älsa & Ästher

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Annica - 28 april 2011 10:18

och ner som en pannkaka, ja så upplever jag många gånger mitt hundägande! Jag vet att många tycker att man bara gnäller....men när man har en hund som har spondylos så är det så små marginaler mellan att det är toppen bra och att det vänder på en femöring, Älsa har ju peppar peppar varit bra hela kalla vintern, men då har jag varit duktig att använda Back on Track täcket på henne, ja tom dubbla när det varit som kallast, när det sen blev varmare som nu så slarvar jag med det, och jag vet inte om det är därför hon börjat markera på vänster framben, det är ju på högra sidan det är som värst med spondylosen så det kan mycket väl vara så att hon över belastar vänster. Hon är inte block halt men markerar tydligt när hon travar, ja och sen är hon otroligt "slö" på promenaderna och halkar efter rejält, så i morgon ska hon till Na Massage och få en behandling, hade sån himlans tur då det var knökfullt och vänte tid på 3 veckor men fick en återbudstid ...ibland har man tur  hon har ju gått hos han förut men likadant där....när det inte är problem så går man inte dit..så dumt! Men igår så busade hon med BollnäsTrollet på gräsmattan..ja det är dumt, men det är svårt att hålla henne i total stillhet, ja jo jag kan ju stänga in henne..., ja iallafall så gick det bra att busa lite. Här om dagen så rök dom ihop när jag gick med båda i koppel..inte kul, Älsa fick syn på nåt som blåste iväg och började pipa och dra och skulle jaga...Bollnäsa hetsade upp sej och slängde upp tassarna på Älsans rygg, och det gjorde ju så klart ont och hon blev riktigt förbannad och slagsmålet var ett faktum  jag hade inte chans själv att skilja dom åt...jag drog lite i Ästher för det var hon som var mest på...men jag orkade inte, så jag släppte koppel och gick åt sidan, och som tur var så höll dom inte på så länge och den enda som fick rivet skinn var Bollnäsa som fick en repa under ögat. Fyy vad jag kände mej besviken på mej själv som inte kan "styra" över vovvorna så dom inte rök ihop...jag blev riktigt ledsen, jag skulle ha fattat redan när Älsa började pipa och försökt avstyra hennes uppmärksamhet på det som blåste iväg, sen tror jag att det beror på att Älsa har ont att det händer, Bollnäsa känner det också,det blir nog dåliga vibbar, det var likadant -09 när Älsa hade så där riktigt ont då rök dom också ihop framför matskålarna i torpet då slogs dom så möblerna yrde och jag fick ta ett kompost galler att sticka i mellan så dom slutade... det är då man önskade att man hade två småskitar så man kunde lyfta upp en vardera under armen..men lite svårt med två 5o kg klumpor! Sen är inte jag heller i form så det är väl en del som spelar in naturligtvis  

det här är livet säger Älsan...att kunna var hund och göra som man vill

och busa med BollnäsTrollet i stället för att slåss

bära pinnar och skita ner sej

och spana efter fåglar

och se löjlig ut efter dusch

och sitta i ett hav av vitsippor

Bollnäsa kollar vad fasen husse har för sej på stegen

såg så läskigt ut att hon gömde sej..neej jag skojar bara, hon skulle se vad som fanns under bänken bara  

men vad är nu detta????

jo dom tre tenorerna Pavarotti o Domingo o Placido  

hihihi nej men det är dom tre huliganerna Nerissa,Sam o Nelson av rasen Spansk terroristhund  som huserar hos grannarna....jag försökte fota dom igår....swisch swisch...gick inget vidare

sjövilda är bara förnamnet..klart dom är sjööövilda det är ju vattenhundar  

hej jag heter Pablo och tycker valparna är skit löjliga   

                   

     

     

  

  

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards