Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Lite varmare

Av Annica - 7 januari 2010 07:07

Nu på morgonen är det -16 gr och det snöar lite  skönt hoppas det inte blir kallare igen! Igår var vi bara ut med vovvorna väldigt korta vändor, Älsa har jätte problem med tassarna och även Ästher tyckte att det var i kallaste laget!Vi var upp till vårat torp en vända igår så Bollnäsa fick springa litegrann men det tog inte lång stund förrns hon hoppade runt på tre ben, inne i stugan var det -6 gr så det kändes skönt att vi inte skulle sova där!! Sigge hade frispel inne igår, först så var han super nödig men vägrade att gå på lådan..han provade att gå ut men skulle in på en gång...tillslut fick jag följa med han i på toaletten där kattlådan står och då kunde han göra sina behov, han ville tydligen ha sällskap  sen på kvällen betedde han sej som en kattunge och lekte under en matta och höll på att skrämma skiten ur Bollnästrollet som inte kunde förstå att mattan rörde sej  men då kom kloka Älsa och visade att det var ju bara tokiga katten som var där under!

Så idag hoppas jag att vi kan vara ute lite längre så Bollnäsa får springa och härja av sej!

Älsa säger åt trollet att lugna ner sej

men dom pratar ju inte samma dialekt..

Älsa är ju från Skåne och

och Ästher är ju ett Bollnästroll och pratar hälsingemål

så det kanske är en del "språk"problem



förbereder sej för

ett nytt..

anfall på Älsa som..

får nog och ger henne..

en rejäl snörullning

och luvar henne lite..

men det..

bryr sej inte Bollnäsa om

utan fortsätter med sina berömda anfall


Älsa ruskar på sej

och får lite läppfladder

Älsa sprang en kort vända vid torpet

Bollnäsa såg ut som hon var blockhallt på alla benen

men sprang som en tok

ett tag iallafall

                 

                                         


        


 
 
Ingen bild

ylva

7 januari 2010 08:22

Härligt att se Älsa Pälsa leka lite och att det går bra hoppas förståndet att hon känner sina begränsningar håller i sig.
kram från oss på vasagatan

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

7 januari 2010 08:48

Verkligen skönt att det är lite mildare idag. Gillar bilden på Älsas läppfladder ;) Hihi
Hoppas ni får en bra dag! Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Bertil och Linda

Bertil och Linda

7 januari 2010 11:22

haha kul matthistoria;)
så himla fina på dina damer är..när ja ser dina goa tjejer leka med varandra blir ja så sugen på att skaffa en liten kompis till bertil.
du tar alltid så fantastiska kort! verkligen duktig fotograf! va har du för kamera?

kram

linda

http://bertilblogg.blogspot.com

 
Anette med Flock

Anette med Flock

7 januari 2010 11:24

ja idag är det ju rena värmegraderna hos oss bara -8:=)) men det snöar alltjämt och nu är jag trött på skottandet...söta Älsa hon är en duktig och förståndig flicka:=))

http://www.activeassar.se

 
Camilla skriver på sin Laptop =)

Camilla skriver på sin Laptop =)

7 januari 2010 13:24

Hahaha åhhå det är alltid så härliga bilder här!!!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

7 januari 2010 14:01

Ni verkar ha skickat kall vädret upp till oss. Imorse var det -32,7 grader då vi skulle ut. Man är inte ute på så långa svängar då inte. Vi har mest tillbringat dagen med att kolla så att Matte städar ordentligt. Hon verkar inte vara vidare glad över kylan. Tagit ledigt för att städa i kallförrådet, ni må tro att hon började frysa om fingrarna när hon var dit imorse. Ha en bra dag

http://www.bloggagratis.se

 
AnneSofie

AnneSofie

7 januari 2010 14:19

Nu känns det något behagligare här också - 8,8 minus är betydligt bekvämare att vistas ute i.
Hundarna kom i gång lite lättare och lekte en bra stund. Så nu är det middags vila.
Fast det snöar lite här men jag tycker det räcker med det vi redan har.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Ingen bild

malte o snokas

7 januari 2010 14:42

hihihi vilka härliga bilder! matte hade en katt som alltid ville komma in när man satt på toa o skulle anv lådan den med då, vi trodde oxå att den gillade sällskapet! fniss
slafs

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

7 januari 2010 17:32

Haha vad roligt att se Älsa toka sig med! Kan förstå Bollnäsa jag, skånska??? Fattar man ju inget av!!! Hihi
Man är ju från Hälsingland själv ju!!

http://www.freewebs.com/pipps

 
Edith

Edith

7 januari 2010 20:29

Vad skönt att det blivit lite "mildare". Jag har precis varit ute en sväng ... i regn och blåst. Dom franska väderleksgudarna förespår snö tills i morgon även här nere i södern. Jag undrar hur vi ska ta oss härifrån. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Nanna och Niklas

Nanna och Niklas

7 januari 2010 21:21

Halloj!Tack för grattiset!Ja en sån kul start på hundåret:)
Måste bara berätta att Niklas satt på långt håll och kollade era bilder som jag kikade på.Kolla in bild nr 2 på detta inlägg från långt håll!Ser ut som att det brinner i Bollnäs,haha!En sådan flamma Bollnäsa ä;)Kjam från oss i GTBrrrg.

http://www.la-sirenitas.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

7 januari 2010 22:14

HAHAHA! Vilka goa bilder!!! Hahaha, kan bara inte sluta skratta... ditt troll är ju så fräck! Och Älsas skak-bilder är ju så fina!!!

http://zelda.bloggagratis.se

 
jenny och qing

jenny och qing

7 januari 2010 22:47

Vilka underbara bilder på hundarna i snön=)

http://www.qingsperspektiv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards