Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 1 mars 2009

Islandshästridning=) + Sigge

Av Annica - 1 mars 2009 07:33

Ja igår var vi iväg och red islandshäst=) så himla roligt är det, himla trevlig ras det där, pigga, snälla och lagom fallhöjd ifall man skulle trilla av=). Vi var ute i 1,5 timme bara men det var alldeles lagom då jag inte ridit sen i höstas.. tror jag det var,  trodde jag skulle ha en helvetisk träningsvärk idag men det är inte mer än lite ömma sittknölar=)))


här står dom och väntar på oss

Ylva med hästar

den jag snusar på är "min" häst=) han heter Yrul

Kerstin med "sin" häst tror han heter Rökkvi

Ylva igen

jag med myshästarna=)


Sigge ja....han är ett kapitel för sej! Väckte mej kl 4 i morse...vrålade så det ekade i sovrummet, trodde han skulle ut..går med han ner och då springer han till handduken jag har lagt ner nedanför hundarnas vattenskålar så det inte ska bli vattenskada där=) ja Sigge börjar krafsa som att han tänker pinka där?? Jag lyfter in han i badrummet där lådan står...han hoppar i lådan och tittar på mej ungefär som...ska JAG Sigge katt pinka där?! GLÖM det..nähä då ska han väl ut då...öppnar altandörren det är 17 minus så han vänder i dörröppningen när han skakat framtassarna, han gör så när det är för kallt....han springer in igen och vrålar vidare...suck...jag talar om att du får vackert gå på lådan, vilket han inte gör, han somnar på mattan i stället...grrr....han retar gallfeber på mej=) ja men då kommer Ästher på att hon är nog kissnödig så hon går gladeligen ut, jag lägger mej på soffan när hon kommit in igen och då är klockan kvart i 5, hinner lagom somna känns det som, då vaknar Ästher piggelin halv 7 och har sovit klart!! Ja men jippie tänker jag och sätter på kaffe. Ja tillbaks till Sigge retsticka då, han vaknade kl 13 och då ville han ut för då var det ju inte så kallt. Han är ute max 1 timme....suck..japp slagits IGEN!!!! Den här gången endast tussig så det var väl ingen bra match=) jag blir så matt på han!

Jag lovar att han lipar åt mej=)

kraftig benstomme eller tjock? =)

Älsa frågar Sigge vad han gjort=) 

 
 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

1 mars 2009 13:02

Åh, vad mysigt! Ja, 1 1/2 timme räcker nog för att få ont i sittknölarna=) Uj, vad ont det kan bli!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Anette med flock

Anette med flock

1 mars 2009 16:34

hmm inte bara jag som får springa med djur på natten...ser jäkligt mysigt ut med hästarna...antar att du hade kul..fy vad kallt du har det...här hade vi bara 3 minus imorse...men nu är snön i princip borta *suck...lervälling på baksidan

http://www.activeassar.se

 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

1 mars 2009 16:46

Gud va kul!!!!!
Det var ju xxår sedan jag red på en islands häst. Djur är kul!!????*ler*
Kramar från oss till er alla...

http://frippe.bloggagratis.se

 
Lena Backman

Lena Backman

1 mars 2009 18:04

Om jag ska ha en katt igen så vill jag ha en som Sigge...med karaktär, pondus,kämpatag och så är han ju så fiiiiin :-)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Carina T

Carina T

1 mars 2009 19:16

Vad fina hästarna är.
Undrar om Sigge slagits så han fått en "liten" hjärnskada, fniss!!

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Sigge

Sigge

1 mars 2009 20:54

Kisse är inte tjock.
Han lider bara av underlängd i förhållade till viktien!
Hästar är läbbiga djur!
Riktiga monster som bara längtar efter att sätta tänderna i oskyldiga hundar.
Matte påstår att de är snälla och trevliga men jag vet minsann vad de går för monstren!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

2 mars 2009 06:04

Frippe väger ca.70kg nu.
Kram på er

http://frippe.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

2 mars 2009 18:27

Tack för gratulationerna!

Har haft en toppendag!!!!!!!!!
Nä jag varken jagear eller vallar monsterhästar.
Håller så långt från dom jag bara kan.
Vill ju inte sluta som monster mat

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards