Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Hämtat Älsan

Av Annica - 7 september 2010 20:43

Japp idag halv 2 ringde ääääntligen veterinären.Vilken lååång dag det varit. Och hon tyckte Älsan var såå pigg o glad så hon sa att hon fick åka hem, hon undrade hur jag tyckte, jamen självklart ville jag ha hem henne. Sen sa vet att Älsa INTE hade bajjat en gång sen hon kom dit...hmm...ja det var inget konstigt sa hon för har dom haft diareé ett längre tag kan det bara helt plötsligt sluta så där, jaha förstoppning alltså..neej inte alls påstod hon....ja vi hämtade henne och med oss i bilen hade vi såklart BollnäsTrollet som har varit som ett plåster på mej sen igår, har jag lämnat kontoret har hon klagat högljutt när jag kommit tillbaka...vilket ljud den hunden kan få ur sej  Ja när vi hade hämtat "ut" Älsan som såklart blev jätteglad att se oss så tog jag ut Bollnäsa ur bilen och Älsan var sååå glad att se henne...då morrar fröken Bollnäs.....ja jag vet att det kan bli så när nån varit borta ur flocken ett tag...men det gick över på nolltid men Älsa såg lite förvånad ut! Älsa var alldeles ny duschad och det var kanske därför Bollnäs morrade....hon trodde kanske det var en annan hund  

Ja det enda dom gjorde med Älsa i Strömsholm var att ge massor av dropp och ge medicin flagyl. Det var kanske "bara" det som behövdes...jag undrar ju såklart varför hon blev sjuk men hoppas på att det "bara" var en magsjuka! Hon ska fortsätta me I/d fodret ett tag och flagyl och canikur pro. Hon fick mat hemma här för ett tag sen och sen ville hon ut på dass...ja det är då bra mycket bättre än härom dagen så det går åt rätt håll iaf! Veterinären berättade att hon haft Älsa lös i hundstallet i morse så hon fick gå runt o kolla lite och Älsa hade gått direkt till dörren och hoppat upp med tassarna för hon ville minsann ut  

spanarn..

jag hör nåt...

äsch det var inget

        

 
 
Rudi

Rudi

7 september 2010 22:20

Nu blir jag glad! Grattis till utskrivningen, Älsa! Nu ska det bara bli bättre och bättre, eller hur?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

8 september 2010 00:42

Åh vad skönt att höra att Älsa är hemma igen. Hoppas nu att det blir bättre
Pussar på nosen från Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

8 september 2010 06:27

Skööönt Annica att Älsa Pälsa är hemma igen fy fabian vad jobbigt det är när de är dåliga...skönt att det går åt rätt håll...fina flickan ge henne massor av pussar från oss

http://www.activeassar.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

8 september 2010 09:34

Älsa då hoppas hon får må bra nu!!
Haha ja bestämt oss för ras.... I alla fall bestämt att det inte blir två stora samtidigt! Men Stefan vill gärna ha en stor till efter Harras. Den som lever får se!!

http://minsida-pippsan.blogspot.com

 
ki

ki

8 september 2010 17:05

Åhh klart man bryr sig

http://www.edsbytjejerna.zoomin.se

 
Ingen bild

ki

8 september 2010 17:06

av någon anledning försvann halva texten?? Vad fin elsa är..ska du inte ställa henne?? HOPPAS nu dina vovvar få mår bra! kramar

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

8 september 2010 18:51

Oj så skoj att hon fick komma hem så fort. Förstår att Bollnäsa vart glad. Det är som Matte säger man vill hålla ihop flocken. Nu har vi ju Husse på vift, så det är lite konstigt. Lill Matte är hemma och hälsar på, undrar om hon har tomt i sitt kylskåp. Men det är skoj att ha nån hemma med sig under dagarna. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ki

8 september 2010 19:25

Meeen vad jag skäms nu...jag visst absolut inte att hon redan var champion..fniss,
Jag tycker hon var såå fin så du borde ställa henne hahahah. JO det är jobbigt att jobba nätterna...man blir bra seg länge efteråt! kram

 
Ingen bild

Carina S

8 september 2010 22:06

SÅÅÅÅÅååå skönt att Älsa är hemma igen, hoppas verkligen det är över nu.
ps man kan ställa trots att championatet är i hamn........:)

 
Leo & Marrón

Leo & Marrón

9 september 2010 08:04

Vad skönt att magen har blivit bättre!
Själva har vi det bra men vi följer matte och husse i hälarna för nu packar de husvagnen igen och de pratar om att vi ska åka till Skåne nästa vecka.
Matte muttrar om att hon missar äpplemarknaden i Kivik för den är veckan efter vi varit där men who cares - vi ska ju åka husvagn!
Ha det gott och krya på sig med magen.
(Jag vet hur det är - Marrón)

http://www.sofielundilerdala.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

9 september 2010 10:15

Vad härligt att hon är hemma igen, pigg och glad!!! Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Edith

Edith

10 september 2010 21:56

Oooh vad vi blir glada att Älsa har fått komma hem igen. Vad roligt för er alla. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
ki

ki

11 september 2010 19:51

Hej vännen! Ja det där med öronen tar visst aldrig slut på en del hundar..Frostie har haft en massa öroninflammationer,droppar hit och dit. Men sedan omega 3 har hon även blivit bättre där! Kanske du ska prova? Jag köper omega3 till människor,funkar lika bra=)Dom andra två har klarat sig bra! PEPPAR PEPPAR=) Vilken otur du haft med din landseer tjej=( Även carina...jätte tråkigt! kram kram

http://edsbytjejerna.zoomin.se

 
Madeleine

Madeleine

12 september 2010 16:53

Vad skönt att hon har fått komma hem!

http://astasdagbok.blogspot.com

 
Yvonne

Yvonne

13 september 2010 15:23

Vad skönt att Älsa är hemma igen

http://linaochtovassida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards