Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Är så ledsen

Av Annica - 10 januari 2010 04:49

Igår efter promenaden som var väldigt lugn och vi kom hem och det gått en timme kanske så fick Älsa ont, hon pep till när hon la sej. När hon pipit till en andra gång ringde jag Strömsholm för att höra om jag fick sätta henne på Rimadyl, men hon som svarade tyckte att jag skulle avvakta ifall det var en sträckning och det är klart att det hade ju inte jag tänkt på att det faktiskt kunde vara en "vanlig" sträckning! Men nu vet jag att det inte kan vara en sträckning...inatt har varken hon eller jag sovit knappt nåt alls, halv 4 ville hon ut så jag gick med henne ut..det ÄR den förbannade ryggen som spökar, hon har ont när hon ska lägga sej och vända sej och är väldigt stel i bakändan. Och hon är otroligt kontaktsökande och vill vara där jag är...så är hon inte annars så det är ett säkert tecken på att hon inte mår bra. Jag jagar upp mej själv och har svårt att tänka klart....det blir kaos och många frågor dyker upp i skallen..hur blir det nu osv och har hon fått ont pga att hon fått vara lös och busa lite med Ästher?? Eller skulle hon fått ont ändå? Ja det blir många frågor och jag rannsakar mej själv........

Jag ska avvakta och se under dagen hur hon blir..annars ringer jag Strömsholm igen och säger att jag sätter henne på Rimadyl för hon ska absolut INTE behöva ha ont. Det känns som att det ALDRIG ska få vara bra, har ju varit sååå underbart att kunna ha henne lös på promenaderna och få vara HUND, och det har ju inte varit våldsamt busande mellan henne och Bollnästrollet, utan bara lite, Bollnäsa springer ju mest för sej själv i den djupa snön och där vill ju inte Älsa vara.Och jag har varit jättenoga med att ha Älsa i koppel för uppvärmning innan jag släppt henne lös!  Jag måste få svära nu så blunda ni som inte vill se..JÄVLA SPONDYLOS  

  

 
 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

10 januari 2010 09:35

Jag blir väldigt ledsen över att läsa att Älsa har ont. Det finns inget som plågar en så mycket som när en älskade vän har ont. Jag vet precis hur man tänker igenom i huvudet allt dom gjort och om man hade kunnat göra nåt som förhindrat att de fått ont. Vad ska vi göra då? Vi måste ju låta våra hundar vara hundar och få springa lösa och busa lite. Har man en hund som gått lös sen den var valp vill man ju inte ha den kopplad jämt heller.
Tyvärr så gör det lite ont i hjärtat varenda gång de gör saker som är helt normala för en frisk hund, bara för att man inte vet om det ska göra så de får ont. Jag håller med dig JÄVLA SPONDYLOS!
Jag hoppas verkligen att Älsa snart blir bättre med hjälp av Rimadylen.
Det som skrämmer en är ju hur lätt det verkar vara för dem att få ont, vissa gånger behövs det inte mycket.
Atlas sänder en nospuss till Älsa och en massa tröstkramar från oss!

http://www.atlas.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snokas

10 januari 2010 11:45

Nej, nej nej!!!! dumma dumma sponylos!! Å vi lider med er! vi håller tassarna att det går över snabbt den här gången med! tröstepussar

 
Ingen bild

Lena Backman

10 januari 2010 12:04

Blir bekymrad när jag läser. Kan bara hoppas att det löser sig till det bästa.

 
AnneSofie

AnneSofie

10 januari 2010 12:35

Tråkigt med Älsa.
I påskas trodde vi på fullt allvar att vi skulle få ta bort Dorris men veterinären ändrade medicin till Previcox och vips fick vi en ny hund.
Jag gav henne en trettiodagars kur först och hon blev snabbt bra - bara efter en knapp vecka märkte vi resultat. Sen var hon riktigt bra fram tills den första kylan kom men då gav jag henne en trettiodagarskur till och nu har hon klarat hela kalla vintern utan medicinering.
Vet inte om du har provat Previcox men det är ju också olika på olika hundar.
Hoppas det löser sig. Ont ska hon inte ha - det håller jag med om.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Ingen bild

Kristin & Harras

10 januari 2010 12:44

Men fy fasen!! Tänker på er!! /Kramar

 
Ingen bild

mia

10 januari 2010 16:30

Å nej! Hoppas verkigen att Älsa Pälsa är bättre i ryggen nu! Fy va jobbigt att se henne ha ont!

Puss till henne o Kram till dig!

 
Sherry

Sherry

10 januari 2010 16:37

Hej kära syster - tråkigt att du ska börja det nya året så här. matte hoppas att du ska bli bättre. Här får vi c-vitaminer och glucosamin för att förebygga sådant här. Och jag tycker det är konstigt att ni inte fått nån annan medicin mot spondylosen - det finns en som heter rheumocam som vet. skriver ut och den är bättre än rimadyl - för den kan man ge vid misstanke om och vid plötsliga besvär och inte hela tiden. Fråga om det på Strömsholm. Sen kan man faktiskt ge andra kosttillskott och aminosyror för att förebygga - att ge mediciner jämnt är inte bra och kan man låta bli så är det gott att anvaända alternativmedicin. Krya på dig och hälsa matte .- det blir alltid ljusare mott tunnelns slut ochdet stämmer. Shjerry och flock

http://www.landzeroz.com

 
Carina T

Carina T

10 januari 2010 17:26

Men fy FAN! Kan de inte få vara nog nu? Tyvär så är det ju så att till sist kommer man till ett stadium när man provat alla möjliga "kosttillskott" och de inte hjälper tillräckligt, då finns det inga andra alternativ än mediciner. Så ser läget ut för Ozzy sen i höstas, vad har man för val? Vet ju hur du kämpar på med dina hundar och verkligen provat det mesta.

Kramisar till er!

http://ozzyeddie.se

 
Ingen bild

Ylva

10 januari 2010 18:14

=( =( Så ledsen för er skull. Men rimadyl eller novicarp kan du ge som en engångsdos oxå, funkar ungefär som voltaren för oss. Du behöver inte vara så rädd att ge, det finns många vovvar som går på det hela sitt liv. Du vet Qash fick det från 1årsålder tills han blev 10år. Håller med Carina (Ozzy) att man kommer till ett val och manvill ju inte att vovvarna ska ha ont. Kram i massor Ylva o Vovvarna

 
Ingen bild

Kristina S

10 januari 2010 18:19

Men så ledsamt! Vi tänker på er och hoppas att det bara är den stränga kylan som är boven!

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

10 januari 2010 18:55

Men det var en trist början på det nya året. Hoppas, hoppas att allt går bra. Vi tänker på er och håller tassar tummar och tår. Nospussar från grabbarna

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
AnneSofie

AnneSofie

10 januari 2010 18:56

Hittar inte din mail heller men min är:
sofielund2@telia.com
Du hittar den på min hemsida under Länkar där det står Kontakt oxå.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Bertil och Linda

Bertil och Linda

10 januari 2010 23:10

vi håller alla tassar o tummar på att älsa ska känna sig bättre!

många goa kramar från oss!

http://bertilblogg.blogspot.com

 
Anette med Flock

Anette med Flock

11 januari 2010 07:54

Det gör mig ont att Älsa har fått ont...ge henne rimadyl det lindrar ju iallfall och sedan får du ju se vad vet på Strömsholm säger...då har du gett henne lite lindring så länge...
Kramar om

http://www.activeassar.se

 
Edith

Edith

11 januari 2010 08:21

Stackars stackars Älsa som har fått så ont i ryggen. Hoppas verkligen att värken ger med sig. Och att Älsa får möjlighet att springa lös och leka. Colliekramisar speciellt till Älsa

http://www.parisercollie.blogg.se.

 
Ville

Ville

11 januari 2010 09:32

Massor av tröstande nospussar till Älsa.
Hoppas att det fixar till sig , jag håller iaf alla tassarna på både mig och matte.
Puss till bollnäsa och matten åxå..

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

11 januari 2010 10:15

Hur mås det idag då? Vi håller tassarna att det är bättre!!

 
carina jonsson

carina jonsson

11 januari 2010 15:56

Fy sjutton....känner med dig ! Hemskt att se henne dålig,har ju som sagt själv haft sjuk hund.Hoppas hoppas det blir bättre / kramar om extra :) Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

11 januari 2010 16:17

Åh... det hugger i mitt hjärta att läsa om Älsa:( Blir så ledsen för er skull. Hoppas så att det är tillfälligt och snabbt övergånget. Spondylos är en DJ-LA skit!!!!
Varför, varför, varför? finns denna skit sjukdom.
Många kramisar till er och jag tänker på er!

http://zelda.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards