Älsa & Ästher

Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Annica - 5 juni 2009 06:35

Igår på jobbet fick jag besök av en försäljare av kontorsmaterial. Jag hade en anställd som var på väg ut från mitt kontor när jag hör att det är nån som frågar efter mej, då säger den anställde...ja hon är här inne...oj hör jag försäljaren säga och syftar på hundarna, då säger han som är på väg ut...ja ibland går det bra att gå in så det är bara att prova...hahaha...han såg "lite" nervös ut så jag gick ut från kontoret istället, då säger han är det en Sankt Bernard och menar Ästher=(....NEJ säger jag det är en LEONBERGER...hade lust att säga pucko åt han men jag bet mej i tungan i stället=), jaha sa han jag har kompisar som har en Leonberger....jamen då så !!! Sen frågade han om hennes vikt?! Jag sa vad hon väger och då säger han...ja då förstår jag att du har en sån rejäl grind in till kontoret!! Ja men gud...det är en HÖG grind pga att Älsa hade en förmåga att hoppa över förut när jag hade kompostgaller som grind. Sen frågar han vad den "lilla" är för ras!?! Han menar Älsa=)))) behöver jag säga att han INTE fick sälja den minsta lilla grej till mej=)

Kom på att det är en del raser som mina vovvor har blivit kallade för...Älsa har bla fått frågan om hon är en Collie=) Ästher har fått frågan om hon är en Tervuerens, blandras och nu Sankt Bernard=)


Bilderna är från förra helgen.

Älsa njuter

på väg upp ur vattnet

efter bad blir hon busig

det finns en väldigt dålig gångbro och den skulle ju såklart Bollnäs prova

Vart tog Bollnästrollet vägen undrar Älsa

Typiskt bollnäs att vänta in Älsa för att sen hoppa på henne

en alldeles lagom stor pinne

sen måste man ju spana...först vänster

sen höger=)

still en liten stund=)




Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards