Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

Jamen då så :(

Av Annica - 24 oktober 2012 17:10

Var med Sigge "byskräcken" till veterinären igår, hade sån himlans tur att "våran"  veterinär jobbade. Han undersökte Sigge som inte sa ett pip som vanligt när han är där. Jag sa att men kan vi inte ta o röntga ryggen och se, ja han såg först lite fundersam ut men han vet hur jag är så han höll med, och jag frågade om borrelia och han sa hittar vi inget på rtg så tar vi ett borrelia prov, det ska man ALLTID göra sa han när man inte hittar några andra fel och symptomen är diffusa! Sigge fick en trött spruta och fick gå in i sin bur och ställdes undan mörkt o tyst....kan ju säga att det tog tid innan han ville somna, jag trodde ett tag att han fått uppåt tjack i stället för när vi tittade till han så låg han i sin bur med vitt uppspärrade stoora  ögon och glodde  tredje gången gillt vi tittade så sov han äntligen!

Ja jag såg direkt på skärmen....det är fanimej inte klokt....Sigge har spondylos  kraftigast på dom  sista ryggkotorna närmast svansen och dom har inte gått ihop riktigt så det är väl dom som gör ont..precis samma ställe som Älsa. Men han har även begynnande på nästan alla kotor hela vägen  framifrån också, jag googlade när jag kom hem och vanligast på katt är att det sitter långt fram, Sigge är naturligtvis tvärtom. Ja men då har jag ju en förklaring på att han ibland inte vill hoppa upp och ibland när han hoppar så hoppar han på snedden med baken. Ja nu får han gå på metacam smärtstillande så länge det behövs och även glucosamin, och naturligtvis blir han mycket sämre får man så klart ta ett annat beslut men han är ju pigg och glad och tar sej ledigt upp på möbler och dylikt nästan alla dagar, det märks så väl dom dagar han inte mår hundra så då har han en bädd på golvet och då ligger han där och då får han maten serverad på golvet också....i eget rum givetvis, han äter ju annars på bänken i köket, men där har han en stol som han hoppar upp på först innan han tar sej upp på bänken, men jag funderar på om man kan underlätta det på nåt vis, typ som en trappa i stället, en ramp får inte plats...får klura lite.

I morse skulle jag ge han metacamet...flytande är det iaf, men herregud det är då man inser vad lätt allt sånt är när man ska ge hundarna..men katt..........han åmar o krånglar sej som en mask och hulkar och det ser ut som ögonen ska ploppa ur huvudet  jag tror jag fick i det mesta i hans mun iaf!

Bollnäsa undrar om Sigge blivit en fyllhund  då han vinglade o var så konstig igår

idag mår han bättre

vissa smälter in otroligt bra i alla vissnande löv o gräs    

snygg Älsan smälter inte in lika bra

BollnäsTrollet laddar...

tokTroll

så här tuktas ett BollnäsTroll..eller inte, hon har tagit ett riktigt tag om Älsans ben


dammtorpsodjuret blev suddig



voff


hoppelihoppsan

som vanligt...Ästher biter sej fast

här ser det ut som Älsa stoppar tassen i hennes gap  

men ge mej en godis NU


tigger ni??

kan väl hända sa Älsan

liiite slem får man allt räkna med  



och så äntligen var jag in till Ludvika Djurbutik och köpte en till och större biabädd till jobbet...kanon tyckte vovvorna som nu kan dela bädd   


ett äpple om dagen håller doktorn borta




det är så mycket vatten i sjön att halva bryggan är under vatten

mm här luktar det gott

måste noga undersökas


                       


                                                  

                


  

 
 
Felicia

Felicia

24 oktober 2012 18:46

Härlig blogg!!:)
Kika gärna in på min blogg om du vill och har lust:)
Kram Felicia

http://FeliciaochGlimma.bloggplatsen.se

 
Lena Backman

Lena Backman

24 oktober 2012 19:15

Jamen...vad ska man säga?? Hoppas att han svarar bra på medicinen nu då, lilla Siggeplutten <3

http://brindberg.blogspot.se

 
Ingen bild

Carina T

24 oktober 2012 19:49

Helt otroligt! Ge Sigge en krya på sig kram.

 
Ingen bild

Bosse i Grängesberg

25 oktober 2012 22:13

I kväll blev jag GLAD,fick se er på djurakuten!

Annica

26 oktober 2012 12:13

vad kul att du tittade :) men det kändes märkligt att se sej och framför allt höra sej själv!!

 
Malin

Malin

27 oktober 2012 16:59

Super härliga bilder i deta inlägg också!
Hoppas Sigge svarar positivt på medicinen!
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards