Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Mycket bättre

Av Annica - 11 januari 2010 16:09

Ja Älsa pälsa mår mycket bättre TACK O LOV  det märktes redan igår kväll att det var på rätt väg, men innan det var hon sååå stel att när hon skulle vända sej så var hon tvungen att sätta sej och flytta framtassarna först och sen resa sej och gå!Spondylosen sitter ju långt bak så det är ju därför det blir jobbigt när hon har ont och ska göra sina behov. Och när vi var ut på gårn så hon skulle göra sina behov tog hon jätte lång stund på sej innan hon kunde hitta en bra ställning att göra det på. När vi hade varit ut en vända igår mot kvällningen och hon äntligen kunnat göra ifrån sej och vi precis skulle kliva in genom dörren så smällde nån en smällare....oj oj så rädd hon blev, hon sladdade in och vibrerade hela hon...toppen med tanke på att hon var på väg och bli bättre och jag blev livrädd att det skulle försämra för henne då hon spände sej så, hon gick och la sej vid vattenskålarna men lugnade sej fort...det var i det ögonblicket jag är glad att jag har den berömda spärren och inte äger en sån här   annars hade jag letat upp dom som smällde och gett dom en hagelsvärm i röven!

Jag låg nere med vovvorna inatt, vi sover ju annars på övervåningen och jag ville inte utsätta henne för trappen på morgonen, för morgonen före höll jag inte på att få ner henne för det gjorde ju så ont på henne då, och det är värst när hon ska ner, jag bäddade åt Älsa på golvet med en bädd..men tro inte att hon skulle ligga på den..näpp jag fick vackert ta bort den då la hon sej  Sen väckte hon mej inatt och ville upp i den andra soffan men kunde inte så jag hjälpte henne men då pep hon till, det var när hon skulle hitta ett bra läge i soffan och det antagligen var för mjukt så hon inte fick stöd för benen. Men nu tar hon sej upp i soffan själv utan att pipa så det är ju skönt!

Jag var till vår veterinär här idag och pratade med han, och han tyckte absolut att hon ska ha en kur med Rimadyl, för han sa att hon funkade ju så bra på den sist så det finns ingen anledning att byta då, och hon har ju inte ätit Rimadyl sen september så det har ju varit kanonbra!!Och många av medicinerna som finns på "marknaden" är ju i princip samma..bara det att vissa funkar bättre med den eller den, precis som med oss..vissa använder treo och vissa alvedon osv. Annars får hon varje dag Cosequin och Dr Baddakys fiskolja, så det fortsätter jag med. Jag skyller det mesta på kylan men nu får det bli koppel promenader igen ett tag och sen får jag väl skifta mellan dom och se vad som händer, nu har hon bara fått gå ut och göra ifrån sej och sen in igen sen i lördags men i morgon ska vi börja med korta promenader igen, tur hon är så snäll och inte bråkar när hon inte får vara ute så mycket, hon är toppen snäll  

tänkte att jag i helgen mest för skoj skulle prova ett vintertäcke på Bollnäs..ser ni hennes min?  

men nu ser ni va   ja det var bara att plocka av det

hon hittade en lagom pinne att släpa på

ja det var j*igt kallt

Kenneth hade frost i mustaschen och såg så skojig ut  

                

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

11 januari 2010 17:05

Men så skoj att hon mår bättre. Hoppas att det håller i sig och att medicinen hjälper denna gång också. Det här med att ha saker på sig verkar inte funka så bra på oss Leonberger. Våran Matte skulle promt ha på oss en reflexväst, och det kan vi då lova att dom satt inte länge. Pussa brudarna från oss. Ha en bra kväll

http://www.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kristin & Harras

11 januari 2010 18:18

Åh så skönt att höra! Gumman då! Hoppas det fortsätter så då. /Kramar Kristin & Harras

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

11 januari 2010 19:48

Jätteskönt att höra att Älsa mår bättre, har tänkt mycket på er. Atlas var också lite stel idag men inte så han var halt. Micke gick en lite längre promenad än vanligt med honom igår och det kanske var lite mer än han borde. Det är ju så svårt att veta vart gränsen går.
Hoppas nu att det håller i sig så hon får fortsätta må bra! Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Nanna

Nanna

11 januari 2010 19:49

Skönt att skruttan är lite bättre.Krya på sig kramar från oss!!

http://la-sirenitas.se

 
AnneSofie

AnneSofie

11 januari 2010 19:52

Ja, den minen gick inte att ta miste på!
Ska jag behöva ha täcke på mig!?!?!?!?!?
En riktig Speedy Gonzales den där Bollnäsa.
Så skönt att Älsa är bättre.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Sigge

Sigge

11 januari 2010 20:01

Men oj!
Har inte hunnit in här på några dagar.
I alla fall skönt att höra att det är bättre nu.
Är det vidriga kylan som ställer till det?

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

12 januari 2010 02:51

Vilken tur att det har blivit bättre. Vilken tur att Älsa iallafall vill ha täcke på sig, det lindrar väl kylan en del
Puss och kryapåkramizar
Elliotoch Kulan

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

12 januari 2010 07:52

Ååååh vad matte och jag blev glada när vi läste att Älsa mår bättre nu. Hoppas verkligen det håller i sig. Fy f*n för smällare, säger vi. Usch vad dom förstör. Bollnäsa var i alla fall jättefin i sitt täcke även om det inte varade så länge. Pariserkramar från Edith

http://www.parisercollie.blogg.se.

 
Ingen bild

Kristin & Harras

12 januari 2010 09:04

Hoppas det är lika bra (bättre) idag med!!

 
Ylva

Ylva

12 januari 2010 13:15

Härligt för er alla att Älsa Pälsa är lite bättre. Hörde att kylan ska ta igen sig lite SKÖNT tycker jag o de flesta vovvar, jag tror nog att kylan kan påverka henne det är ju bara att gå till sig själv när man fryser så spänner man sig o då blir man ju stel o har man då en skada så blir ju även den stel o sämre. Kram till er alla. Y+P+A

http://daladjurvard.dinstudio.se

 
AnneSofie

AnneSofie

12 januari 2010 17:28

BRÖDET VAR GOTT.
GLUFS SÅ VAR DET SLUT...

http://www.sofielundilerdala.se

 
inger

inger

12 januari 2010 18:02

Hoppas att Älsa mår bra.(bättre iallafall).Om bara den här himla kylan kunde ge med sig lite också.Hundarna spänner sig säkert lite dom som vi i kylan.
Kramizar

http://colahundar

 
Anette med Flock

Anette med Flock

14 januari 2010 16:54

Hmm ja jag hade nog oxå satt en hagelsvärm i den som skrämt min hund....härlig min på Bollnäsa hon ser ut som Jaz när jag provat täcke på henne hahaha går inte hon biter i grejerna tills den är av:;=))

http://www.activeassar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards