Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Inskriven

Av Annica - 6 september 2010 19:34

Ja Älsan blev inskriven idag på Strömsholm. Vi var med på röntgen innan vi fick lämna henne där, ja när det skulle röntgas så krånglade själva röntgen apparaten så dom fick krångla o stänga av strömmen och det tog ett bra tag..men Älsan låg heeelt stilla och väntade, har aldrig varit med om snällare hund att hantera så där, jag menar upp på ett bord bli omkull "vräkt" måste ligga helt stilla och dessutom lääänge! Enda gången hon protesterade var när hon skulle ligga på rygg..ja hon har ju fel i ryggen..spondylos...men hon lugnade sej och lät oss fortsätta....Japp hon skulle faktiskt förtjäna ett bragdguld i hantering  det syntes inget konstigt på röntgen förutom att tarmarna såklart är irriterade...men det syns ju inte alltid om det är nåt fel även om dom röntgas så i morrn skulle det tydligen bli ultraljud om hon var piggare, i natt har hon väckt mej några gånger men inte viljat gå ut...bara varit orolig. Men i morse lät det som att hon svalt kaffebryggen....jisses så det lät, jag tog dom på en kort promenad för att hon skulle göra ifrån sej hade jag tänkt, hade Älsan lös och det kändes som hon var minst 1 km bakom mej o Bollnäsa, ååååå sånt gör ont i ett matte hjärta. En sköterska kom och skulle hämta Älsa, hon tog bort hennes halsband och frågade om hon ville följa med och titta var hon skulle bo?? Älsa tittade på henne som att..jaa kan jag väl göra och följer glatt med sköterskan lös....jag blir så klart glad att hon följer med...men samtidigt får jag återigen en påminnelse att jag blir rädd att Älsa som är såå glad i folk och när det händer skojiga saker skulle bli lätt att ta med om nån skulle vilja stjäla henne....tur att jag ALDRIG binder mina vovvor utanför en affär när jag handlar!! Ja jag är glad att hon är i trygga händer men usch vad jobbigt det är att lämna en hund på ett sånt ställe...

Sen tycker jag sååå synd om Ozzy...han har ont  och han har en rejäl muskelbristning i ett ben och den har han tydligen fått pga spondylosen i ryggen....han är ju sååå stel den grabben så det blir ju felbelastningar... stackarn....och nu är det bara koppel rastning för han även hemma på gården, usch sååå trist...vi skickar massor av kramar till Ozzy  

Ästher BollnäsTroll tycker det är urtråkigt när inte bästa Älsan är hemma 

den här bilden är från igår och det syns sååå väl på blicken att hon inte är frisk..  

  

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

6 september 2010 20:11

Ja hoppas verkligen att dom hittar vad det är för fel. Men som du skriver allt syns ju inte på röntgen. Jag Bamse har fått ont i ett öra, men det är nog lindrigt mot det Älsa har haft. Hoppas hoppas hon kryar på sig. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

6 september 2010 21:15

Åh, Älsan-pälsan...och åh, matten... och åh, Ästher.. vad vi tycker synd om er allihop! Måtte Älsa få komma hem igen attans snart och vara på bättringsvägen!! Kramar til er alla!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Carina T

Carina T

6 september 2010 21:19

Hoppas dom kommer till rätta vad det kan vara för fel på Älsa. Inge skoj med skjuka hundar.....
Ozzy har skrikit till en rejäl gång i kväll så det stack till i hjärtat på en.

Kramisar!

http://Ozzyeddie

 
Nanna

Nanna

7 september 2010 08:42

Många krya på sig hälsningar till Älsa gullet.
Hoppas ni får en frisk mage snart.
Kram Nanna med flock

http://www.la-sirenitas.se

 
Edith

Edith

7 september 2010 08:55

Stackars fina Älsa. Hoppas ni får hem henne snart igen. Förstår att det är tomt för Bollnäsa och matte. För många år sen fick jag en gång lämna kvar en av mina gamla collietikar på Djursjukhuset Albano i Stockholm, men dagen därpå fick jag hämta henne igen ... ooh vilken lycka för mig och för min andra collietik Freja. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

7 september 2010 10:16

Ja, det syns på henne att hon inte mår bra :( Det är det värsta som finns att se dem så. Vi tänker mycket på er och Älsa. Du ska se att hon snart kommer hem piggare igen. Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Ninna med halv bror Lillen

Ninna med halv bror Lillen

7 september 2010 13:02

Hej!
Vi håller tummarna ben hårt att Älsa skall bli frisk i sin mage igen!
Tråkigt att Älsa har den där för benade Spondylosen!
Än så länge har inte lillen påvisat detta, men skulle han så är jag den första att tala om det.
Han skall till veterinär i dag för att bli uppcheckad pga av sin mun....
Antagligen behövs det dras en tand.
Också ett problem vi har med Landseer.
Men jag skall jobba på det!
Tänker på er och massor med kramar från Ninna, brorsan Lillen och de andra vovvarna!

http://www.landgold.nu

 
Sigge

Sigge

7 september 2010 20:09

Vi håller allat tassar och tummar vi hittar för att Älsa är hemma snabbt och pigg igen

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
ki

ki

7 september 2010 21:01

Men lilla snuppan...jag gråter när jag läser din blogg

http://www.edsbytjejerna.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards