Älsa & Ästher

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Annica - 2 oktober 2009 06:43

Känns lite jobbigt just nu, på jobbet så gick min dator sönder...och jag hade sparat säkerhetskopior...PÅ datornSkrikandes ja jag vet att det är smart!!!! Så det blev en ny dator och fick en del installerat från gamla datorn som gick att rädda så som bokföringen och löneprogrammet...bokföringen var egentligen ingen fara med för jag skickar säkerhetskopior till min bokförare med jämna mellanrum så där skullejag inte ha fått göra om så mycket..men löneprogrammet är det bara jag som har så skulle det inte ha gått att rädda skulle jag fått göra om från januari tills nuFoten i munnen. Men igår så ville inte bokföringsprogrammet vara med efter ett tag så det blev att ringa supporten ett antal gånger....och det är det värsta jag vet fastän dom är duktiga att hjälpa till, så dom skulle skicka ett mail till mej med nya uppdateringar men fick inget innan jag slutade igår så jag hoppas jag fått det nu, jag satt med datorn hela dagen igår från kl 8 till kl 16 så gissa om min "lilla" hjärna kändes som en bombad hårddiskTungan ute

Och sen har vi ju golvärme i köket...och det är jättebra OM det fungerar. Vi har två st slingor pga att vi byggde ut köket, men nu så har den ena gett upp.....och det ska vi få omgjort gratis för det var fabrikationsfel...och jag trodde att dom "bara" skulle bryta upp den delen där det var trasigt och inte i nya delen där det fungerar..MEN hela köksgolvet ska bilas upp för det var tydligen samma fabrikat på båda slingorna så den andra skulle säkert ge upp förr eller senare. Jaaa jippie....perfekt att dom kommer snart och ska göra det....dom sa förut att det skulle ske direkt efter semestern....så det känns toppen nu när det är kallt ute, ja vi får ju bo i torpet men jag vet inte hur jag ska lösa det med Sigge..han har jag ju inte haft med till torpet för jag törs inte släppa ut han där..för jag ger mej den på att han försvinner i stor skogen då! Ja det måste ju lösa sej på nåt sätt. Jag sa då till att dom får inte göra det v 42 för då är det älgjakt och säkert livsfarligt vid torpet!! Så snart är det bara att röja ur allt vi har i köket...bort med kyl o frys o spis osv....ååååååå......ja det känns en aning jobbigt nu!


Bollnäs sitter i givakt

Älsa var sååå trött...

och tyckte det var jobbigt att fotas tidigt på morgonen

Bollnästrollet var också trött


tidig morgon

rätt så fint på hösten iaf

jag tror min pelargon har gjort sitt nu

                       

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards