Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

Kalas och löp

Av Annica - 12 mars 2009 21:05

Vi har varit på Hampus 18 -årskalas....kalas kanske man inte säger när man fyller 18=) äsch jag gör det iallafall, Hampus är min syster unge=) säger man nog inte heller...systerson då?=) Ja iallafall så fick vi supergod tårta, jag klämde i mej 2 st bitar...Ästher och Älsa fick också tårta...Ästher hann dessutom smaka på tårtan INNAN nån annan hann göra det....hennes tunga "råkade" slurpa till på kanten på tårtan=)

Ästher har börjat sitt första löp idag...har inte märkt nåt på henne att det var på gång, det enda jag märkt är att Älsa har juckat på Ästher så fort hon hunnit i 2 dagar när dom busat, har säkert med det att göra!

Undrar om det är därför hon vart såååå dryg på nätterna i tid o otid den senaste veckan eller sista månaden?! Sigge är OCKSÅ super dryg....han går ju inte ut med Kenneth utan JAG ska släppa ut han....spelar ingen roll om Kenneth är nere...näpp....han ger sej inte förrns jag går ner och släpper ut han....lika ikväll...jag satt uppe vid datorn Kenneth satt nere vid tvn...hör hur Sigge VRÅLAR...jag tänkte jamen då kan Kenneth släppa ut han...det blev tyst så jag tänkte inte mer på det....kommer ner...jaa då Sigge ligger i hallen och väntar på MEJ...jamar glatt och springer till dörren...suck...va har jag fått för djur??? =) hoppas jag snart får sova på nätterna...blir knasig snart....eller knasigare kanske jag ska säga=)

mmm...god var den=)

Ästher och Hampus

fina flickor på kalas

Hampus öppnar paket

tuggbilder

mera tugg

 brottas

snygg Ästher med litet huvud=)

bus tjejer

zzzz zlöa




 
 
Ingen bild

Kusin

12 mars 2009 22:18

Tänk att jag aldrig har träffat 18-åringen. Tror jag inte sett nåt kusinbarn från Smedjebacken. Snart måste vi ha en släktträff med allihopa. Sen vill nog min Harry träffa dina brudar =)))

 
Anette med flock

Anette med flock

13 mars 2009 08:38

mums vad den tårtan såg god ut jag hoppas att du åt den ena biten för mig hihi klart att Ästher skulle provsmaka innan...jasså hon håller på att bli stora tjejen nu med sitt första löp...kan ju vara så att hon stökat på nätternaav den orsaken... mina tjejer kissar mycket när de löper och är lite konstiga då mer än övrigt hahaha...här har det kommit massor med snö i natt och från att ha varit vårväder igår med barmark så har vi helt plötsligt vinter och snö igen GRRR

http://www.activeassar.se

 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

13 mars 2009 12:34

Kalas vad kul!!! Tårta vad gott, vill oxå gå på kalas!!!
Din stackare hoppas att allt går över snart så du kan sova ikapp. Jaha så du håller på att få två stora damer nu då, kul.
Jag vet inte vad jag håller på att få här hemma. Stora knäppen tror jag!!*Ler*
Nu ska jag snart till jobbet men ni får ha det så bra så länge, få se om jag får tid att kika in från jobbet eller om vi har mycket att göra idag...
Kramen på er där hemma....

http://frippe.bloggagratis.se

 
mia

mia

13 mars 2009 12:41

Tja ba! Du har ingen valp längre alltså Nanananana, vet då att min kommer alltid vara valp, om det nu räknas med att de ska löpa förrän att bli vuxen =)
Kan tänka mig att hon blev tvungen att smaka på tårtan först, kunde ju vara farlig!
Myzak hjälpte mig med att provsmaka en hårdbröd macka igår han.. Nu kan man inte ens ställa sakerna låångt in på bänken, han når överallt den skitungen!!
kram

http://www.familjennorman,se

 
Rose-Marie Smedbakken

Rose-Marie Smedbakken

13 mars 2009 13:55

Hej.
Letade någon stanns som det kunde finnas en e-mail adress till dig eller något liknande.
Men kanske jag tittat dåligt eller annrs finns det ingen?
Jag som skriver är en liten Leonberger uppfödare i Grängesberg.
Hittade dig i Fablernas Gästbok.
är din tik efter Monster? eller hur var det?
Jag har Monster barn och en Monster "släkting".
Vi är ett gäng hundfolk som träffas någon gång i veckan.
En hel del Leonberger är det :0)
Tänkte om du kanske ville vara med någon gång?
Det finns en kvinna i Smedjebacken som också är med - hon har två Leonberger tikar.
Vi har också Leonberger träffar...
Mvh Rose-Marie

http://www.kennelartemis.se

 
Carina T

Carina T

13 mars 2009 14:10

Sigge är för härlig!
Nu förväntar jag mig att kameran är med i morgon, vill se riktiga smaskiga bilder =)))))
Sen kan jag säga att efter den här helgen blir det 3-0 i matchen ;)

Kramisar!
Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Lena Backman

Lena Backman

13 mars 2009 15:49

Såg gott ut det där, mumsig tårta, klart Ästher ville smaka =)
Tycker att Hampus påminner om Gittans Micke litegrann !

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
carina jonsson

carina jonsson

13 mars 2009 19:03

Löper bollnäs trollet ??Myra har inte börjat ÄN...vad jag sett.Ibland tycker jag mig se tecken att det är på G.....Tårta och kalas är mysigt och gott *ler.Jag får mitt i morgon då vi ska äta Pinnekött med svägerskor,svågrar med barn,ska bli kul.Trevlig helg/kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Lisen

Lisen

13 mars 2009 20:22

Halloj självklart får du länka till mig länkar till dig så fort jag uppdaterar

http://hem.passagen.se/fablernaskennel

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

13 mars 2009 22:23

hej.hittade hit från frippes blogg...såg leonland och misstänkte att det kunde finnas en leonberger där;)jag älskar leonberger. har själv haft 4 leonberger..från 3 från leonberget`z, och1 från lejonlufs.:)blir såå sentimental när jag ser dem. Någon gång ska jag defenitivt ha en gosig Leonberger igen:)jädrar vilka fina hundar du har BÅDA 2!!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

14 mars 2009 08:13

Hejsan
Är bara en enkel Lapphundskille som surfar runt och kollar in trevliga brudar..Hittade hit genom Sigge, som är en kul kille.
Fick lära mig av matte igår att man måste presentera sig först ...så nu har jag gjort det.
Voff Ville

http://marno.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

14 mars 2009 08:54

Självklart får ni länka till oss, vi lägger gärna en länk till er med ;-)
Vänner kan man inte få för många..
Tackar för komplimangen...
Ni går inte av för hackor heller och jag ser fram emot att ta del av era äventyr.
Nospussar till er
Ville

http://marno.bloggagratis.se

 
carina jonsson

carina jonsson

14 mars 2009 09:44

Nu finns bild och lite text om Pinnekött i dagens blogg =).Ha en skön lördag /kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

15 mars 2009 08:07

klart du får länka. då gör jag detsamma? :)så ser jag fram mot mååånga fina inlägg om dina vackra hundar:)

http://juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards