Älsa & Ästher

Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Annica - 24 oktober 2009 09:31

Ja jag syftar inte på Kenneth! Det är Herr speciell "alias" Sigge "skräcken i by". Tänk vad speciella katter är..antar att det inte är bara Sigge som är detTungan ute. Bara en sån sak som att han inte dricker vatten bredvid sin matskål, nej han ska ha rinnande vatten i badkaret, han struntar fullkomligt i att han blir blöt på kuppen, jag har även en skål i badkaret med vatten i..men då ska det vara kris om han ska dricka i den. Han sitter och verkligen stirrar på mej om jag kommer in i badrummet och ger sej inte förräns jag sätter på kranen. Han äter inte i matskålen om den inte är rågad..struntsamma sen att han bara tar ett par kulor sen men full ska den vara! Häromdagen när jag gick ut på promenad med Älsa så sprang han före oss neråt vägen för att sen svänga in hos vaktmästarn..dom som sköter hembygdsgården...han satte sej på deras trapp..ja på en dyna givetvis, jag gick vidare och när vi kom tillbaks så ser jag vaktmästarn gå med raska steg ut i stallet i spöregnet...ja vem sprang efter han då...joo Sigge så klart med svansen rätt upp så där som han har när han är glad, jag stannade till utanför stallet och ut kommer vaktis med ett leende på läpparna och förklarade att Sigge inte ger sej förrns han får lite "knurp"som han kallar det.. torrfoder alltsåSkrattande ja det är inte konstigt att Sigge blir en tjockis...han går rakspåret ner dit och äter efter att han ätit här hemma så det är inte konstigt att han blir en tjocksmock. Jag har tyckt att det är lite förargligt att Sigge ränner där och tänkt att dom kanske tror att Sigge inte trivs här hemma men jag har tänkt om...ger dom han mat får dom skylla sej självaSkäms och jag vet att vaktis gillar min tjocksmockCool


tjena matte..tycker du ska sätta på kranen åt mej

jag är törstig...du fattar det va??

det är rätt så tråkigt att vänta....

jag blir så trött...gäääääsp

           

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards