Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Ingen vidare bloggerska

Av Annica - 31 juli 2010 09:12

Nää men vad dålig jag är på att blogga då!! Skyller på att vi är så mycket i torpet och där är det såå segt med uppkopplingen ibland så det är inte kul att blogga då. Tar evigheter att kolla på andras bloggar och hemsidor också där det är mycket bilder. Ja här händer väl inte så mycket annars..bara det vanliga + att BollnäsTrollet löper...suck..och mina brudar är såååå kära i varann.....HELA tiden  

Trollet var till veterinären i onsdags då hon haft "lort" i öronen till o från ett tag, jag har använt oto-clean och det har blivit bra sen har det bara tagit nån vecka så har det varit lika kletigt igen, men det var ingen öroninflammation utan bara ökad vax produktion, tack vare oto -cleanen så hade det inte blivit inflammation och det var ju bra, fick kortison droppar att använda och så ska vi tillbaka till veckan så han får se att det går tillbaka, kan ju säga att vi inte är bästa vänner jag o Bollnäsa när jag tar fram flaskan med dropparna....jag har aldrig varit med om maken till en hund som verkligen visar vad hon tycker om en när man gör nåt med henne som hon inte tycker om...det ser ut som att jag gett henne stryk....tar lång stund innan vi är vänner igen .

Tog ju en del bilder när det var agility här förra veckan, tyckte det var såå kul att se att det även fanns en del stora vovvar med som var jätteduktiga och smidiga trots sin storlek!

en stooor vovve

man tror knappt dom ska komma in i tunneln

väntar ivrigt på sin start

tjohoo full fart

den här hamnade lite fel med bakbenen

väntar o väntar


mina tokor


haha ja det här blev ju en bra bild

tittut

spanar efter nåt

snyggisar  

mycket kantareller finns det nu

och flygmyror som svärmar...dom kommer även in i torpstugan..blääää...gissa om vi dammsuger, två dagar i juli håller dom på så här...syns inte så bra men huven var full av dom och taknocken och ett "antal" inne

eftersom att BollnäsTrollet löper blir det ju inget bad då får hon hålla tillgodo med att bada "fötterna"

"kärleksparet"     

nämen vilken snygg röjerska  eller inte...kan ju bara säga att allt sånt här är gjort för en karl allt är för stort och passar inte på en dam...såå varför gör jag det då?? Joo annars blir det inte av!!

Ästher vilar i den mycket fint påslakans inklädda soffan   

tänkte ta hem denna "valpen" som är så söt....

men när jag såg hans släkting så ångrade jag mej  

Älsa lånade husses läsglasögon...hon passade ju i dom...

!! Hemulen???   

               

                                               

 
 
carina jonsson

carina jonsson

31 juli 2010 10:07

den gula hunden ser ut att vara en Hoffe..väldigt lik en sån.Härliga kort med full fart från agillityn och sen dina två tokar *haha...skojjar med dig.Ha en fin lördag / kram Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

31 juli 2010 10:14

Men det hade väl varit skoj att få hem en sån. Fast inte skoj med hornen vid lek. Fina bilder som vanligt, snygga brudar i glasögon också. Hoppas att ni får en fortsatt bra lördag. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Britta

Britta

31 juli 2010 10:54

Härliga bilder som alltid... men bäst var de sista på de stora vovvarna ser ännu mer kloka ut ;)
Puss på nosen till storvovvarna från de små..

http://www.englas.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

31 juli 2010 11:21

hahaha ja det var snygga bilder jösses vad avis jag blir på kantarellerna jag känner mig ju vilse här ...jag vet ju inte var jag ska gå och hitta mina gula älsklingar

http://www.activeassar.se

 
Rudi

Rudi

31 juli 2010 13:54

Wow, intellektuella brudar... som dessutom är kärlekskranka! Vilken röta att jag tittade in här! Skön stil i soffan där, Ästher! Stora pussar till stora tjejer!!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

31 juli 2010 18:49

Japp den första blonda vovven är nog en hovawart!! Sötnos!!
Hihi vilka goa kort på dina sötnosar!!

http://www.freewebs.com/pipps

 
Ingen bild

syster på ågatan

31 juli 2010 20:38

Hahaha Hemulen..ja verkligen

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

1 augusti 2010 13:07

Hej! Det blir lite si och så med mitt bloggande också, har ju så mycket annat att stå i. Man får väl skriva när andan faller på :) Vad tjusiga de var i glasögon, de ser väldigt inteligenta ut =) Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Ingen bild

umeå

1 augusti 2010 18:11

HAHAHAHHAHAHAHHA!! Jag har skrattat nu så tårarna har runnit åt lilla hemulen!! Så söt hon var då :P

 
Lillan, Zelda & Ninja

Lillan, Zelda & Ninja

1 augusti 2010 18:53

Häftiga agilitybilder! Hahahahahaha, sen var ju bilden på Hemulen så störtskön! Den bruden är ju minsann speciell!=)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Hon som uppdaterar så ofta;)

Hon som uppdaterar så ofta;)

1 augusti 2010 23:08

Underbara bilder! Saknar travlapparna till de där glasögonen.

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

2 augusti 2010 07:09

Har nu en ny sida! Kramar Kristin

http://minsida-pippsan.blogspot.com

 
Yvonne

Yvonne

3 augusti 2010 12:13

Är mitt i semester så det blir inte så mycket
data för mig heller just nu .
Hoppas du har haft en härlig semester .
Vi får väll ta tag i promenaderna nu i höst

http://linaochtovassida.se

 
Edith

Edith

3 augusti 2010 12:52

Vilka fina agilitybilder. Även stora vovvar kan. Kanske mer än dom flesta. Det är jobbigt när det blir öronproblem. Hilda får också en massa "grejs" i öronen som matte rensar ur med jämna mellanrum. Det är inte så populär vilket man kan förstå. Hilda är rädd om sina öron. Ha' det så bra! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Christel och Herman

Christel och Herman

4 augusti 2010 16:40

Hallå.
Ja dåligt uppdaterat har det varit hos mig, vart har tiden tagit vägen?? Men NU har jag i alla fall skrivit lite om våra vattenträningar som vi ÄNTLIGEN tagit tag i i år med. Förra sommaren blev det ju ingen träning i och med att vi gjorde lite större renoveringar på huset. Ett låååångt inlägg blev det om vattenträningen, ha ha ha. Härliga bilder som vanligt i ditt inlägg. Gillar skarpt Älsa med glasögonen, hon passade verkligen i dom.
Ha det så hörs vi snart igen.

Kram Christel

http://www.petrini.be

 
Carina T

Carina T

4 augusti 2010 23:23

GÄÄÄÄÄSP!!!!!!!!!!!!!!!! Oj vad du bloggar =)))))))))))))))))))))))) Härligt att få ge igen ;)

Kramisar!

http://www.ozzyeddie.se

 
Hector

Hector

7 augusti 2010 18:45

Men vilka häftiga tossor som bor där borta ! Vilka skojiga bilder, men inte visste jag att ni behövde glasögon. Kommer de i alla storlekar ?

http://rocketbus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards