Älsa & Ästher

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Annica - 13 januari 2010 06:32

Ja det är så skönt för nu är Älsa pälsa sej själv igen. Hon är super busig..jag vill att hon ska ta det LUGNT men det tycker inte hon  I måndags var Sofia hit med en present till sin prins Sigge..det var 2 st delikatess kattmatsburkar, hon flyttar ju till Boden nu för att sen troligen flytta till Umeå....skitunge säger jag då, tycker hon ska bo här för alltid  Ja iallafall så öppnade jag en sån burk till Sigge på kvällen, han var med och kikade och såg såå intresserad ut, när jag gav han maten fnös han och tittade på mej..ska JAG äta det där och gick därifrån och skulle ut. Jag o Kenneth satt vid köksbordet när Älsa helt lugnt slänger upp tassarna på bänken och tänkte ta maten  jamen så gör ju inte Älsa!!!! Och framför allt inte när hon inte var helt okej i ryggen, jag blev jätterädd och tänkte nu piper hon väl till...då tittar hon lugnt på mej som ..ta det lugnt matte men jag kan äta upp det där jag  men det fick hon inte! Sen kom Sigge in och åt upp alltihop!

Nu är jag sååå hjärtligt trött på kylan, det är -18 gr här nu. Det ska ju bli varmare och det hoppas jag att det blir också! Igår frös jag hela dagen, det var runt -10 gr på dagen men det kändes som mer. Och jag har ingen lust med nåt tycker att allt är drygt och är bara TRÖTT, och för att gnälla lite mer så har jag ont i varenda j***a led i kroppen, äter ju medicin för det men tycker inte att det hjälper nu, och ungefär samtidigt som Älsa fick ont i sin rygg fick jag också ont i ryggen i lördags och det blir värre ju mer jag rör mej, annars brukar det ju bli bättre ju mer man rör sej...men vem har sagt att jag ska vara som alla andra  

Ja nu måste jag väl klä på mej när jag ska till jobbet..helst skulle jag åka i mina pyjamasbyxor, usch det är så jobbigt att klämma i sej i jeansen med långkalsonger på, ja alltså jag har inte långisarna utanpå jeansen  


Älsa tycker att jag ska gå in så hon får lägga sej i snön..men det får hon inte!

var ner till den is belagda sjön och det dröjer vääääldigt länge innan det går att bada igen

undrar om Älsa längtar till sommaren? Det tror jag!

våra "grannar"  

dom fryser nog inte!

ytterligare några "grannar" Abbe längst bort och Frej närmast

Frej är nog lika hög som han är bred  

sen var Bollnäsa och jag på promenad




här tröttnade hon på mitt fotande och stirrade på mej..KAN VI GÅ NU  

                                      


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards