Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Familjen segpropp=)

Av Annica - 30 mars 2009 09:55

Jamen här är det segt idag, min skalle känns sprängfärdig...kanske är så att den är fylld med Landseer/Lejonpäls=) jamen då borde det väl kännas mjukare?=) Är hemma idag från jobbet! Ylva och Pettsson ska komma på besök, då får mina roligt iallafall när deras matte är så opigg idag=)


Igår kväll såg jag på Dokument utifrån om hundaveln....SKRÄMMANDE....och rent för jävligt hur människan kan få hålla på, allt för att dom tycker hunden är finast så och vinner många fina priser på stora fina utställningar....hundar som avlas så att dom knappt kan andas och svimmar av, fel i ryggar och för små skallar så att hjärnan inte får plats...sjukt..... mina tårar trillade när jag såg eländet!!!


Sigge har haft nattskift och vart ute hela natten nu vill han sova hela dagen=)

gäääsp måste jag gå upp nu???

Men snälla gå härifrån

Bollnästrollet är också trött!!!!!!

Men gååå jag vill ju sova=)



 
 
Lillan & Zeldaq

Lillan & Zeldaq

30 mars 2009 10:44

Såg åxå programmet! Blev grinfärdig över hur dj-la dumma i huvet uppfödare och domare kan vara!! Helt enkelt otroligt... Måtte det finnas människor som kan kämpa MOT denna dumhet så det försvinner.

http://hem.bredband.net/b581626

 
Carina T

Carina T

30 mars 2009 11:08

Ja fy fan vilket lidande de här hundarna hade/har det bara för vi människor ska glänsa runt!

Roligt att se att dina djur kan sova, men du kanske tog bilderna vid tio tiden i går kväll =)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Mia

Mia

30 mars 2009 11:46

Hello! Jobbigt att vara förkyld, peppar peppar så är det evigheter sen jag var det!

Den där killen på utställningen var otroligt lika Bamse tycker jag! Så fin!
Konstigt att det var så nåra lejon, det finns ju massa omkring er!
O detta att bli sur på sin hund när det inte går bra! Faskien va sur man kan bli, alltså på dem som håller på så! Då tycker jag inte man har nått att göra där!
Myzak gillar uppmärksamheten på en utställning o även om det skulle gå dåligt för honom så är det min lilla snutteman som är lika go för det! Det är ju helt hur domarens tycke o smak är för dagen!
Kram på er

http://www.familjennorman.se

 
Anette med flock

Anette med flock

30 mars 2009 12:22

Tur att jag missade detta program för jag blir ju jä*** arg...man har väl sina hundar för deras goda och bra egenskaper..undrar om det är sådär du ser ut när du vill vara ifred och sova när dina sötnosar vill ut mitt i natten hehehe krya på dig nu
Kramiz

http://www.activeassar.se

 
Stella

Stella

30 mars 2009 14:10

Hua, såg oxå programmet, hunden som vann Crufts såg ju inte ens ut som en hund!!! Hemskt är det!
Hoppas att ni har en trevlig dag med Ylva och Pettsson

http://blondinstella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards