Älsa & Ästher

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Annica - 3 januari 2010 10:22

Men ååå vilken irriterande svart tjocksmock som tror han äger hela världen som bor här! Jaa jag pratar naturligtvis om "byskräcken" Tyson" Sigge himself!! Först hade jag varit ut med Ästher när klockan var 02:30....och jag tänkte åh såå skönt då får jag nog sova lite längre på morgonen...jomen tjena eller hur. Klockan 04:30 började han...först så vässade han klorna på garderobsdörren, han sätter ju klorna i och öppnar dörren och drämmer igen den....PANG..PANG..PANG låter det, jag tänkte att jag struntar i han..HAHAHA..."man struntar inte i" Sigge, nr två på hans "väcka" matte lista är....VRÅLA sååå högt han kan....med sin bästa basröst, inget fint jamande där inte..utan mer WAAAOOO....jag fortsatte att ignorera honom...då kommer nr 3 på listan...gå under sängen lägger sej på rygg  sträcka upp klorna i madrassen och åka kana.. runt.. runt.. runt..det låter ritsch.. ritsch..ritsch, jamen bra tänkte jag då behöver jag inte dammsuga där idag, ja sen kommer nr 4 på listan...hoppa upp i fönstret och hoppas att nån blomma råkar åka i golvet..men det lyckades han inte med idag,ja sist men inte minst nr 5 MEN DÅ lyckas han få upp mej...han går bort till hundbädden och börjar krafsa som att han ska pinka DÅ flyger jag upp, vad gör han då..jo springer som en tok nerför trappen för att han vet att han vunnit och får gå ut, han har kattlåda inne men den vägrar han använda, det är väl inte fint nog åt han, jag vill inte att han ska vara ute när det är så kallt för länge så då måste jag sitta och vänta tills han behagar komma hem igen...det tar c,a en halvtimme. 

 

tjocksmocken tar upp halva bordet

jag är INTE tjock..jag har kraftig benstomme det har veterinären sagt..

går husses brillor att äta tro? Sigge måste prova

det snöade mycket igår morse..ser ni Bollnäsrumpan längre fram?

hihihi.. liknar en gris tror jag

här kommer hon tillbaks efter att ha varit på vift en stund...

då "talade" Älsa om för henne att så gör man inte

då lipade Bollnäsa åt Älsa


ser ni svansen på Älsa? Det var nåt som luktade intressant under granen

snötrollet

Älsa funderar som vanligt vad Bollnäs håller på med

hon gjorde bara lite gymnastik..


mössa ska man ha när det är kallt!

                                           

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards