Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Men vad....

Av Annica - 26 juni 2012 09:24

fort det går...snart slut på juni! Och jag som fortfarande väntar på sommaren  Midsommarafton blev ju kanonfin, riktigt härligt att kunna duka ute på gräsmattan och slippa sitta på altanen och trängas och frysa som vi gjort i många år! Nu är det bara ett par veckor kvar till semestern, vi ska åka en vecka till Barcelona tillsammans med ett par kompisar, ska bli jätteskoj samtidigt som jag gruvar mej att lämna hundarna sååå länge, men jag lämnar dom i goda händer så det ska väl gå bra  sen blir det väl lite ovant att komma utanför 50 skyltarna...ja förutom alla vändor till Strömsholm då, vi ska snart dit på återbesök, hoppas hoppas trombocyterna håller f*n på sej så hon kan få gå på den här låga dosen kortison eller kanske helt slippa det tillslut, ett nytt urinprov ska ju också tas få se hur det ser ut, sist var det ju blod o proteiner i men inga bakterier iaf, har köpt tranbärstabletter som veterinären tipsade om Älsa knaprar gladeligen i sej dom, köpte på nätet på en hälsokostbutik och som jag läste så var det samma innehåll i dom svindyra för hund vi hade först...och dom luktar och ser likadana ut, men f*n så mycket billigare! Hoppas dom gör nån nytta nu då. Älsa är fortsatt jätteglad och pigg det känns som "gamla" knasiga Älsan igen  

anfäkta o anamma.....

nuu ska inkräktarna....

skrämmas...

på flykten.....

ser ni dom stora busarna på åkern??


men hallååååå???? Ni ska ju galoppera iväg NU.....

.....dom är numera vana vid BollnäsTrollet  till hennes stora förtret

men här luktar det mat sa Älsan

här får jag hjälp att öppna paket

BollnäsTrollet hjälper till att duka fram maten   

och Älsa är städerska under bordet  

Jack   

på sitt busigaste humör...kan säga att man sitter lite"farligt" här  

fullfart mest hela tiden

ibland får jag "goo"kli på vovvorna  

kolla in charmören...  

han är på väg att...

ge mej en kram....gullunge  

 alapapapapaaaa....han skulle prompt va med i min blogg sa han..så då får han väl det då....Pelle min systers man

 

små svettiga tassar

här kan man också sova


 

men oj vilken stor tårtbit jag tog  


 


 

BollnäsTrollet tyckte tillslut att det var lite jobbigt att vara barnvakt  

så då var det skönt att använda mormors fötter som kudde

 

fru skata ville också smaka




    


  



  

              

     

                                        

 
 
Lena Backman

Lena Backman

26 juni 2012 10:04

Ni ser ut att ha haft en toppendag där i gröngräset runt bordet, och så mycket smaskig mat =) Gud vilka söta ben o fötter Jack har, alldeles runda och kramgoa <3 Spännande med Barcelona...antar att du ska bevista nån fotbollsmatch hehe..

http://brindberg.blogspot.se

 
Ingen bild

syster

26 juni 2012 13:20

Åååå vilken fin midsommarafton vi hade :) hahaha ser ut som jag och Jack somnat vid bordet ju..
Underbart vackra sommarkort har du som vanligt fotat. Inte behöver du oroa dig för vovvarna dom ska ju vara här i goda händer :0) eller kanske ska du oroa dig hahahaha

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 juni 2012 15:07

Ja nog går tiden fort allt, känns lite konstigt att juni snart är slut. Fast ja längtar just nu till slutet av juli då Vinja o lilla Bozza kommer hem :-)

Ni verkar haft en kanon härlig midsommar iaf :-). Och som vanligt en massa fina bilder :-).

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Malin

Malin

27 juni 2012 03:10

Åh underbara bilder :) Så mysig midsommar ni fick , och skönt vädret var på er sida!
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards