Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Ett gott skratt

Av Annica - 2 mars 2009 18:42

Jag och Kenneth fick oss ett gott skratt igår...Sigge satt på bänken och Ästher kommer fram...hon når ju upp på bänken...kör in nosen i magen på Sigge och luktar på han, luktar länge och väl och han sitter kvar och bara tittar på henne...då helt plötsligt...SMACK...då rätar han ut tassen och flätar till henne på nosen, bara med tassen inga klor, men det såg såå himla festligt ut=) det är första gången han säger ifrån!!! Han har ALDRIG synd nog nånsin sagt ifrån åt hundarna förut, det här var första gången, gissa om Ästher flög iväg och såg helt chockad ut=) Sigge såg också chockad ut, ungefär som...gjorde jag det där=). Nu törs hon knappt titta åt han=)

I morrn bitti har jag fått tid hos Veterinärn igen åt Sigge...ska ta ett blodprov och kolla om han har nån infektion, knölen går inte ner och han har krångel med ett öra och när han väcker mej varje morgon och tänker kissa på hund handduken och vägrar gå på lådan så får vi även kolla upp så det inte är nåt med njurarna! Kenneth har inte tid att följa så det blir att lasta Sigge på cykeln=) har gjort det förr så han är van, har han i buren på cykelkorgen, det går så bra så=)

Var in och vägde Ästher idag och hon väger 45 kg precis som jag gissade=) hon är både fram o bakhög så hon borde bli lite högre!

huu vad läskig han är nu=)

Sitt anfall

Älsa vill nypa Ästher


 Ästher i solen

Ästher försöker plocka ner ett fruset äpple

skönt att vila i snön

Ästher har somnat

börjar bli trångt i bilen!!





 
 
Ingen bild

Therese & Atlas

2 mars 2009 20:50

Förstår att det såg roligt ut när Ästher fick en rak höger av Sigge =) Så där gör min mammas katt på Atlas också när han blir för närgången, då slår han lite med tassen men han är så snäll så det är inga klor där heller.
Dock kan Atlas vara lite dum att han inte fattar vinken...
Mvh Therese

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

2 mars 2009 21:14

Stackars Sigge då som inte blir bra...men festligt att han boxa på Ästher lite. Skrattade gott=)
Fram OCH bakhög!?? Är hon låg på mitten då eller??;)

http://hem.bredband.net/b581626

 
Ingen bild

Annica

2 mars 2009 21:29

JAA Lillan =) hon är låg på mitten och påminner om en damcykel=))) och det är sant=)

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

2 mars 2009 21:34

HA, HA, HA!!!! DET skulle jag vilja se;)

http://hem.bredband.net/b581626

 
Ingen bild

Ylva

3 mars 2009 07:07

Det verkar som du fått fastanställning hos Torkel=) Betalar han bra!! kram

 
Ingen bild

Annica

3 mars 2009 07:29

Svar till Ylva: du skulle bara veta;)
KRAM=)

 
Lena Backman

Lena Backman

3 mars 2009 07:32

Men hoppas verkligen att det inte är nåt allvarligt med Siggeplutt....jag gillar den missen skarpt alltså!

Kortet där Ästher ska plocka äpplen är helt fantastiskt...superbra...snacka om att se ut som ett lejon...du är en MYCKET duktig fotograf Annica!

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Mia

Mia

3 mars 2009 07:33

Tja ba!
Haha en snäll katt som helt plötsligt säger ifrån, det kan bli en stor chock för en hund det! Talar av erfarnhet =) Myzak förstår inte att det bara är Plus som gillar, eller accepterar honom helt...
Härligt att rida, jag tycker att det är så mysigt men jag är rädd för dem..
Sigge.... Han är som min Plus, slåss med okända katter, trots att han är kastrerad sen 7 år tillbaka.... kram på er

http://www.familjennorman.se

 
Anette med flock

Anette med flock

3 mars 2009 07:46

Hahaha Sigge han gör som min hankatt gjorde han slog alltid till hundarna med tassen över nosen men tog aldrig ut klorna..de visste vad som gällde då:) Jag håller ju med Lena du är en fantastiskt bra fotograf...det skulle vara ditt yrke..

http://www.activeassar.se

 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

3 mars 2009 10:06

Ja,du dom är roliga dom där katterna.... Ena stunden så är det helt OK men sen så bara smäller det helt utan förvarning!!!
Det är bara att skaffa större bil tror jag!!!
Vilka underbara blider på dina "små" älsklingar!
Kramen och ha en bra dag på er....

http://frippe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sherry

3 mars 2009 16:05

ja, det tog ett tag oinnan jag förstod att katten inte var farlig - här hemma - att han inte använde klorna hen heller - så ja sket i att han sa till slut - och vi vbar faktiskt bästisar
Alla hälsar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards