Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

Härligt=)

Av Annica - 21 mars 2009 16:38

Vi åkte till vårt torp igår eftermiddag och sov över! Vaknade halv 5 av att Älsa ville sååå gärna komma upp i min säng....men det är lite trångt för vi har varsin enkelsäng......MEN hon lyckades knöla sej upp och först så trampade hon på mitt huvud så jag satt fast som i ett skruvstäd=) sen klämde hon ner sej raklång bredvid....Ästher vaknade ju så klart och gick och drack vatten...sen hörde jag bara padong hon öppnade köksdörren så hon kom ut i hallen...jaja det var bara att kliva upp och släppa ut henne, då skulle Älsa också ut så då satte jag på kaffe! Tjugo över 6 gick vi på en härlig skogspromenad.....underbart skönt i luften och så härligt att vara i skogen så tidigt och se solen komma upp över trädtopparna, vi var borta nästan 2 tim och dom sprang hela tiden nästan, helt otroligt vilka pigga hundar jag har=), när vi kommit till ett hygge så hittade Ästher nåt som hon sprang runt med...såg ut som nåt pinnaktigt...det var det inte det var en benpipa från ett rådjur ett sånt där vasst farligt ben, jag sa åt henne att spotta vilket hon gjorde!!!! Då tog Älsa över men hon släppte direkt jag sa till, usch det där skulle garanterat ha satt sej på tvären i deras hals! Vi fortsatte promenaden och jag hittade vad jag tror lodjursspår...men är inte hundra för det var ju skare och det var dessutom frost i spåret men det såg så runt ut och var rätt så stort så jag tror det var det, hörde sen av en kille som bor längre neråt från vårt torp att loet slagit ett rådjur nyligen så då kanske det var dom benbitarna hundarna hittade! Jag fotade men det syns så dåligt att jag inte lägger ut det i bloggen!

Idag Grattar jag syrrans karl Pelle som fyller 40 år=)))

Och Marita i Torsby som fyller 39 år...snart 40=)))))

Visst är hon VACKER!!!!!

skutt


tokrace

fullfart Älsa pälsa

Älsa försöker preja bollnästrollet

Älsa leder

Älsa på promenad


Ästher spanar ut över nejden=)

Älsa vill också upp på kullen

bollnästrollet en meter upp i luften


spagroparna börjar komma fram men vovvorna brydde sej inte??? kanske beror på snön, dom svalkar sej i den än så länge=) TACK för det!!

solen är på gång


härliga färger

zzzz trött Ästher efter skogen

Älsa blev så trött att ögonen hänger=))))



 
 
Lena & Zorro

Lena & Zorro

21 mars 2009 19:03

Vad stor Ästher har blivit. Vilka fina bilder ni fick på morgonpromenaden, men att ta promenad strax efter 6 verkar inte riktig friskt tycker jag och Zorro. Det kanske kan gå mitt i sommaren när der är för varmt på dagen, men inte nu. Ha en trevlig helg på er alla.

http://web.telia.com/~u73916301

 
Ville

Ville

21 mars 2009 19:48

Korvträd är en jättekul lek....jag lärde den av Valle.
Ni har ju haft en trevlig dag åxå flickor.
Tur att eran matte sa att man inte ska äta dom benen(även om jag aldrig lyssnar på min)dom kan vara farliga
Nospussar från Ville

http://marno.bloggagratis.se

 
carina jonsson

carina jonsson

21 mars 2009 20:55

Dina hundar brydde sig inte om vattnet MEN det gjorde jag *haha..ofrivilligt då vill säga.I morgon är det Böleträff igen,då ska vi testa på Rallylydnad,ska bli kul.Ha en skön kväll/kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Lena Backman

Lena Backman

21 mars 2009 22:39

Måste ha varit en härlig morgonpromenad av bilderna att döma...mysigt att ha skogen helt för sig själv =)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Anette med flock

Anette med flock

22 mars 2009 07:28

Åhh annica vad härligt det såg ut...det är bästa tiden att gå på promenad på när man vet att man inte träffar på en själ..lospår det såg vi oxå...jag ska lägga ut mina senare:) jag fick ett par bra bilder...vovvorna ser verkligen ut att trivas i torpet...skulle jag oxå gjort:)

http://www.activeassar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards